9 Reacties

4 maanden geleden

Mijn dochter is 2 weken terug gevaccineerd. Ik heb haar niet voorbereid ver vooraf. Ik heb het haar wel verteld (simpel) toen de verpleegkundige de vaccinatie klaar maakte. Met de prik heeft ze even gehuild. Daarna even geknuffeld en toen ze een kleurplaat mocht uitzoeken was ze het al weer vergeten 😊🤗 Ik ben zelf wel van het niet spannender maken dan het is. Al is het voor je peuter en jezelf natuurlijk even niet leuk. Je zou misschien iets mee kunnen nemen wat je kindje leuk vind, een kleurplaat, stickers om te plakken of een favoriete knuffel oid. Veel succes in ieder geval 🤗

4 maanden geleden

Dankjewel voor je reactie! Je hebt ook helemaal gelijk. Het beste zal zijn om het niet groter te maken dan het is. Het lastige vind ik: ze vindt het super leuk om naar de dokter, tandarts of consultatiebureau te gaan (met broertje mee). Daarom heb ik de neiging om er wel van te voren enthousiast aandacht aan te besteden. Behalve dat ze dan op de afspraak zelf van een koude kermis thuiskomt als ze ineens een prik krijgt. Ik wil niet dat ze zich door mij belazerd voelt.

4 maanden geleden

We hebben het een dag van te voren gezegd dat ze een grote meiden prik kreeg haha ze word ook grote zus dus daar kon ik ook wat mee inspelen. We zeiden het doet heel even iets pijn en daarna gaat het weer.

4 maanden geleden

Niet te groot maken en ook niet “liegen” dat het geen pijn doet. Ik zou het wel van te voren zeggen en dan meegeven: het kan heel eventjes pijn doen maar dat is zo weer over. (Zoiets)

4 maanden geleden

Wij hebben in overleg met het consultatiebureau besloten dat wij de vaccinatie samen doen met de afspraak van 3 jaar en 9 maanden zodat hij niet 2x hoeft te komen dit jaar. Maar ik kijk er idd ook tegenop… ik denk dat wij niks gaan zeggen over een vaccinatie en hopen maar dat het goed gaat. Hij heeft echt een eigen willetje en zal zich heftig verzetten vrees ik als hij vooraf weet wat de bedoeling is. Is dit trouwens weer een vaccinatie in beide benen…..?

4 maanden geleden

Reactie op babykamer

Wij hebben in overleg met het consultatiebureau besloten dat wij de vaccina ...
Mijn zoontje kreeg hem in het bovenarm

3 maanden geleden

Reactie op babykamer

Wij hebben in overleg met het consultatiebureau besloten dat wij de vaccina ...
Ze doen hem in de bovenarm

3 maanden geleden

Ik heb het van te voren een paar geer nagespeeld met de doktersspullen. En verteld dat het heel even pijn doet maar dat het zo weer over is. Ik heb het wel van te voren verteld maar pas toen we weg gingen. Ik heb het bewust wel verteld want anders ben ik bang dat hij daarna vaker bang is als we ergens een afspraak hebben. Het ging overigens prima en ze deden het heel speels. Hij huilde heel even maar hij was erg blij met de sticker die hij mocht uitzoeken. Het viel reuze mee en als je zelf heel ontspannen blijft dan helpt dat ook.

3 maanden geleden

Er is ook een aflevering van bing dat ze een vaccinatie krijgen. Ik denk dat ik die van te voren op zet en dan vertel dat zij ook zo'n prik krijgt.