8 Reacties
één jaar geleden
Wat fijn om te lezen dat jullie hier ook last van hebben!! Hier is het alleen precies andersom.
Hier is het naar bed brengen geen probleem, maar zodra ze eenmaal wakker wordt wil ze alleen mama. Als haar vader komt dan krijst ze de hele boel bij elkaar en blijft ze roepen om mama.
Aangezien ze al een jaar lang bijna elke nacht wakker wordt (vaak ook lang wakker is of vaak wakker wordt) ben ik inmiddels zo moe dat we het wel aan het forseren zijn. Soms komt papa en daar moet ze het maar mee doen. Na 1x een uur krijzen werd het ze 2e keer al 15 minuten en de 3e keer 5 minuten.
Ze krijgen een eigen wil haha en dat is goed, maar ze moeten ook leren dat ze niet altijd hun zin krijgen 🤣
één jaar geleden
Hier 2 mama’s maar precies hetzelfde. Onze dochter wil vooral alleen maar wat van mij. Bij mij op schoot, door mij getroost etc.
En mijn vrouw heeft haar gebaard… voor mij wel bijzonder dus maar voor mijn vrouw helemaal niet leuk natuurlijk!
Al vind ik het ook soms pittig dat ze zo aan mij hangt. Wij houden ons ook vast aan dat het een fase is.
En we geven haar zeker niet altijd haar zin!
één jaar geleden
Fijn dat jullie het herkennen! Maar geen fijne fase natuurlijk 😉
Een eigen wil is belangrijk maar idd zal ze ook haar grenzen moeten weten. Ik ben benieuwd hoe lang dit nog zo blijft.
Wel grappig dat het allemaal meiden zijn die dit doen, zal dat toeval zijn? 🙃
één jaar geleden
Reactie op Sharon1990
Fijn dat jullie het herkennen! Maar geen fijne fase natuurlijk 😉
Een eig ...
Nee hoor hier heeft onze zoon een voorkeur voor mij. Al vanaf het begin. Mn man vind dit echt niet leuk en weet ook niet zo goed hoe hij hier mee om moet gaan. Af en toe voelt hij het als erg persoonlijk en kan dan echt een beetje lopen mokken. Ook al zeg ik dat ie het niet persoonlijk op moet vatten. Best lastig vind ik maar ook helemaal niet leuk voor hem. Hij doet zo zn best.
één jaar geleden
Onze zoon heeft ook een voorkeur voor mij. Wij doen het sinds kort daarom vaak samen.. naar bed brengen, mama kleed om, samen boekje lezen en liedje zingen. In de ochtend kleed mama hem aan en poetst papa zijn tanden. Troosten gaat evengoed zo, eerst even mama en daarna nog even knuffelen met papa en andersom (maar net wie er dichterbij staat). Dit lijkt voor nu echt goed te werken 🤷♀️ maar voor hoe lang?
één jaar geleden
Hier ook een dochter met mega voorkeur voor papa al een paar maanden. Ik wordt hier ontzettend onzeker van. Als wij alleen samen zijn is alles in orde maar zodra papa er is mag ik niets meer en wil ze enkel met papa knuffelen, eten met hem. Zij duwt mij dan ook echt weg en kan mij gaan slaan. Ik dacht elke keer dit is een fase, dit gaat wel voorbij maar het is nu zeker al twee maanden zo. In de nacht wanneer ze wakker wordt (slaapregressie) mag enkel papa troosten, als ze mij ziet lijk ik wel als een soort rode lap te werken en wordt ze hysterisch. Ik vind het heel erg lastig en geen idee wat ik hier mee aan moet.
één jaar geleden
Reactie op xliselx
Hier ook een dochter met mega voorkeur voor papa al een paar maanden. Ik wo ...
Hier ook een duidelijke voorkeur voor papa! Ik mag gelukkig nog wel troosten maar wordt ook regelmatig weggeduwd en krijg geen kusjes als papa er ook is.. Als ik alleen met hem ben is er dan weer niets aan de hand 🤷🏻♀️ Zeker frustrerend maar hopelijk gaat het gaandeweg weer over! Ik probeer wat extra 1 op 1 tijd met hem door te brengen waar mogelijk en vooral de taken te blijven verdelen ook al is mijn zoontje het er niet altijd mee eens..