9 Reacties

4 jaar geleden

Dit klinkt heel bekend, had hier vooral last van in het eerste trimester nu gaat het gelukkig stukken beter! Al kreeg ik van de week wel feedback van een collega dat ik zo reageerde 😬

4 jaar geleden

Zowel man als schoonvader klinken gevalletje toxic masculinity. De opmerkingen zijn gewoon niet oké, best logisch dat je er boos om wordt, ik word er nu zelfs een beetje boos van als ik dit lees. Als helemaal de denigrerende 'ben je kribbig' wanneer jij als vrouw je mening uitspreekt. Als ik jou was zou ik wel even met ze rond de tafel gaan zitten en zeggen dat je deze opmerkingen niet prettig vind en of ze er mee kunnen stoppen. En voet bij stuk houden, ook bij opmerkingen als 'kun je niet tegen een grapje ofzo'. Dat jij niet lacht om grappen die jou als persoon naar beneden halen en een naar gevoel geeft betekent niet dat je geen humor hebt. Go get em girl 💪

4 jaar geleden

Hahahaha 😂 jaaaa! Ik ontplof regelmatig tegen mijn vriend... Om vanalles en nog wat. Bijdehante opmerkingen gaan er bij mij niet zo in de laatste tijd. En huilen ook om niks...

4 jaar geleden

Reactie op irisv99

Zowel man als schoonvader klinken gevalletje toxic masculinity. De opmerkin ...
Oh en als ze niet luisteren dan ga je maar uit je stekker. Dat recht heb jij. En dan niet daarna constant sorry zeggen en zeggen dat het aan je hormonen ligt - nee het ligt aan hun die je grenzen niet respecteren: een legit reden om boos te zijn dus! Jij zou niet op je tandvlees moeten bijten terwijl zij hun mening lekker de vrije loop laten. Stevig potje ruziemaken op z'n tijd is best effectief.

4 jaar geleden

Klinkt semi bekend. Ik heb hier ook wel last van maar dan meer bij vlagen en niet de hele tijd. Het is bij mij wel heel eet-gerelateerd. Dus meestal moet ik dan wat eten (of slapen) en dan ben ik weer meer mezelf. Ik ben echt net die mensen uit zo'n snickers reclame haha

4 jaar geleden

Als ik het zo lees valt het enorm mee hoe jij reageert en kunnen man en schoonvader een toontje lager zingen en begrip tonen. Precies wat Iris hierboven zegt, ontzettend denigrerend. Waardoor jij nu denkt dat het aan jou ligt. Vreselijk en niet waar! Don't let them bring you down!

4 jaar geleden

Hoe oneerlijk is het. Wij zijn zo hard aan het werk met onze lichamen en maken van alles door. Vragen een beetje begrip maar voor mannen is dat zo lastig in te schatten. Want quote van mijn vriend wij voelen het niet. Zucht haha

4 jaar geleden

Yes! Schommelt echt per uur, maar vooral op mannen gericht. Dacht dat dat vooral het eerste trimester een ding was, maar nu bij 21 wk is het weer volop drama! Ik word vooral boos als hij naar de kroeg gaat - hoe durf je? Ik mag niet drinken en houd afstand ivm corona en jij gaat naar de kroeg? Nou die boosheid duurt soms dan 2 dagen. Top..!

4 jaar geleden

Ik vind dat je wel een reden hebt om hier boos om te worden hoor! Maar ik merk aan mezelf ook dat waar ik ‘normaal’ ergens wat chagrijnig om kon zijn ik nu compleet uit m’n stekker ga 🙈