13 Reacties

7 maanden geleden

Vervelend😞 maar gefeliciteerd met je zwangerschap. Maar er is wel een kloppende hartje te zien ik was 5 weken en het was te zien alleen laten beluisteren doen ze niet pas na 10 a 12 weken

7 maanden geleden

Reactie op Ersin

Vervelend😞 maar gefeliciteerd met je zwangerschap. Maar er is wel een klop ...
Bedankt voor je reactie, luisteren hoeft van mij ook niet. Als er maar hartactie te zien is, anders ben ik gestresst tot aan de termijnecho. Ga sowieso nog vragen of ik rond de 8 a 9 weken een extra echo mag, aangezien het vorige keer rond dat termijn fout ging!

7 maanden geleden

Wat ontzettend vervelend dat je dit hebt moeten meemaken, maar gefeliciteerd met deze regenboogbaby! 🌈 Het hangt ervan af hoe zeker je bent van je data. Weet je wanneer de eisprong precies heeft plaatsgevonden? Bij mijn huidige zwangerschap was dat pas ruim drie weken nadat ik ongesteld was geweest, dus raakte ik een week "kwijt" (ik was zes weken na mijn laatste ongesteldheid nog maar vijf weken zwanger volgens de groeiecho). Dus als er een kans is dat dit bij jou ook zo is (als je lange of onregelmatige cycli hebt) zou ik de echo een week verplaatsen. Hopelijk helpt dat, veel succes met de zwangerschap! x

7 maanden geleden

Reactie op HasseB

Wat ontzettend vervelend dat je dit hebt moeten meemaken, maar gefeliciteer ...
Ik heb mijn miskraam 11 maart gehad en mijn eerste dag van mijn ongesteldheid was 11 april. Aan de slag geweest met ovulatietesten en mijn piek gevonden op 23 april, die dag toevallig een afspraak bij de gynaecoloog en die bevestigde dat ik elk moment een eisprong kon hebben. Ik denk zelf dus dat mijn ovulatie de 24/25 van april was. Daarom ga ik ervan uit dat ik op het moment van de echo 6+5 dagen ben!

7 maanden geleden

Reactie op Anouk Michelle

Ik heb mijn miskraam 11 maart gehad en mijn eerste dag van mijn ongesteldhe ...
Dan zou het denk ik moeten kunnen, maar het lijkt me goed om je erop voor te bereiden dat je misschien een week later terug zult moeten komen omdat het echt wel vroeg is. Zo lang je dat niet erg vindt kan je de afspraak gewoon laten staan!

7 maanden geleden

Ik heb van mijn verloskundige begrepen dat er rond dat termijn nog niet altijd een hartje te zien zal zijn. Zelf heb ik met 6 weken een echo gehad en was er nog niets zichtbaar, we wisten ivm lange cyclus ook niet hoever ik zou moeten zijn, maar qua grootte bleek het achteraf wel overeen te komen tijdens de termijn echo.

7 maanden geleden

Gefeliciteerd! Ik heb met 6+6 een inwendige echo gehad en we hebben duidelijk een kloppend hartje gezien!

7 maanden geleden

Reactie op E009

Ik heb van mijn verloskundige begrepen dat er rond dat termijn nog niet alt ...
Ja ik las dus ook dat je het niet altijd hoeft te zien met 6 weken, ik weet niet wat wijs is. Aan de ene kant denk ik gewoon verzetten aan de andere kant denk ik dan maar een extra echo met 8 a 9 weken ofzo.

7 maanden geleden

Reactie op Kelly1012

Gefeliciteerd! Ik heb met 6+6 een inwendige echo gehad en we hebben duideli ...
Ik ben dan ook 6+5, ik heb altijd een uitwendige echo gehad met de eerste afspraken. Maar misschien kan ik zelf wel om een inwendige vragen aangezien het nog zo vroeg is. Lijkt me wel duidelijker beeld.

7 maanden geleden

Reactie op Anouk Michelle

Ik ben dan ook 6+5, ik heb altijd een uitwendige echo gehad met de eerste a ...
Als het zo vroeg is zal de echo altijd inwendig zijn :) Zou het erg zijn als je terug moet komen voor een tweede echo met 8 weken? Als dat bijvoorbeeld te duur is zou ik deze verzetten.

7 maanden geleden

Mijn eerste echo was met 6+3 (ivm bloeding), daar was een kloppend hartje te zien. Ik wist precies hoe ver ik was aangezien ik via ICSI zwanger ben geraakt, wel werd ‘de vrucht’ toen kleiner/jonger geschat dan ik officieel was. Met de 7 weken echo werd ik een week teruggezet, uiteindelijk is onze dochter met exact 40 weken geboren 😌

7 maanden geleden

Reactie op HasseB

Als het zo vroeg is zal de echo altijd inwendig zijn :) Zou het erg zijn al ...
Volgens mij hebben ze tegen mij gezegd dat ze wat vaker een echo zouden kunnen doen. Helemaal niets gezegd over kosten etc. Als die er wel zijn, zal ik deze gewoon betalen.

7 maanden geleden

Bedankt voor je reactie! Ja het is dan nog zo pril dat naar achter gezet worden helemaal niet raar klinkt. Ik ga denk ik gewoon naar mijn afspraak en laat het op mij afkomen!