7 Reacties
één jaar geleden
Ik volg vooral even! Onze zoon van 19 maanden slaapt altijd maar 1 tot max 1,5 uur in de middag. Gaat rond 18.30-19.00 naar bed en wordt om 05.00 uur huilend wakker. Gaat dan ook niet meer slapen tenzij wij hem ophalen en meenemen naar ons bed. Dan krijgt hij een klein flesje en slaapt hij tot half 7 met mazzel (dit lukt namelijk ook niet altijd).
één jaar geleden
Dit klinkt als een fase die wij gehad hebben, maar dan eerder (tussen 16.5 en 18 maanden). Achteraf gezien denken we slaapregressie. Hierna is ze daarna enorm vooruit gegaan in het snappen van taal en behendigheid met lopen.
We vonden het erg moeilijk, vooral omdat het zo lang duurde en omdat ze echt vroeg wakker was. Ook overdag was het zoals je beschrijft. Wat wel opviel was dat haar gedrag ook "moeilijker" was. Je gaat eigelijk van de regen in de drup. Wij hebben vanwege een supermoeilijk 1e jaar met slapen een slaapcoach die we dan consulteren. Zij kent onze dochter nu dus ook wel goed. Geen idee of het voor jullie ook werkt natuurlijk..
Wij hebben eerst vastgehouden aan haar normale schema. Toen we aan haar gedrag bemerkte dat we langzaam ons kind weer terug kregen, en ze in de middag wat langer ging slapen (lees langer dan 1 uur en 15 min) de bedtijd telkens wat verlaat. Klinkt enorm tegenstrijdig, maar werkt hier heel goed. Ze slaapt nu van 19.45 tot 6.45, voor haar doen helemaal top. Overdag rond de 1,5 uur. Ze is vrolijk, niet moe dus prima. Ze zal niet meer slaap nodig hebben.
Geen idee of jullie voor een slaapconsult open staan, maar hier helpt het enorm met finetunen. Het zijn telkens relatief kleine dingen die we aanpassen met enorm positief resultaat!
Heel veel succes!
één jaar geleden
Ohh wij hebben exact hetzelfde… al vanaf dat onze dochter (ook 20 mnd) 1 jaar werd, Heel lang 2 slaapjes aangehouden, ochtendslaap ingekort naar Max 30 min, maar hielp ook niet. Slaapt nu ook tussen 12:30/14:30 en meestal 1,5-2 uur. Slaapt zonder problemen in maar ELKE ochtend rond 5 wakker en zeuren/jammeren. Niks helpt! Ben in verwachting van nr2 dus sta nu wel op het punt om een dure slaapcoach in de arm te nemen. Want dit is voor ons allemaal niet fijn!
één jaar geleden
Reactie op Frannie22
Dit klinkt als een fase die wij gehad hebben, maar dan eerder (tussen 16.5 ...
Bedankt voor je berichtje! De middagdut is ineens beter geworden en zodoende zijn wij nu ook bedtijd wat aan het verlaten:). Vanochtend tot 5.30 en gisteren 6.00. Dat is iets beter! Ik hoop dat het zo doorgaat.
Ik sta best open voor een slaapcoach. We hebben wel een keer een consult gedaan. Vind de adviezen alleen zo wisselend dat ik denk; wie zal het goed hebben. Op zich zijn wij tevreden met 6.00 dan blijft ze liggen tot 6.30. Even aankijken. Onze dochter is idd ook erg moe die dagen, balen he…
Op hoop van zegen! Bedankt voor de herkenning:)
één jaar geleden
Wij hebben dit ook, hoewel hij niet schreeuwt ofzo. Hij brabbelt veel tegen zijn knuffels of het plafond. Hier heeft hij ook maar 1 slaapje van maximaal 3 uur. En gaat hij pas rond 8 naar bed want voor die tijd is t gewoon drama. Wel heb ik m zo weten te verschuiven dat hij dan wat langer doorslaapt tot 6.30.
Hier zijn we lang mee bezig geweest. Dus eerst kleine stukjes langer wakker houden en vooral goed moe maken met bijv de speeltuin. Daarna ging het wel goed.
Wellicht heb je er iets aan