13 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb spaarrekening voor m’n dochter en mezelf. Ik spaar gewoon voor van alles. M’n dochter de spaarrekening is voor ook bijv een fiets of iets in de toekomst

3 jaar geleden

Uhm, wij hebben wel wat potjes; *vakantie *onvoorziene kosten * gezinsauto * (koop)huis * de formule 1 race in Belgie volgend jaar Daarnaast hebben we een rekening geopend voor ons zoontje met daaraan gekoppeld een spaarrekening waar hij bij kan als hij 18 jaar is

3 jaar geleden

Op de spaarrekening van onze zoon storten we de kinderbijslag en eenmalige giften van familie, bijvoorbeeld Geen aparte potjes verder. We gebruiken spaargeld voor vakanties en andere grote uitgaven (laatst een nieuwe wasmachine, de bakfiets, we willen investeren in een mooie tent). We proberen elke maand een paar honderd euro opzij te zetten voor dit soort dingen

3 jaar geleden

Ik ben een controlfreak wat betreft financiën en heb dus potjes voor bijna alles. Bijv: - extra aflossen op de hypotheek - onvoorziene kosten - zorgverzekering (betaal ik in 1 keer ivm korting) - overige verzekeringen - auto - kleding Daarnaast heb ik voor mezelf een beleggingsrekening. Voor onze dochter beleggen we ook €100 per maand en de kinderbijslag wordt apart gespaard voor haar voor later. Mijn man spaart zelf voor zichzelf. Daarnaast sparen we gezamenlijk nog voor: - gezinsuitjes / vakantie - onderhoud/verduurzaming huis Tevens sparen we alle Koopzegels. Dit geld is bedoeld voor onze dochter voor straks een sport/fiets etc.

3 jaar geleden

Onze spaarpot heeft nooit eigenlijk een doel tot we hem ergens voor inzetten Daarnaast nog een spaarpot koopzegels En voor de kleine maken we elke maand ren klein bedrag over naar haar rekening hierop komt ook kleedgeld binnen enzo

3 jaar geleden

Wij hebben eigenlijk geen aparte spaarpotjes voor uitgaven. Wij sparen voor onszelf gewoon alles bij elkaar (vakantie, onvoorziene kosten, etc) en dan apart voor ons zoontje😊

3 jaar geleden

Kosten onderhoud huis Kosten voor apparaten vervanging Eigen risico zorgverzk Kosten auto vervanging Vakantie Spaarpotje zoontje Spaarpotje zoontje Zilvervloot

3 jaar geleden

Heb een eigen rekening geopend voor mn zoontje waar elke maand geldnop word gestort. sparen voor vakantie, leuke dingen, onvoorzieningen etc.

3 jaar geleden

Ik doe het eigenlijk andersom: een begroting voor de maandelijkse kosten, met daarin verwerkt dat er geld opzij moet voor jaarlijkste uitgaven als gemeentelijke heffingen. Alles wat er boven begroot binnenkomt gaat naar de spaarrekening. Ik heb graag een zo groot mogelijke buffer, vandaar.

3 jaar geleden

We hebben op onze rekening een spaarrekening voor onvoorziene dingen. Als we op de gewone rekening geld overhouden kunnen we er ook wat nieuws van kopen voor de kinderen of onszelf

3 jaar geleden

Wij hebben onze beiden privé spaarrekening. Mochten we ooit uit elkaar gaan ofzo. Voor mij mijn auto en privé dingen. Mijn partner voor het huis wat op zijn naam staat en waar ik niets aan mee betaal qua verbouwingen of onderhoud mochten we uit elkaar gaan is dat huis ook niet voor mij. Ik krijg dan wel van hem geld per jaar dat we samen waren om zelf een huisje te kunnen inrichten en als "loon" voor alles wat ik thuis doe voor hem en onze zoon. Lastig uitleggen maar ik kom er niet zonder iets af ofzo alles is ook vastgelegd in het samenlevingscontract. Hij verdiend ook meer als ik dus dit hebben we een soort van evenredig geregeld zo. Dan hebben we gezamelijke spaarrekening van ons. Dat is geld wat we storten maandelijks voor de boodschappen en gezamelijke kosten. Dat is meer als we verbruiken en wat overblijft gaat daarop. Ene maand meer als de andere. Voor vakantie is dit of iets wat we graag willen zoals uit eten. Maar ook onze auto's onderhouden we samen. En kleding voor onze zoon kopen we ervan. Dan hebben we een rekening waar we de kinderbijslag op sparen. Die gaan we helemaal behouden zo als dit lukt en daar word onderwijs en benodigdheden daarvoor van betaald. En als hij klaar is met school zien we wel wat er over is. Dan nog een spaarrekening voor onze zoon. Die krijgt nu maandelijks 10 euro en opa en oma storten er maandelijks op. Kan hij pas bij als wij dat vrij gaan geven.

3 jaar geleden

Wij hebben verschillende potjes, recent een dakkapel besteld. Maar vooral potjes voor de kinderopvang, aparte rekening voor kinderbijslag, noodbudget voor kinderopvang en een onvoorziene kosten rekening.

3 jaar geleden

Wij hebben allebei een eigen spaarrekening en beleggingsrekening, een beleggingsrekening voor ons zoontje en spaarpotjes voor: - onderhoud huis - onderhoud auto - ons zoontje (grotere uitgaven) - vakantie - huisdieren (dierenartskosten) - bruiloft