16 Reacties
3 jaar geleden
Niks moet 😊
Die van mij heeft al een hele tijd geen slaapzak meer aan. Veel te heet. Gewoon alleen een rompertje in bed. Zonder laken zelfs en met het raam open. Als het echt afkoelt leg ik een lakentje over hem
3 jaar geleden
Die van mij had Nooit een slaapzak aan tot een aantal weken geleden. Toen ging ze kruipen door het heb en met haar benen elke nacht door de spijlen. Dat is ook de enige reden dat ik het gedaan heb. Als je alleen een pyjama doet, moet je wel in de winter er een deken overheen of toch een slaapzak. Alleen een pyjama is dan wel te koud.
3 jaar geleden
Als je kindje lekker slaapt zonder slaapzak of dekentje is dat prima. Er moet helemaal niks he.
Mijn kinderen slapen wel fijner in een slaapzak. Zelf wil ik ook altijd iets van een deken op me hebben. Dit is echt persoonlijke voorkeur geen moeten.
Lekker doen wat voor jullie het beste werkt
3 jaar geleden
Mijn zoontje is ook iets bedaarder met een slaapzak dan zonder en dan hoef ik er snachts niet uit om zijn benen tussen de spijlen te halen. Alleen als warme dagen als vandaag slaapt hij wel zonder, maar is hij gewoon beweeglijker.
Jij weet wat het beste is voor jou kindje toch. Gewoon doen als jij je daar goed bij voelt.
3 jaar geleden
Ik denk oprecht dat het van het kindje afhangt, wij merken hier dat ie veel lekkerder slaapt met een slaapzakje. Met die hele warme dagen hebben we m soms alleen in een luier gelegd en dan de slaapzak. (0,5 TOG)
3 jaar geleden
Hier wissel ik af in de zomer afhankelijk van de temperatuur.
In alleen luier, in korte romper met dunne slaapzak, lange romper met broekje aan. Het maakt hem volgens mij niks uit.
Tegen het klemliggen tussen de spijlen en het kopstoten hebben wij trouwens het campingbedje nu maar staan in plaats van zijn houten bed... (Een stevige met zijn goede matras er in) ook makkelijker tegen de muggen dat gaas aan de zijkant
3 jaar geleden
Reactie op Emvi86
Hier wissel ik af in de zomer afhankelijk van de temperatuur.
In alleen lu ...
Niet om betweterig te willen doen maar ze adviseren om geen matras ander dan het campingbed matrasje in een camping bed te leggen... omdat een kindje dan tussen de flexibele zijkant en t matras in kan zakken zeg maar...
https://www.kinderopvangtotaal.nl/wees-alert-op-gebruik-campingbedjes-1682007w/
3 jaar geleden
Ik lwg mijn dochter zowel met als zonder slaapzak met allebei komt ze met de voet tussen de spijlen ondanks slaapzak.
Wij gebruiken de slaapzak meer als een soort van deken
3 jaar geleden
Reactie op JolienL
Niet om betweterig te willen doen maar ze adviseren om geen matras ander da ...
Geen probleem. Goed om te waarschuwen dit niet zomaar te gaan doen
Toelichting waarom ik denk dat veilig is bij ons:
Ik heb het dunne matras er uit gehaald en een stevig matras er in gelegd. Het ligt op een harde plaat en met veel kracht krijg ik amper een vuist tussen de zijkant en het matras. Het matras zit met de hoes vast aan de bodempkaat en kan dus niet ver omhoog, het is ook al te stijf en zwaar van zichzelf.
Ik kan me niet voorstellen dat hij zijn huidige hoofdomvang daar nog tussen of onder kan krijgen. Ook al is hij supersterk en kan hij al zitten en zware dingen verplaatsen.
3 jaar geleden
Wij kijken afhankelijk van de temperatuur wat ze in bed draagt.
Warme nacht (17-18 graden): romper korte mouw met dunne pyjama broek
14 - 16 graden: romper spaghettibandje + pyjama lange mouw (shirt en broek)
Of
Romper korte mouw + dunne slaapzak
<14 graden romper + pyjama + slaapzak