7 Reacties
3 jaar geleden
Ze raden volgens mij een leeftijd van minimaal 2.5 jaar aan. Dit zegt slaaptips voor babys:
Er zijn ouders die hun dreumes of jonge peuter al bij 18 tot 24 maanden in een peuterbed laten slapen. Dat lijkt een goed idee, bijvoorbeeld als je kind allerlei capriolen uithaalt door uit bed te klimmen. Toch zijn de meeste kinderen er op deze leeftijd nog niet aan toe. Onze ervaring is dat het de eerste dagen of zelfs weken goed gaat, totdat kinderen doorkrijgen dat ze gemakkelijk uit het peuterbed kunnen. Nieuwe slaapproblemen ontstaan dan ook meestal pas een paar weken nadat de overstap van ledikant naar peuterbed is gemaakt.
3 jaar geleden
Ik had inderdaad ook ergens gelezen dat het voor 2,5 jaar afgeraden word omdat ze simpelweg gewoon nog niet snappen dat ze moeten blijven liggen
3 jaar geleden
Ik lees mee! Ik ben zelf nu ook zwanger voor de tweede, maar wij hebben helaas geen doorgroeiledikant. Wij gaan de bed van ons dochter aan de baby geven en halen een nieuwe bed (doorgroeiledikant) voor ons dochter. Dan hoeven we ons ook niet te haasten om over te gaan naar een peuterbed. Aangezien de doorgroeiledikant ook een peuterbed kan worden馃槉
3 jaar geleden
Hier lag de oudste net na haar tweede verjaardag in een eenpersoonsbed. Ging toen helemaal prima 馃槉
Ik was toen ongeveer 15/16 weken zwanger van de jongste en zo had zij niet het gevoel dat haar spullen afgepakt werden door haar zusje.
In jullie geval zou ik denk ik jullie zoontje in het doorgroei bedje laten liggen en een (goedkoop) tweede ledikant kopen.
3 jaar geleden
Ik zou hem lekker in zijn Doorgroei ledikant laten en voor de baby net zo'n bed kopen.
Hier ook voor beide een Doorgroei bed van 1.40 bij 70. In het begin is het voor de kleine wat groot maar toch vind ik ze ideaal.
Onze oudste is net 3 en daar hebben we de zijkant er nog niet eens uitgehaald. Hij klimt er ook niet uit. Is wel zindelijk maar gaat allemaal prima zo. Jongste nu 16 maanden en die heeft ook zo'n groot ledikant. Mooi makkelijk voor de eerste 4 a 5 jaar 馃憣馃徏