21 Reacties

3 jaar geleden

Ik lees graag mee

3 jaar geleden

Ik gebruik nu ook de pucka baby piep. Onze dochter slaapt er goed door ( ze is zo ontzettend beweeglijk) Ik heb de opvolger van de pucka baby gekocht. Uit mijn hoofd de mini. Vanaf 3 maanden tot 6 maanden. Je kunt de armpjes dan ook zoals bij een gewone slaapzak eruit doen,maar ook zoals bij de pucka baby piep in de zak zeg maar. Ik wil dan de armpjes de ruimte gaan geven als ze slaapt. 😌 dus dan eruit halen
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Volg. Heb wel veel positiefs gelezen over het inbaker lakentje (Nunki lakentje) van Fedde & Kees maar dat is bijzonder prijzig…

3 jaar geleden

Hier de puckababy mini in gebruik omdat ons mannetje van 8 weken zo groot is en de piep niet meer past 🙈 Hier hebben wij de mouwen nog dichtgeritst dus hetzelfde idee!

3 jaar geleden

Reactie op claudia83

Ik gebruik nu ook de pucka baby piep. Onze dochter slaapt er goed door ( ze ...
De Puckababy mini gebruik ik al sinds zoon 8 weken was ivm zijn (hogere) gewicht. Ideaal inderdaad dat de armen eruit kunnen, op die manier ben ik in ieder geval ook van plan af te bouwen 🙂

3 jaar geleden

Volg. Heb wel veel positiefs gelezen over het inbaker lakentje (Nunki laken ...
Dat lakentje heb ik, je kan ze ook op Vinted vinden. Het werkt enigszins, maar sinds een winterslaapzak echt te warm is geworden voor zoon haalt hij zo zijn armen er heel makkelijk onder vandaan. En dan is het feest en begint ie te zwaaien natuurlijk 😅 Voor het veilige gevoel helpt het, beter iets dan niets, maar het houdt niet het onrustige tegen helaas.

3 jaar geleden

Ik ben vandaag gestart met het slaapzakje en lakentje van Fedde en Kees. Z’n dutjes overdag gingen heel goed en hij ligt nu ook heerlijk te slapen.

3 jaar geleden

Ik ben vandaag gestart met het slaapzakje en lakentje van Fedde en Kees. Z’ ...
Wat goed! Hoe gebruik je het slaapzakje en het lakentje? Fijn dat je zoon zo snel eraan kan wennen.

3 jaar geleden

Reactie op Pastoe

Wat goed! Hoe gebruik je het slaapzakje en het lakentje? Fijn dat je zoon z ...
Ja de combinatie inderdaad! Ik had ook niet verwacht dat hij het gelijk zou accepteren.. hij is super druk en bewegelijk, maar ik ben aangenaam verrast. ‘S nachts leg ik ook vaak m’n hand op z’n buikje als hij onrustig is. Dat lakentje bootst dat gevoel denk ik een beetje na. En hij heeft nog genoeg bewegingsvrijheid in het slaapzakje. Ik had verwacht dat hij wat steviger vast zou zitten door die ritsjes. Ik heb ze beide trouwens via Vinted gekocht. Scheelde bij elkaar toch €40 !

3 jaar geleden

Volg. Heb wel veel positiefs gelezen over het inbaker lakentje (Nunki laken ...
Je kan het lakentje huren, bij wieghuren.nl. mocht het niet werken heb je het niet voor niks aangekocht. Hier werkte het lakentje niet.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Ja de combinatie inderdaad! Ik had ook niet verwacht dat hij het gelijk zou ...
Ik hoop voor je dat het ook zo goed blijft gaan! Ik weet niet of meer het herkennen, maar alle middelen die ik gebruik om zoon rustig te krijgen verliezen hun glans na een tijdje. Zo ook het nunki lakentje, zoon schrikt nu alweer wakker als ik de rits dicht doe. En omdat ik hem regelmatig nog even moet oppakken om te troosten belandden we in een vicieuze cirkel. Weet je al hoe je van plan bent af te bouwen? Eerst één arm van de slaapzak opengeritst en vervolgens de ander? En ook al een idee wanneer je ermee wil beginnen?

3 jaar geleden

Qua middelen en methodes die voorhanden zijn ben ik volgens mij al redelijk op de hoogte, ik ben vooral ook erg benieuwd op welke termijn jullie van plan zijn het inbakeren af te bouwen. Bij 3 maanden al, 4 maanden, of kijken jullie op het moment naar jullie kind wat zijn ontwikkeling is? Bij mijn volgende afspraak bij het CB zal ik ook daar vragen wat zij adviseren. Ik hoop natuurlijk dat ze me kunnen vertellen wanneer zoon voldoende controle over zijn armen heeft en rustig genoeg is zodat het afbouwen redelijk soepel gaat... 🤪

3 jaar geleden

Reactie op Pastoe

Ik hoop voor je dat het ook zo goed blijft gaan! Ik weet niet of meer het h ...
Ik denk dat ik de ritsen van de mouwen steeds een stukje verder open ga doen. Ik denk dat ik er pas mee ga beginnen zodra hij z’n schrikreflex wat meer onder controle heeft. Hij doet iedere zoveel minuten ineens z’n armen in de lucht alsof hij in de achtbaan zit..

3 jaar geleden

Ik denk dat ik de ritsen van de mouwen steeds een stukje verder open ga doe ...
Handig van die ritsen. Ik ga erover nadenken om ook die slaapzak te kopen. Thanks! Idd alsof ze in een achtbaan zitten 😂

3 jaar geleden

Zijn hier ook mensen die de puckababy piep of mini gebruiken icm een zijslaap kussen? Mijn dochter slaapt het liefst op haar zij. Heb de puckababy mini gekocht maar weet nu niet of het dan verstandig om haar dan in die zak ook nog op haar zij te leggen? Wat denken jullie

3 jaar geleden

Reactie op Meisje91

Hier de puckababy mini in gebruik omdat ons mannetje van 8 weken zo groot i ...
Hoe groot is jullie kleintje dan? Ons kleintje van 9 weken groeit ook flink. En de inbakerdoek wil ik inruilen voor een puckababy voor meer ruimte. Maar als hij met 3 maand al iets anders moet ben ik benieuwd wat ik het beste kan halen. Het liefst iets om in te bakeren voor zijn wilde armen en benen maar ook iets verantwoords en waar hij langer gebruik van kan maken.

3 jaar geleden

Wij hebben onze zoon eerst lange tijd in de pacco piccolo laten slapen en nu sinds een week over op puckababy piep, zodat de overgang niet gelijk zo groot is. Heb ook de opvolger de mini al in huis. Ik begin denk ik vanaf 3 maand ongeveer met afbouwen. Ook dit ivm de vaccinaties met 3 maand en je hem dan niet mag inbakeren. Wordt een heftige dag denk ik. Hoe pakken jullie dat aan na de vaccinaties?

3 jaar geleden

Reactie op Anneloes-

Hoe groot is jullie kleintje dan? Ons kleintje van 9 weken groeit ook flink ...
Ik had met 2 maanden die voor 3-6 maanden, werd door puckababy ook geadviseerd. Zou je kunnen overwegen.

3 jaar geleden

Reactie op Renatevd18

Wij hebben onze zoon eerst lange tijd in de pacco piccolo laten slapen en n ...
Zo wil ik het ook gaan doen om dezelfde redenen ☺️

3 jaar geleden

Reactie op Renatevd18

Wij hebben onze zoon eerst lange tijd in de pacco piccolo laten slapen en n ...
Oja de vaccinaties, niet aan gedacht. Die krijgt zoon hier over 2 weken al. Dan zit er niks anders op dan hem onder het nunki lakentje te stoppen. Misschien dat ik de Puckababy mini hem wel aan ga doen met de armsgaten open, dan kan ik dan eens uittesten hoe hem dat vergaat.