17 Reacties

3 jaar geleden
Me zoontje is bijna 7 maanden, en die drinkt nog 6 flessen van 150 en soms 180

3 jaar geleden
Geven jullie dan ook al flesjes met alleen water ? Heb soms wel het idee dat hij san teveel melk flesjes krijgt

3 jaar geleden
Reactie op Mwdegroot
Hoe heb je dat gedaan?
Doordat ze fruit en groente kreeg, en savonds aan gaf eerder moe te zijn en naar bed te willen, is het schema die ze had veranderd/verschoven.
Daardoor kwam ik uit op 7.15u fles, 12u, 15u en 19u.
In de ochtend ging het goed: 7.15u fles 210+7 +rijstebloem, 10/10.30u fruit en 12u fles 210+7. Maar daarna werd het proppen.
12u fles 210+7, 15u fles 210+7, 17u groente en 19u fles 210+7. De fles van 15u dronk ze amper meer, groente om 17u kreeg ik er ook zowat niet in en de fles van 19u liet ze ook grotendeels staan.
Toen heb ik besloten dat ik zou stoppen de fles van 15u te geven. In de hoop dat ze de groente beter zou eten en de laatste fles ook weer beter zou drinken. Vond ik wel belangrijk.
Dit schema aan cb voorgelegd toen ze 5,5 maand was.. en aangezien ze toen bijna 6mnd was vond cb het een goed plan.
Ik heb toen eigenlijk van de ene op de andere dag de fles van 15u weggelaten. En daarvoor in de plaats ben ik gewoon water en tussendoortje gaan geven.
Ze begon eigenlijk ineens beter haar groente te eten, en ook de avond fles ging er weer beter in.
Nu, ze is 6,5 maand, drinkt ze 7.15u 180+6+fijne granen, 10/10.30u 200gram fruit, 12u bijna hele boterham zonder korsten en 120+4 flesvoeding, 15u fles water en tussendoortje, 17/17.15u 200gram groente en 18.45u 180+6+fijne granen.

3 jaar geleden
Hier ook al op 3 flessen. Hij is bijna 7 maanden, en zit sinds een maandje op 3 flessen

3 jaar geleden
Reactie op Laurawhitjaywes
Geven jullie dan ook al flesjes met alleen water ? Heb soms wel het idee d ...
Wij geven water / thee ze heeft wel een voorkeur voor thee

3 jaar geleden
Wil naar 3 flessen gaan omdat die ze bij ons weinig avond eten … en zo misschien toch wat meer gaat eten ..

3 jaar geleden
Reactie op Wve
Doordat ze fruit en groente kreeg, en savonds aan gaf eerder moe te zijn en ...
Doen jullie dan eerst het brood geven en daarna de fles gelijk? Ik wil denk ik dit schema ook gaan proberen, hier is het ook proppen om het allemaal erin te krijgen 😅 wil ook gaan proberen om naar 3 flessen terug te gaan

3 jaar geleden
Reactie op Mariska01
Doen jullie dan eerst het brood geven en daarna de fles gelijk? Ik wil denk ...
Ja, ik geef haar brood, en als dat op is geef ik haar direct 120+4 er achteraan. Als het ware een bekertje melk wat je normaal bij je brood drinkt :) zo bouw ik deze fles op den duur ook af, en dan normale beker melk. Dit schema werkt hier echt ideaal!

3 jaar geleden
7,5 maand en sinds vorige week op 2 flessen (1 fles en 1 keer pap) ze wil gewoon de fles niet meer, sochtends een fles en daar drinkt ze tussen de 140-200 van 10 groente hapje 180 gr. Tussen de middag zelfgebakken broodje, de fles wilt ze daar niet bij of na. Smiddags nog een snack als ze wakker is, 17;00 pap met fruit maar dan maak ik 150ml aan. Als ze slecht slaapt of laat maar bed gaat dan maak ik savonds nog een flesje, als ze dan 100ml van drinkt is het veel. Tussendoor wilt ze wel water of thee. Ik denk soms dat het wat weinig is maar meer krijg ik er echt niet in, ze groeit goed en is super actief dus het zal wel goed zijn voor haar.