20 Reacties

3 jaar geleden

Volgens mij na zijn eerste vaccinatie

3 jaar geleden

Hier in het zwembad pas nw de eerste vaccinatie wat voor ons betekent dat ze dan 3 maanden is

3 jaar geleden

Na de vaccinatie inderdaad, dat is na 3 maanden

3 jaar geleden

Reactie op anne_b

Na de vaccinatie inderdaad, dat is na 3 maanden
Ik heb de 22 weken prik niet gehad dus wij hebben de eerste vaccinatie na twee maanden al. Maar moet je dan dus wachten tot die van de volgende keer?

3 jaar geleden

Bij je CB zeggen ze na de eerste vaccinatie (kinkhoest), tenzij je die bij 22 wkn hebt gehad. Dan is je kindje a beschermd. Maar belangrijker is dat je baby zichzelf op temperatuur kan houden! Want in het (zwembad)water koelen ze snel af. Dus daar goed op letten! En lang houden baby's het niet vol, vaak max 30 min in het water is advies.

3 jaar geleden

Wij zijn al met 5,5 weken wezen zwemmen met onze kleine meid. De verloskundige gaf aan dat het niet meer nodig is om op de prikjes te wachten omdat de bacterie waar het om zou gaan niet meer voorkomt in het water. Wel belangrijk inderdaad dat het echt een tropisch warm zwembad is, anders is het te koud voor je kindje. Ik zou het gewoon doen!

3 jaar geleden

Reactie op MaeB

Bij je CB zeggen ze na de eerste vaccinatie (kinkhoest), tenzij je die bij ...
Ik mag pas echt na 3 maanden zwemmen ik heb de kinkhoest vaccinatie gehad maar dat zien ze hier niet als jaar eerste vaccin ze bedoelen echt of de 8 weken of de 12 vaccin en dat is weer afhankelijk van die 22 weken prik

3 jaar geleden

Ik ga wekelijks met me baby naar de babyspa vanaf week 7. En zijn al 3 keer wezen babyzwemmen. Gaat allemaal prima! Hou gewoon je kind goed in de gaten of die t trekt en als het te koud word ga je eruit. Gewoon proberen.

3 jaar geleden

Reactie op Marit3110

Ik heb de 22 weken prik niet gehad dus wij hebben de eerste vaccinatie na t ...
Ja dat is dan jouw eerste vaccin. De 3 maanden prik is voor vele kindjes pas het eerste vaccin maar dit komt omdat de moeders een prik hebben gehaald in de zwangerschap. Dit scheelt namelijk ool weer een prik

3 jaar geleden

Reactie op Janine_92

Ik ga wekelijks met me baby naar de babyspa vanaf week 7. En zijn al 3 keer ...
Ja wij doen het niet werkelijk maar wel ongeveer 2 wekelijks vindt ze heerlijk even dobberen. Mag vanaf 2 weken al maar langer dan 20 a 30 minuten houdt ze het niet vol dan is het klaar teveel prikkels ondanks dat we dan de enige zijn en dat het rustig verlicht is

3 jaar geleden

Wat heeft vaccineren eigenlijk te maken met zwemmen? Wij laten onze zoon niet vaccineren (in ieder geval niet het eerste jaar). Zou dat betekenen dat hij nooit mag zwemmen? Lijkt me toch niet…

3 jaar geleden

Als het water warm genoeg is kan dit gewoon. Natuurlijk houd je je kindje goed in de gaten en merk je vanzelf wel als het te koud voor hem is. Veel plezier samen, eerste keer zwemmen met de oudste was echt heel erg leuk.

3 jaar geleden

Reactie op An4

Wat heeft vaccineren eigenlijk te maken met zwemmen? Wij laten onze zoon ni ...
De meeste baby’s zijn rond 3 maanden gevaccineerd. Laat dat nou net het moment zijn waarop je baby zichzelf goed warm kan houden 😝 daarom wordt geadviseerd te wachten tot de eerste prikjes, dan weet je zeker dat hij/zij niet gemakkelijk meer onderkoeld raakt.

3 jaar geleden

3 maanden/vaccinatie is omdat ze zich warm kunnen houden dan. Eerder mag je hier niet op zwemles met je kindje. En zodra je mag duren de zwemlessen bij een watertemperatuur van 33 graden maximaal 30 minuten. Mijn baby is 4 weken te vroeg geboren en mag pas met 4 maanden komen zwemmen. Lees anders eens dit stukje. Hierin staat een duidelijke uitleg over wat water met de lichaamstemperatuur doet van je baby. https://www.ouders.nl/artikelen/hoe-warm-moet-babyzwembadwater-zijn

3 jaar geleden

Reactie op Miloutje

3 maanden/vaccinatie is omdat ze zich warm kunnen houden dan. Eerder mag je ...
Mijn zoontje is ook 4 weken te vroeg geboren en had er helemaal niet bij stilgestaan dat we dan wat langer moeten wachten met zwemmen 😱 goed om te weten!

3 jaar geleden

De meeste baby’s zijn rond 3 maanden gevaccineerd. Laat dat nou net het mom ...
Precies dit:) het staat in principe los van de vaccinaties maar dat is gewoon een ijkpunt geworden.

3 jaar geleden

Mijn zoontje is ook 4 weken te vroeg geboren en had er helemaal niet bij st ...
Ik kwam er ook achter toen ik belde voor een zwemles. Nooit bij stil gestaan zoiets. Ze zeiden wel sommige vroeg geboren kindjes kunnen prima hun temperatuur houden en zouden prima kunnen zwemmen al is het misschien dan maar een kwartier. Maar hun als bedrijf nemen geen risico's daarin en ontvangen hem met plezier in de zwemles als hij 4 maanden is.

3 jaar geleden

Na 2 maanden dan kunnen ze zichzelf goed warm houden en zijn ze niet meer zo kwetsbaar voor infecties. Ik vind de link met vaccinaties hier in de reacties wel raar want het heeft totaal geen link met elkaar. Dan zouden mijn 3 vaccin vrije kinderen al overleden zijn maar die leven ook nog hoor😉 Bacteriën en virussen bestaan al miljarden jaren en het is goed voor ons weerstand, we leven tenslotte samen op de wereld. Veel zwem plezier

3 jaar geleden

Reactie op niessje

Na 2 maanden dan kunnen ze zichzelf goed warm houden en zijn ze niet meer z ...
Het gaat niet om infecties, maar om dat je kind zichzelf warm kan houden bij drie maanden. En met drie maanden krijgt een baby de eerste prikjes. Daarom wordt gezegd: wacht tot de eerste prikjes. Want dan kan het zichzelf goed warmhouden.

3 jaar geleden

Er is wel degelijk een link met vaccinaties, maar dit heeft ook met de onderkoeling te maken. Op het moment dat je zoveel energie moet gebruiken om jezelf warm te houden, is je lichaam minder bezig met het afweersysteem, eenvoudig gezegd. Dat betekent dat er een grotere kans is dat er een virus of bacterie naar binnenkomt en wordt gemist door je immuunsysteem. Als je dan ook nog afweerstoffen mist omdat je de vaccinatie niet hebt gehad, is het nog harder werken voor het immuunsysteem en je lichaam terwijl die bezig is je op temperatuur te houden. Dus niet zo zeer de vaccinatie zelf maar meer de energieverdeling en gebruik van je lichaam