11 Reacties

4 jaar geleden

Zou vooral niet voor al te duur gaan. Zodra je kindje zichzelf goed warm kan houden is een kruik niet meer nodig. Heb ik bij mijn 1e twee maar heel kort nodig gehad.

4 jaar geleden

https://www.24baby.nl/baby/verzorging-baby/kruik-baby/ https://kaatjekruik.nl/babykruik/ Ik vond deze artikel best helpen. Bij gaan voor een aluminium kruik.

4 jaar geleden

Reactie op Sylviaaaaa

Zou vooral niet voor al te duur gaan. Zodra je kindje zichzelf goed warm ka ...
Ja precies, heb je gelijk in hoor. Al denk ik dat het in januari wel nodig kan zijn :)

4 jaar geleden

Ooh handige sites! Thanks! Voorkeur gaat denk ik hier uit naar elektrisch

4 jaar geleden

Is dat wel nodig? Zo een kruik koelt toch snel af? Ik zou eerder kijken naar aangepaste kledij, slaapzak,...dan naar iets dat eventjes warmte afgeeft.

4 jaar geleden

Elektrische kruik! Echt top - op een gegeven moment kon ik hem zelfs met een baby vast met een enkele hand bedienen en zo haar bedje snel en veilig verwarmen ;-) kruik blijft echt heel lang warm en bij merk Soozly zit er een fijne zachte hoes omheen. Ik vond het fijn dat ik niet bang hoefde te zijn dat de kruik kon lekken, extreem snel opgewarmd en handig in gebruik. Overal op te warmen waar een stopcontact aanwezig is en ik gebruikte hem daarna ook voor mezelf voor buikkrampen etc.

4 jaar geleden

Bij onze eerste weigerde de kraamverzorgsters met een electrische kruik te werken vanwege ontploffingsgevaar wat wel eens was voorgekomen. Zij gaven aan dat een metalen warmwaterkruik veiliger zou zijn. Aangezien we al een elektrische hadden aangeschaft moesten we nog 2 metalen kruiken met hoes aanschaffen. Na de kraamweek zijn we gewoon de electrische gaan gebruiken. Ondanks dat het zomer was hebben we hem nog veel gebruikt om de badcape warm te houden iedere keer als de kleine uit bad kwam. Baby's koelen met name snel af als ze uit bad komen. In de eerste week legde de kraamverzorgster de warme kruiken onder het dekentje in het wiegje. Hierdoor werd het bedje al een beetje opgewarmt. Kleine babytjes kunnen in het begin hun temp niet goed zelf regelen. Een kruik heb je wel echt nodig.

4 jaar geleden

Ik had eerst een elektrische, maar ben al snel overgegaan naar een aluminium kruik. Mijn eerste kwam 7 weken te vroeg. Vooral in de nacht kon hij zich niet tijd goed warm houden en dan was de elektrische kruik te snel afgekoeld. Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik ga ook nu weer voor de aluminium kruik, maar wel een nieuwe, want ik ben veel te bang dat de oude niet goed meer zijn. Ik denk dat je die kruik echt nodig hebt de eerste week. Het is echt wel koud in januari en zo'n klein hummeltje kan het dan best lastig hebben de temperatuur op pijl te houden. Kleding zorgt er voor dat er niet te veel warmte verloren gaat, maar als het kindje de warmte zelf niet aan kan maken, dan is een kruik echt een uitkomst. 🤗

4 jaar geleden

Ik heb ook door artikelen en op verzoek van de verloskundige aluminium kruiken gekocht incl hoes. Amper gebruik echt een gedoe en idd steeds bang voor lekken. Kort daarna toch elektrische gekocht van sloozy en super blij mee.. heel snel warm, blijft lang warm en zoals hierboven staat na t badje kon je snel en makkelijk de Badcape warm maken. Ik heb nu beide in huis maar ga voor de elektrische. Bij beide zit een “ gevaar “ ontploffing of lekken. Maar zodra de kruik in het stopcontact zit ligt hij niet in de buurt van ons kindje dus denk toch dat dit voor hem veiliger is.

4 jaar geleden

Ik heb bij mijn zoontje de elektrische kruik gebruik en straks bij de tweeling ga ik dat ook weer doen. Het is super makkelijk en ik vind het snel afkoelen heel erg meevallen. Ben echt geen fan van de metalen kruik…maar dat ben ik. Ieder z’n mening ☺️

4 jaar geleden

Kraamverzorgende gaf aan niet te mogen werken met elektrische kruiken dus ook al hadden wij er 1 liggen, toch 2 metalen warmwaterkruiken gehaald. Alleen in de eerste maand gebruikt :)