10 Reacties

4 jaar geleden

En ik vroeg me altijd al af; kan dit gewoon met de ‘gewone’ was mee?😅

4 jaar geleden

Ik was alles, je weet nooit wat ermee is gebeurd voordat jij het kocht. Ik strijk ook alles trouwens, maar weet dat niet iedereen dat doet. Wasverzachter beter achterwege laten, om huid niet onnodig te irriteren.

4 jaar geleden

Ik ga alles wassen ( bij mijn zoon van nu 1,5 jaar ook gedaan). Knuffels niet allemaal, alleen 1 die ik vanaf de geboorte heb gegeven. Verder alles lakens, hydrofiele doeken kleding pyjama’s enz.. ik had het 1maand van tevoren gedaan dus alles de eerste x ook apart gewassen omdat het makkelijker was daarna gewoon met onze was mee behalve erg kwetsbare dingen. Gewone wasmiddel geen speciale baby wasmiddel en wel met wasverzachter. Lees veel dat je het beter niet kan doen vanwege irritatie en gevoelige huid maar dacht juist anders raakt je kindje hieraan gewend en kan je nooit meer normale wasmiddel gebruiken.. wij hebben er in ieder geval de eerste keer nooit last van gehad 🙂. Dekentjes, knuffels en baby handdoeken in de droger derest gewoon opgehangen.

4 jaar geleden

Geen idee wat wordt geadviseerd. Zelf zou ik alles even wassen. Dingen waarvan je wil dat ze vocht opnemen niet met wasverzachter wassen. Het water is hier zo zacht dat ik dat eigenlijk al nooit doe. Wij hebben geen droger, dus ik hang alles op. Je kleding slijt sneller van een droger, maar de stof wordt er wel zachter van dan aan de lijn drogen heb ik begrepen. Er zitten voor- en nadelen aan dus :-)

4 jaar geleden

Reactie op 2022mama

Ik was alles, je weet nooit wat ermee is gebeurd voordat jij het kocht. Ik ...
In gebruik nooit wasverzachter. Is volgens mij ook slecht voor je kleding. Ik gebruik wel wat was parfum maar niet bij alles en zeker niet bij alles voor de baby. Het licht er aan wat je wil wassen. Ik gebruik zelf wasbare luiers, die vragen wel om speciale wasvoorschriften. Hydrofiel luiers zou ik voor gebruik even in een badje koud water zetten met een half kopje azijn. En daarna gewoon wassen met een beetje wasmiddel. Nieuwe handdoeken werken hier ook goed op. Het zet de vezels open zodat het goed opneemt. Wol hoef je niet van te voren te wassen. Zou ook zo min mogelijk wassen. Dit kun je meestal even uithangen en dan ruikt het weer fris.

4 jaar geleden

Ik bedoel het ligt er aan 😬

4 jaar geleden

Alles wassen; het staat overigens vaak dus ook op de verpakkinging vooral van de hydrofiele doeken; daar staat duidelijk wassen VOOR gebruik ? Vind zelf zoiezo nieuwe kleding en dingen vaak een fabrieksgeur hebben waardoor ik t al eens was... wasverzachter gebruik ik zoiezo al niet door allergieen, wij wassen met neutral en blijven dit ook doen.

4 jaar geleden

Kleding wat van zolder komt, kleding uit de winkel soms als ik zin heb. Hydrofiel doeken, dekentjes, slaapzakken, ander beddengoed. Gewoon met de normale was mee en normale wasmiddel. Knuffels oid niet hoor.

4 jaar geleden

Ik was alles wat gewassen kan en mag worden. En alles wat nieuw is strijk ik ook. Alleen wasmiddel geen wasverzachter. En hydrofiele doeken, washandjes en lakentjes gaan in de droger. 1e x strijk ik ze als ze nieuw zijn, daarna gewoon opvouwen en zo de kast in! Bij ons 1e kindje ook zo gedaan!

4 jaar geleden

De kraamhulp gaf aan dat we beter geen parfum producten konden gebruiken dus na de eerste X dragen hebben we met producten als Neutral gewassen. Ik heb wat allergieën en babyhuid is nog kwetsbaarder. Meestal gebruik ik azijn in plaats van wasverzachter. In dit thema hebben we ook waterdoekjes gebruikt ipv lotion doekjes met parfum, en eigenlijk gebruiken we nog steeds geen zeep of shampoo. Zeker als kleine baby rook je dan alleen hem 😍