16 Reacties
4 jaar geleden
De meeste mensen gebruiken een dekentje of een slaapzak. Niet allebei tegelijk. Je hebt ook onesies zonder voetjes. Zelf heb ik voor onze winterbaby een wollen deken en wol/zijde onesies om in te slapen. Zodra hij wat ouder is kan hij de slaapzakken van zijn broer gaan gebruiken.
4 jaar geleden
Die boxpakjes zijn inderdaad handig om als pyjama gebruiken. De eerste maanden kunnen ze ook in een gewoon shirtje en makkelijk zittend broekje slapen die ze overdag ook dragen. Je bent genoeg bezig met kleding wisselen. Tenzij ze spugen of alles onder poepen worden ze niet echt vies. Babytjes zweten ook nog niet echt. Dus ik zou het jezelf niet te moeilijk maken. Wellicht kan je nog een wat dunner dekentje erbij kopen mocht het niet heel koud zijn. De kraamverzorgster weet ook heel goed te vertellen wat je je kleintje het beste aan kan doen en welke deken je kan gebruiken. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. :)
4 jaar geleden
Reactie op Claudia7890
De meeste mensen gebruiken een dekentje of een slaapzak. Niet allebei tegel ...
Even voor mijn informatie🤭
Vanaf wanneer gebruik je dan ongeveer een slaap zak?
Is dan een romper met slaapzak en deken te veel?
Dan kan ik dus beter een romper met boxpakje en dekentje doen?
4 jaar geleden
De eerste weken heb ik nooit slaapkleding aangedaan.. gewoon in het pakje wat hij overdag aan had. Omkleden is al vervelend genoeg..
4 jaar geleden
Een pasgeboren baby laat ik in zijn of haar kleding slapen. Je bent druk genoeg met verschonen (spugen etc) en kleren aan en uit. Al dat omkleden vinden ze geen pretje. Daarna inbakeren, dekentje er over en kruik er bij met een pasgeboren baby.
Na 10 weken zodra ze wat dag en nacht ritme hebben begon ik met pyjamaatje en slaapzak en het inbakeren wat afbouwen.
4 jaar geleden
Reactie op Sharonnnnnnn
Even voor mijn informatie🤭
Vanaf wanneer gebruik je dan ongeveer een slaap ...
Dat varieert per persoon. In principe mag je een slaapzak vanaf de geboorte gebruiken. Ik voel me zelf daar alleen niet helemaal fijn bij. Ben bij mijn andere zoon vanaf ongeveer 10 weken een slaapzak gaan gebruiken. En ben van plan om dat nu ook weer te gaan doen. Een romper en boxpakje met een slaapzak of een dekentje is prima. Sowieso wordt het bedje ook nog opgewarmd met een kruik en houd je de temperatuur van je kindje bij.
4 jaar geleden
Reactie op R8M
Van welk merk is die wol- zijden onsie?
Ik heb ze van Dilling gekocht. Maar Cosilana, Joha, Engel en Name It hebben ook een wol/zijde assortiment.