24 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb nu een eerste week verlof gehad en dat vond ik wel echt heerlijk: alles bijwerken in huis, middagdutjes, wandelen, koken. Maar toch ook wel wat shoppen in de stad inderdaad en ik zou het jammer vinden als dat straks wegvalt, dan wordt je wereldje wel kleiner…
Ik denk dat je het moet accepteren dat je je een beetje gaat vervelen en onrustig gaat voelen. Ga naar de bieb (nu het nog kan), huurt flink wat boeken, begin aan podcasts, besteed heeeel veel tijd aan jezelf (maskertje, nageltjes etc) en leef bewust toe naar een bijzonder moment strakjes.
4 jaar geleden
Ik rommel wat in huis (iedere dag 1 of 2 huishoudelijke taken), lees elke dag in n zwangerschapsboek, ga wandelen met de hond, bak iets lekkers, maak een puzzel, netflix... Moest er de eerste paar dagen erg aan wennen maar kom de dagen nu prima door. Afgelopen week zelfs 2x 's middags geslapen, heb t nodig blijkbaar (38 weken nu).
4 jaar geleden
Ik lig al anderhalve maand in het ziekenhuis dus vanaf voor het begin van m’n verlof al. En opzich vermaak ik me nog best wel eigenlijk.
Ik doe bijv veel Netflix kijken 😂 En ook nuttigere dingen zoals boeken lezen of me inlezen over de bevalling/medische ingrepen. Vind het wel fijn want omdat ik nu zo veel tijd over heb ben ik veel beter voorbereid straks. En bijv m’n nagels doen zelf of maskertje in m’n haar/gezicht daar ben je ook alweer een halve dag mee bezig. En online baby spulletjes uitzoeken in het begin maar daar ben ik allemaal al klaar mee nu. En soms bezoek van familie/vriendinnen en m’n man natuurlijk. En videobellen met vriendinnen gaat ook veel tijd door voorbij en is gezellig haha. Oja en beetje yoga of lichte sport oefeningen doen.
En als ik thuis zou zijn zou ik alle baby spulletjes gaan uitzoeken en alles mooi en perfect maken in huis. Of een beetje rondlopen in baby winkels maar waarschijnlijk heb je dat al gedaan haha. En ik hou van koken/ dingen bakken dus dat zou ik veel doen. En sws moet huishouden ook gebeuren als je thuis bent dus dan is de dag zo weer voorbij denk ik haha. En lekker veel slapen nu het nog kan (als je nog geen andere kinderen hebt)
Wat echt niet gezond is is je telefoon heb ik gemerkt. Soms zit ik uren op fb of een forum en dan word je helemaal gestoord dat probeer ik echt te vermijden nu 😆😆
4 jaar geleden
Met de lockdown op komst is het begrijpelijk dat je je dit afvraagt :)
Na mijn eerste week verlof kan ik zeggen dat het lastig is om je te vervelen. Ik heb verschillende kasten opgeruimd in huis, alle was weggewerkt, kerstkaarten geschreven, adressenlijst gemaakt voor geboortekaartjes, vluchtkoffer ingepakt, gelezen over bevallen, met vriendinnen gebeld, voorraad gekookt… en dat allemaal maar half dus volgende week weer verder :)
Het komt echt goed! Vrolijke muziek en kaarsjes aan doen het hier ook goed. In deze donkere dagen mogen we goed voor onszelf en de omgeving zorgen.
Veel succes/plezier!
4 jaar geleden
Ik werk iedere dag een taakje af. Gistermiddag heb ik bijvoorbeeld de kastjes boven de wasmachine opgeruimd, haha. Vanmorgen heb ik de keuken al opgeruimd.. ik doe babywasjes.. maak de babykamer een beetje schoon.. maar wat ik vooral doe is uitrusten, m'n serie(s) kijken en genieten van m'n buik.
4 jaar geleden
Ik lees even mee! Volgende week is mijn laatste verlofweek en ik baal ook zo ontzettend dat alles waarschijnlijk dicht gaat!!!
4 jaar geleden
Reactie op B-xxx-1994
Ik lees even mee! Volgende week is mijn laatste verlofweek en ik baal ook z ...
Laatste week voor mn verlof bedoel jk natuurlijk haha
4 jaar geleden
Ik zit helaas al 6 weken thuis ivm met Corona. Wat ik heb gedaan is er wel een ritme ingehouden.
Opstaan om 07:45 uur
Ontbijten 08:00 uur
Wandelen met de hond 09:00 uur
Koffie om 10:00 uur
Wasje opruimen 11:00
Lunchen tussen 12:00 - 13:00
S middags bijv boodschappen doen of kasten uitzoeken.
Maakte per week een planning wat ik ging doen.
Bijv alle adressen geboorte kaarten invoeren in de computer was best veel werk. En heb echt alle kasten uitgezocht en opnieuw ingeruimd( nestel drang )
Maar idd vervelend dat nu waarom alles dicht gaat.
Je kan ook je vriendinnen bij je thuis laten komen en daar een lunch of high thee maken.
Succes met de laatste loodjes
4 jaar geleden
Ik ben in april 2020 bevallen, dus dat verlof was ook in harde lockdown. Kon niet eens meer naar de supermarkt want je mocht niet samen komen en winkelwagentje was verplicht (kon ik niet meer bij 😂).
Dus dit verlof zal weer hetzelfde worden 😅. Gelukkig mn zoon om voor te zorgen, verder is het gewoon grof klo..
Ik zou willen dat ik fysiek beter vooruit kon zodat ik alles fijn schoon kom maken maar zit helaas al weken in de ziektewet.
Vorige keer vulde ik mn tijd met veel bakken (partner mocht gelukkig nog naar zijn werk dus die kon t allemaal meenemen), online shoppen want idd alle winkels dicht 😅 en videoland. Ik herinner me vooral dat het heel erg saai was idd.. hopelijk deze keer wat minder,of kortere/minder harde lockdown😞
4 jaar geleden
In het begin voornamelijk dingen klaar maken voor de baby.
Kamer opruimen, woonkamer kasten opruimen.
En vaak s middags in bed omdat ik het anders qua vermoeidheid niet volhoudt. Maakt ook dat de dagen vrij snel om zijn , niet dat ik er altijd gelukkig van wordt :p
Nu een beetje Netflix kijken, wat tekenen of schilderen. Geboortekaartjes regelen, nog wat geld zaken regelen.
Afgelopen week vriendinnen die s middags langskomen.
Vermaak me stiekem wel.
4 jaar geleden
Huis klaarmaken voor de baby, poetsen, nieuwe gerechtjes uitproberen, lezen, luieren…
4 jaar geleden
Ik heb een to do list gemaakt dingen om thuis even extra aan te pakken zoals
Rommelkast opruimen
Kledingkast uitzoeken
Fotoboek bijplakken
Op me gemakje alle verdiepingen poetsen
Enveloppen voorschrijven
Ik ben niet gevaccineerd dus ik had al niet de optie om te gaan lunchen ik waggel een rondje al kletsend met vriendin.
Of vriendin komt lekker hier of ik daar lunchen.
Alle kleertjes wassen en goed uitzoeken kwa maten wat ik waarbij leg aangezien er nogal wat verschil in zit. Zo is bij 1 shirtje maatje 62 even klein als de maatjes 50 🙈
Alle dekentjes etc wassen voor de kleine.
Kerstfilms kijken 😍
Lekker lezen
Uitgebreid koken voor manlief
Heb van de week toen het zonnetje scheen even de ramen staan te zemen.
Vluchtkoffer klaarmaken
Inlezen over bevallen
4 jaar geleden
Kan je niet tot 4 weken voor uitgerekende datum blijven werken? Dat doe ik...heb ik erna 2 weekjes langer met de kleine
4 jaar geleden
Mijn verlof is nu net ingegaan, perfecte timing 😅
Ik moet iig alle babywasjes nog doen (naast de gewone was van 4 personen).
Cosleeper moet nog in elkaar
Ik wil de spelletjes/boekenkast van de kinderen uitzoeken en opruimen
Als de kinderen weg zijn Downton Abbey kijken, haha
En ik heb gewoon de zorg voor 2 kinderen. In die vermaken zal wel de meeste tijd zitten 😂
4 jaar geleden
Ik maak het huis helemaal gereed voor als de kleine komt. Doe wel elke dag beetje bij beetje ivm bedrust om vroeg geboorte te voorkomen.
Ik doe gewoon elke dag of twee dagen een kamer. Het geeft mij een goed en gerust gevoel dat het huis helemaal tip top is als de kleine er is.
Verder lekker nog genieten van de rust😂 en lekker naar familie voor de gezelligheid. Zo gaan de dagen toch sneller aangezien het einde nadert!
4 jaar geleden
Voorzag hetzelfde probleem van verveling en heb daarom al mijn klusjes opgespaard. Moet alles nog regelen: wasjes draaien, plinten leggen, kast in elkaar zetten (samen met vriend), kamers verbouwen zodat ze de juiste functie krijgen... Genoeg te doen en dat kan nu lekker op mijn gemakje :)
4 jaar geleden
Ik zit helaas al enige tijd thuis.
Ik had nog een dagje Efteling gepland omdat het eindelijk een stuk beter gaat. Maar ja dat zou morgen plaats vinden. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zwaar teleurgesteld ben. Ik zit al sinds 16 weken ziek thuis in de ziektewet en doe eigenlijk niks.
Veder was het advies om te gaan zwemmen zodat ik toch kon bewegen maar zonder pijn.
Ook dit wordt nu door mijn neus geboord.
Heel eerlijk zal het wel weer zoals alle andere weken zijn . Voor mij uit staren op de bank. Kleine huishoudelijke dingen en afwachten.
Ik kan niet meer gamen of series kijken door mijn verslechterd zicht .. mijn hobby’s kan ik niet meer uitvoeren omdat zitten te pijnlijk is.
Gelukkig heb ik op 1 ding na alles in huis voor de kleine. Maar wassen en strijken heb ik allemaal klaar. Op enkele doeken na die ik maandag ga strijken.
Ik denk dat ik maar wat meer ga koken zodat mijn vriezer vol zit zodat we kunnen eten in de kraamweek 😅.
Ik moet nog een klein deel van de geboorte geschenkjes afmaken. Maar daarvoor ben ik nog in afwachting van mijn vriend die vandaag de laatste items wit gespoten heeft ☺️.
Ik kijk eigenlijk een beetje mee hoe mij vriend gamed 😂 en ik slaap zo lang mogelijk uit zodat mijn dagen niet te lang duren..
4 jaar geleden
Heb er nu twee weken verlof op zitten (ben vandaag 37 weken), en heb me nog geen moment verveeld! Zoals hieronder al omschreven ben ik flink aan het opruimen en schoonmaken in huis en neem ik daar nu ook lekker uitgebreid de tijd voor. Ik weet dat dat straks met een kleine iets is waar ik weinig aan zal toekomen namelijk 😅 Dus kamer voor kamer bij langs, spullen fotograferen en op marktplaats of Vinted plaatsen. Kasten efficiënt indelen en schoonmaken. Baby wasjes draaien en alles lekker strijken met een muziekje op de achtergrond. Voorraadkasten uitzoeken, keuken uitsoppen enz. Verder informatieve boeken lezen, dutjes doen, wandelen met de hond en theetjes drinken met vriendinnen. Ik zat vandaag zelfs te bedenken dat ik hoop dat die kleine niet veel eerder gaat komen dan de uitgerekende datum, want ik vermaak me nog super 😅