Hey iedereen😘,
Mijn dochter is bijna 8 maand en is al bijna 3 maand op dr buik aan het 'zwemmen'. Borst omhoog, armen wijd en trappelen. Ik weet dat, dat een oefening is om spieren te sterken. Maar ze doet nu iets anders wat ik een beetje gek vind. Ze ligt op dr rug, kruist haar voetjes en doet haar benen dan een beetje omlaag en dan weer helemaal omhoog recht in de lucht. Soms ziet ze er relaxed uit maar soms krijgt ze een rood gezichtje als ze het doet en het ziet er dan niet geheel comfortabel meer uit.
Als ze moe is en in bed wacht op mij dan doet ze soortgelijks terwijl ze jammert. Ze ligt dan op haar zij en duwt dr bekkem naar voren en achteren. Een soort van zichzelf wiegen.
Herkennen jullie dit?
Ik heb nog nooit gemerkt dat ze krampjes had dus nu twijfel ik of ze dat nu heeft.
Eee, onze doet dat nu ook ;-) en zijn geen krampjes, want daar hebben we al ervaring meer en dat is nog veel meer overstrekken en echt een pijnlijk gezicht :-/
Misschien is het zelfstimulatie? Daar hadden ze het hier op het CB over.
Niet de beste website maar:
https://www.kinderneurologie.eu/ziektebeelden/geenepilepsie/zelfstimulatie.php
Mijn dochter doet dat ook … zelfs als ze in de kinderstoel zit bij ons doet ze dat als ze moe aan het worden is … en ze kreunt er af en toe lichtjes bij ook