22 Reacties

4 jaar geleden

Keelsnoepjes is het enige wat ik mocht. Ik heb Corona gehad maar mijn zelftesten waren negatief en die van de ggd positief.. je weet maar nooit. Verder hield ik m’n keel zoveel mogelijk warm met dragen van sjaals warmte hielp bij mij ook heel goed !

4 jaar geleden

Een dropje hier en daar, als het echt even niet te harden is.

4 jaar geleden

Paracetamol of honingsnoepjes

4 jaar geleden

Als je bloeddruk niet te hoog is honingdrop

4 jaar geleden

Keeltabletten van medica

4 jaar geleden

Koud water of waterijsjes 😋 En wat helpen kan is een glas lauw warm water en daar wat zout in oplossen. Hiermee gorgelen. Klinkt stom maar dat helpt echt. Ook thee met een stukje verse gember, schijfje citroen uitgeperst en een kneep honing kan verlichting geven.

4 jaar geleden

Ik ben er net van af gelukkig! Echt zo klote inderdaad. Ik zweer bij isla medic acute. Te koop bij drogist. En thee met gember en honing. Na twee dagen is mijn keelpijn weg. En ik had tranen in m'n ogen van de pijn gisteren!

4 jaar geleden

Ik drink warm-lauwe thee met honing

4 jaar geleden

Hier ook sinds gister hevige keelpijn. Ik eet waterijsjes, drink muntthee met gember en honing en eet wat muntdropjes.

4 jaar geleden

Het allerbeste is om te zorgen dat je speekselproductie op gang blijft zodat je keel niet droog wordt. Dus veel drinken; keelsnoepjes of zuurtjes; ijsjes etc.

4 jaar geleden

Ja net m'n man om waterijs keelsnoepjes en trachitol gestuurd. Op hun website staat dat je het mag hebben als je zwanger bent. Had de huisarts eerder gebeld en de assistente belde me later terug dat ondanks mijn negatieve zelftest ik toch bij de ggd moet laten testen, dus daar ga ik nu heen..

4 jaar geleden

Kamillethee werkt ontsmettend. (Ook nuttig om na de bevalling mee te spoelen bij hechtingen/scheurtjes)

4 jaar geleden

Bij keelpijn houd ik het bij warme melk met honing.

4 jaar geleden

Ja net m'n man om waterijs keelsnoepjes en trachitol gestuurd. Op hun websi ...
Trachirol werd mij afgeraden door de gyneacoloog

4 jaar geleden

Trachirol werd mij afgeraden door de gyneacoloog
Oh echt... Ik heb al een half stripje op. Ik heb echt nare dagen achter de rug betreft oorpijn verstopte holtes keelpijn hoesten, maar echt extreem! Oorpijn is nu gelukkig over maar mijn keelpijn niet en als ik hoest lijkt het alsof ik heel mijn longen kapot hoest doet zo'n pijn. Las net bij het klaarwakker topic dat er meer dames zijn met keelpijn. Mijn corona test bij de ggd was ook negatief. Toch ben ik er echt ziek van. Veel waterijs eten helpt enigszins en heb drop (met mate probeer ik) keelsnoepjes en veel drinken. En zoutoplossing neusspray. Net weer midden in de nacht wakker van de keelpijn en droge keel, ritueeltje neussnuiten neusspray waterijs eten en naar de wc.. Nu weer een poging om te gaan slapen.. Hopelijk voel ik me morgen iets beter met kerst!

4 jaar geleden

Reactie op E0603

Kamillethee werkt ontsmettend. (Ook nuttig om na de bevalling mee te spoele ...
Deze zal ik morgen proberen. Ik drink wel thee met honing rooibos meestal en heb met zout water gegorgeld voor het ontsmetten, maar dit vond ik zo vies dat ik ervan moest braken.. Oeps. Morgen kamillethee 👍

4 jaar geleden

Keelpijn hoor ik momenteel heel vaak. Er bestaat meer dan alleen het C 🦠 ik zweer bij de laurierdrop (bureau drop van Lidl) heb chronisch keelpijn als ik moe wordt. Juist op moment van in slaap vallen krijg ik dan een kriebelhoest aanval dus er ligt er standaard 1 klaar op m’n nachtkastje. Als je bloeddruk het toelaat zou ik die proberen

4 jaar geleden

Ik heb ook al 10 dagen last van keelpijn. Ik had ook een verstopte neus. Ik mocht toen een week lang de zwaktste neusspray gebruiken. Je mag inderdaad niet alle keelsnoepjes en zeker ook geen dropjes! Ik heb toen als advies het merk Isla gekregen. Ik gebruik daarvan de keelpastilles en als ik die inneem merk ik wel echt dat mijn keel zachter word. Veel thee met honing raden ze ook aan!

4 jaar geleden

Oeps, ik heb zeker wel een paar strepfen genomen toen ik een tijdje terug last had van m’n keel. Helemaal niet over nagedacht🙈 werkte daarentegen wel😂. Hier ook last van de keel, maar dat komt door het vele binnen zitten en een ontzettend droge lucht in huis door de verwarming. Merk het bijv ook aan mijn ogen. Misschien even checken hoe het met je luchtvochtigheid in huis is? En desnoods waterbakjes aan de radiator hangen. Of een humidifier bestellen, hier werkt dat goed.