6 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg even mee. Mijn oudste zoon heeft nu ook de waterpokken en mijn ouders kunnen zich niet herinneren of ik het vroeger heb gehad. Ons zoontje van 10 weken is nu wel ziek (koorts) maar ik ben recent ook positief getest op corona dus weet niet goed van welk virus hij nu juist last heeft 😓 Het enige wat ik weet is dat als ze het zo jong krijgen het geen garantie is dat ze immuun zijn

3 jaar geleden

Ben ook benieuwd! Mijn oudste heeft t en bij mn baby van 8 weken zie ik nu nog niets. Vandaag toevallig nagevraagd bij t bureau. Zij gaf aan dat het opzich niet erg is en dat babys jeuk anders ervaren. Ze zei dat ik vooral in de gaten moet houden dat hij goed blijft drinken en plassen en na 3 dagen koorts sowieso de huisarts even bellen.

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft onlangs ook de waterpokken gehad en was net 5 weekjes. Wij hebben advies gevraagd bij de HAP. Het is belangrijk de temperatuur van je kindje in de gaten te houden (mag geen koorts krijgen) en houd in de gaten of je kindje niet veranderd in zijn doen en laten. Maar bel bij twijfel je huisarts!!

3 jaar geleden

4 januari bevallen van ons zoontje in de vroege ochtend. Toen we om 12 uur thuis kwamen uit het ziekenhuis bleek onze dochter van 13 maanden de eerste blaasjes te hebben. Het arme ding zat twee dagen later helemaal onder de waterpokken en heeft zeker twee weken rondgelopen met (ingedroogde) blaasjes. Devin heeft er gelukkig helemaal niks van meegekregen, maar oh wat was ik bang toen we de blaasjes bij Linou ontdekten. Volgens de huisarts zou hij (ondanks dat mijn vaccinatie toch al lange tijd geleden is) al antistoffen hebben meegekregen tijdens de zwangerschap, maar inderdaad.. bij twijfel gewoon even bellen!

3 jaar geleden

Misschien niet de reactie waar je naar op zoek bent, maar mocht je kind nou heel veel last hebben van waterpokken: smeer de blaasjes in met theeboomolie-balsem, dan droogt het snel in (ook voor heel veel andere dingen te gebruiken !): https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/chi-tea-tree-eerste-hulp-balsem-15ml.htm?channable=00de4f69640031313036325842&cross=0&dtext=0&dtag=0&dmenu=0&dpath=0&dafval=0&dvraag=0&drel=0&ingr=0&gclid=EAIaIQobChMI1PGE-rrs9gIVdJBoCR3R0A5OEAQYCCABEgL5BvD_BwE

3 jaar geleden

Onze dochter heeft net waterpokken. Ik ben bang dat mijn zoontje van 11 weken het ook krijgt. Morgen moet hij naar het consultatiebureau voor de 1e vaccinatie. Ik twijfel om deze wel door te laten gaan..ze worden daar meestal ook een beetje ziek van en ik ben bang dat hij dan minder weerstand tegen de waterpokken heeft. Ik ben nu extra voorzichtig, omdat we volgende week op vakantie gaan.