16 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben bevallen en heb 40u weeën gehad. Van woensdag 16u30 tot donderdag 16u om de 5min dan savonds binnen gekomen en maar 1cm ontsluiting woensdag. Donderdag van 16 tot 9u om de 3/4min harde weeën en donderdag avond om 21u binnen gekomen met 3cm na nacht observatie geen verandering maar ze hebben mij om 6u ingeleid en dit gingen ze zowizo doen want onze dochter was geschat op 4kilo en moest toch vrijdag bellen als ze donderdag nacht niet zelf was afgekomen.. weeën zeggen dus niet dat je opening zal hebben jammer genoeg..

3 jaar geleden

Ik had bij mijn eerste ook geen regelmatige weeen. Ook de hele dag mee gelopen. Savonds toch gebeld naar de vk en die kwam gewoon langs. 2cm en ze heeft me toen gestript. Hele nacht weeen gehad. En de volgende dag om 11 uur kwam ze nog een keer terug toen had ik al 6 cm. Weeen waren toen wat regelmatiger. En 1300 volledige ontsluiting Ik vond het fijn dat de vk gewoon even langs kwam om te kijken dan weet je waar je aan toe bent !

3 jaar geleden

Vriendin van me heeft nooit regelmatige weeën gehad. Dus ook de verloskundige niet gebeld. Tot haar vliezen braken en ze direct persweeën kreeg. Verloskundige was net optijd, niets was klaar voor een thuis bevalling... Als jou gevoel zegt dat het aan de gang is gewoon bellen om te laten checken!

3 jaar geleden

Ik vind het een vreemd verhaal dat de VK niet gewoon even bij je langskomt. Zou hier toch op aandringen denk ik...

3 jaar geleden

Bij twijfel maar gewoon laten komen zou ik zeggen. Dan komt zij of haar collega later wel weer terug als het nog te vroeg is, maar dan ben jij gerust gesteld. Je weet het nooit!

3 jaar geleden

Beter komt de vk gewoon even! Als jij gaat stressen is de kans sowieso groter dat het niet ‘doorzet’.. ze kan toch gewoon even komen kijken 🤭 dat is haar werk! Hoe gaat het nu? 💪🏻

3 jaar geleden

Reactie op madelontbdv

Beter komt de vk gewoon even! Als jij gaat stressen is de kans sowieso grot ...
Vk zei dat ze eind vd middag weer terug belt en dan vraag ik gelijk of ze misschien even kan langskomen. Voor nu probeer ik een beetje te bewegen en weeën weg te puffen. Voornamelijk tegen het aanrecht aanleunen 😖 ze komen steeds rond de 5/6 min.

3 jaar geleden

Vk zei dat ze eind vd middag weer terug belt en dan vraag ik gelijk of ze m ...
Oke goed 👍🏻 en je kunt haar ook altijd sneller bellen he als jij dat wilt! Als je het niet vertrouwt niet wachten totdat ze jou belt! Hou ons op de hoogte en sterkte 🌟

3 jaar geleden

Reactie op madelontbdv

Oke goed 👍🏻 en je kunt haar ook altijd sneller bellen he als jij dat wilt ...
Vk belde toevallig net , ze komt even kijken gelukkig

3 jaar geleden

Vk belde toevallig net , ze komt even kijken gelukkig
Vk is net weer weg, ze stuurt me door naar het ziekenhuis voor pijnstilling omdat ik helemaal vermoeid ben en pijn heb. En zo de nacht niet in kan. Dan gaan ze checken of het de weeën zijn die niet opgang komen of dat het vals alarm is. Ik wou zo graag thuis bevallen in een bad. Ik hoop zo dat dat nog door kan gaan 😭 mijn baarmoedermond was al helemaal verstreken maar wel pas een klein vingertopje ontsluiting. Vliezen kunnen niet gebroken worden omdat de kleine nog niet helemaal vast ligt met z’n hoofd in mn bekken..

3 jaar geleden

Vk is net weer weg, ze stuurt me door naar het ziekenhuis voor pijnstilling ...
Nou fijn dat je iets tegen de pijn krijgt! Hopelijk kan je dan een beetje nachtrust pakken! Ik snap dat je je waarschijnlijk heel erg op een thuis bevalling hebt ingesteld maar laat het alsjeblieft gewoon over je heen komen! Je weet nooit hoe het loopt en hoe je je tzt voelt en zo ben je ook niet te teleurgesteld mocht het anders lopen.. misschien mocht je in het ziekenhuis moeten blijven hebben ze daar wel een bad? Anders je eigen muziek op en lampen dimmen.. In iedergeval succes!!

3 jaar geleden

Ach hé wat vervelend! Helemaal niet wat je wilde! Probeer alles beetje los te laten 😅 vraag of je nog in bad kan in het ziekenhuis? Niet ineens alles ‘opgeven’ omdat je naar het ziekenhuis moet ook daar mag je duidelijk aangeven wat jij fijn vindt 🥰 zet m op!

3 jaar geleden

Balen, hopelijk lekker slapen vannacht op pijnstillers en dan heb je morgen weer een frisse blik en moed waarschijnlijk! En wie weet al wat meer ontsluiting.. Slaap lekker en succes

3 jaar geleden

En hoe gaat het met je ?

3 jaar geleden

En daar is dan onze hummel 💙 Fender René Dex Na een pittige nacht alleen maar pijnlijke onregelmatige weeën beland ik het ziekenhuis. (Wat ik eigenlijk niet voor ogen had, ik had thuisbevalling ‘gepland’ met bad 🙈) Het bleek dat mijn weeën niet sterk genoeg waren om goede ontsluiting te krijgen. Mijn baarmoeder mond was wel verkort en dun maar helaas na 12 uur weeen 1 cm ontsluiting.. verschrikkelijk! 🙈 ik kreeg Pethidine toegediend zodat ik eindelijk even zou kunnen slapen. Na een uurtje werd ik wakker met weeen die achter elkaar aan bleven komen. Om de 2/3 min yes! Ik werd weer gecontroleerd voor ontsluiting en bleek 3 cm te hebben. Daarna 4 en konden eindelijk mn vliezen gebroken worden! En kreeg ik het aanbod om lekker in bad te gaan in het ziekenhuis! Nou dit leek mij echt top omdat ik dit thuis ook zo graag zo had gewild. Maar helaas zodra ik in het bad zat trokken alle weeen bijna weg en stond ik weer stil. Toen besloten om weeen opwerkers te nemen en een ruggenprik omdat ik helemaal kapot was na zoveel uur. En hierna ging het heel snel. 2 uurtjes later zat ik op 6cm 🎉 maar de weeen waren zo enorm heftig, lang en kort achter elkaar dat ik echt vaak heb geschreeuwd dat ik het niet meer aan kon. De ruggenprik moest ik op wachten omdat er allemaal operaties voor gingen. Gelukkig is die uiteindelijk niet meer nodig geweest 😊 Ik heb 10 tallen keren gezegd tegen de verloskundige ‘ik hou hem niet meer! Hij komt ik moet drukken! Maar ik mocht maar niet mee drukken en moest het weg puffen. Een uurtje later lag Fender al op mn borst en bleek ik al volledige ontsluiting en flinke persweeen te hebben. Logisch dat ik ze niet kon weg puffen 😂 ik heb echt geschreeuwd ‘HIJ KOMT!’ En mn lijf nam het over. Later zei de verloskundige dat ik het maar goed had aangevoeld 🙈 Wij zijn zo blij met deze schat. Alle clichés zijn waar 🤍 en

3 jaar geleden

En daar is dan onze hummel 💙 Fender René Dex Na een pittige nacht alleen ...
Oooh! Wat een plaatje! En mooi verhaal om te lezen.. geniet ervan ❤️