7 Reacties
3 jaar geleden
Mijn dochtertje was net 1 jaar toen ik al weer in verwachting was. Deze zwangerschap heb ik als de zwaarste ervaren, moest 2 kinderen nalopen en die van 1 jaar vroeg veel aandacht. Toen onze kleine er uiteindelijk er was, hadden wij juist schuldgevoel tegenover haar omdat de andere 2 veel aandacht vroegen en we bij haar alleen de noodzakelijke dingen konden doen. Uiteindelijk komt het allemaal wel goed, ik heb gemerkt dat kinderen flexibel zijn en snel wennen aan de nieuwe gezinssituatie. We kunnen nu alle kinderen ongeveer dezelfde hoeveelheid aandacht geven.
3 jaar geleden
Hier 3 kinderen op anderhalf jaar tijd (laatste waren een tweeling). Ik had ook die schrik omdat ik m’n oudste toch wel erg vloer was… De jongste zijn nu 8 maand en eigl gaat het zeer goed. De band met m’n dochter is er niet minder op, ook al moet ik soms zeggen dat ik even geen tijd heb voor haar, omdat ik eerst iets met de broers moet/wil doen… Kolt dus wel goed
3 jaar geleden
Hier schelen mn kleintjes een jaar en een maand. Dus heel dicht op elkaar. Tijd voor de echte 1 op 1 momentjes zijn er natuurlijk een stuk minder. Dat is er nog wel als de ene op bed ligt ofzo maar niet meer de hele dag.
Maar uiteindelijk hoef je je niet schuldig te voelen want jij geeft je kleintje een van de mooiste dingen: een broertje of zusje! En leren delen en geduld hebben hoort bij het leven en zijn goeie vaardigheden voor de toekomst. En op de vraag hoe ga je er mee om, gewoon kijken hoe het gaat! Komt vanzelf goed! Geniet van je zwangerschap! Gefeliciteerd!
3 jaar geleden
Reactie op Anoniempje135
Hier schelen mn kleintjes een jaar en een maand. Dus heel dicht op elkaar. ...
Dit zouden zo mijn woorden kunnen zijn. Hier ook een dochter een zoon met een leeftijdsverschil van 13 maanden. Het is met momenten even aanpoten, maar het is zo leuk! Dochterlief speelt op het kdv heel lief met andere kindjes, maar heeft thuis met vlagen wat moeite om "haar" speelgoed te delen, maar het gaat steeds beter. Haar leidsters op het kdv gaven vorige week aan dat ze echt al zelfstandig is voor haar leeftijd en dat ze dat niet vaak zien bij een eerste kindje. Ze wil haar broertje ook overal bij helpen, dus hij gaat ook super snel qua ontwikkeling! Meteen een bijkomend voordeel 🤭 al mochten ze best wat langer klein blijven hoor!