13 Reacties

4 jaar geleden

Nou zeg! Wat een trut! Ik zou een gesprek met haar aangaan.. en daarin vertellen wat het met je doet als zij zo op jou reageert.... hopelijk nemen de klachten straks wat af en voel je je over een tijdje een stuk beter! Succes

4 jaar geleden

je vriend heeft volledig gelijk : altijd jezelf en je gezin op de 1e plek zetten, werk is tenslotte maar werk. Je werkgever heeft niets aan een zieke werknemer die niet volledig hersteld (is). Daarbij is het altijd aan een bedrijfsarts om te beoordelen of je weer in staat bent om (gedeeltelijk) te werken, jouw werkgever mag hier geen mening over hebben of uiten. mijn advies is om een periode rust te nemen en je dan maar ziek te melden zodat je tank weer gevuld is en je echt weer oke bent om aan het werk te gaan. daarbij ben je zwanger en heeft je kleine jouw gezondheid ook nodig nu. succes

4 jaar geleden

Jeetje wat vervelend, ik heb ook geen makkelijk 1e trimester maar gelukkig wel een baan waarbij ik rustig aan kan doen. Ik zou je ziek melden en een gesprek met de Arbo arts aanvragen. Mijn ervaring is dat deze er vooral is om de werknemer te beschermen (liever 4 weken veel rustiger aan dan dat je er straks X maanden uit ligt). Het advies van de Arbo moet opgevolgd worden. Dan hoef je niet meer zelf deze ‘discussie’ aan

4 jaar geleden

Ik werk ook in het onderwijs. Ben al 8 weken thuis ivm extreme misselijkheid. Tegen mij werd ook gezegd: ga naar de huisarts voor wat pillen en dan kan je weer voor de klas. Iedere dag belde ze me of ik morgen weer kwam. Dat lerarentekort werkt ook niet mee.. Bij mij stopte het pas toen ik werd opgenomen in het ziekenhuis wegens uitdroging. Nu heb ik na de zomer een nieuwe baan en ben ik van deze directie af gelukkig. Bij m’n nieuwe baan (waar ik solliciteerde op de dag dat ik erachter kwam zwanger te zijn en dat meteen heb gedeeld) zijn ze heel relaxt en meegaand. Ook als ik niet kan starten aan het begin van het schooljaar. Sterkte! Een gesprek aan gaan is de beste optie. Ik kreeg ergens de tip: zeg niet dat je misselijk bent. Dat bagataliseren mensen. Geef aan dat je voedsel en drinken moeilijk kan verdragen waardoor je uitgeput raakt. Bij mij was dit ook echt het geval want ik kan nauwelijks eten/drinken binnenhouden en na 5 opnames is het eindelijk doorgedrongen op mijn werk dat ik niet kan komen.

4 jaar geleden

Nou zeg......helaas zijn ze tegenwoordig niet heel inlevend meer. Indd wat je vriend ook zegt. Kies voor jezelf hoor. Niemand voelt wat jij voelt en is altijd makkelijk praten door een ander . Tot dat ze zelf wat gaan mankeren . Dan is de wereld te klein. Sterkte !

4 jaar geleden

Ziek melden en gesprek met bedrijfsarts in plannen. Werkgever heeft er niets over te zeggen.

4 jaar geleden

Je hoeft je niet ziek te melden om een gesprek met de bedrijfsarts aan te vragen. Ik zou bij je leidinggevende aangeven dat je je best doet om te komen werken maar dat je het er lastig mee hebt. Om die reden wil je graag een gesprek met de bedrijfsarts. Dat verzoek mogen ze niet weigeren (mocht ze over de telefoon lastig doen, stuur er dan nog een mailtje achteraan, dan kunnen ze niet meer weigeren) De bedrijfsarts zal na het gesprek met jou een plan van aanpak opstellen om (in ieder geval) de eerste periode van je zwangerschap door te komen. Het advies uit dat plan van aanpak is de werkgever verplicht om op te volgen. Dan is het geen issue tussen jou en je leidinggevende en kun jij met de gerust hart naar je eigen gevoel en lijf luisteren. (Oh, en de bedrijfsarts 😊)

4 jaar geleden

Klopt, maar als je ziek bent door je zwangerschap, moet je je wel ziek melden. Ziek is ziek.

4 jaar geleden

Ik heb twee totaal verschillende ervaringen in mijn zwangerschappen. In mijn vorige zwangerschap ben ik buiten gegooid, er was ook 0,0 begrip. Moest nogsteeds veel tillen werk dat niet aangepast werd en ik was zo gek maar door te gaan met als gevolg veel harde buiken en dergelijke. Nu heb ik een werkgever waar ik enorm mee bof. Ondanks zwangerschap een vast contract gekregen terwijl ik overgenomen ben van UZB ( dit hadden ze dus niet hoeven doen ). Hiervoor een miskraam gehad en ik moest verplicht stoppen met werken van mijn baas om alles te verwerken. Inmiddels zwanger van een tweeling waarbij gezegd word ; denk aan jezelf als je ziek bent ben je ziek. Omdat ik ook veel moe rn misselijk ben kwam mijn baas zelf met het idee : wat nou als ik je een uurtje tussen je werk door geef om te rusten ? ( geheel doorbetaald ) Al met al wat ik geleerd heb : denk aan jezelf. Ze kunnen je enkel naar een arbo arts sturen. Er is geen enkele arbo arts die jou naar je werk gaat sturen omdat zij geen risico willen lopen met zwangere vrouwen.

4 jaar geleden

Precies dit heb ik ook mee gemaakt! Ik werkte als interieur verzorgster. Trappen hallen stofzuigen etc. Ik werkte 40u. Hele dag rondrijden in een caddy en zware dingen tillen. Mijn werkgever reageerde eerst heel leuk. Maar toen ik aangaf dat ik niet meer kon tillen en de trappen mij te zwaar waren kreeg ik de reactie ‘niet alles gaat zoals jij dat wil MEISJE’ gaf ook aan dat ik niet in de sigaretten en wiet rook wilde werken waarop ze zei ‘ja even door de zure appel heen bijten’ dit frustreerde mij enorm waardoor ik een gesprek aan gevraagd had bij de leidinggevende. Deze zei mij minder te mogen gaan werken... 3 weken door gewerkt nog niks veranderd dus weer aangegeven van hey gaat echt niet meer waarop ik dus ineens dezelfde dag mijn werk bus en kleren moest inleveren en ‘ziek uit dienst’ moest gaan. Hierbij werd mij verteld dat ze me zouden aanmelden bij een instantie voor een ziekte wet uitkering. Dit is nu 5 weken geleden en ze hebben nog steeds geen shit gedaan loop zelf dagelijks te bellen met instanties omdat ik letterlijk gedwongen thuis zit zonder inkomen. Zie door de bomen het bos niet meer en zit met mijn handen in het haar... vreselijk hoe ze tegenwoordig met de mensen om gaan omtrent zwangerschap 🤮😔.

4 jaar geleden

Reactie op Lavinia_1999

Precies dit heb ik ook mee gemaakt! Ik werkte als interieur verzorgster. Tr ...
En wat zegt UWV hiervan ? 😱 dit is echt absurd ! Had je een vaste aanstelling of tijdelijk ?

4 jaar geleden

Reactie op Lavinia_1999

Precies dit heb ik ook mee gemaakt! Ik werkte als interieur verzorgster. Tr ...
Dit gaat niet volgens de regeltjes, juridisch loket of iets dergelijks langs gaan? Werkgever doen vaak alsof ze alles mogen, maar ook zij zijn gehouden aan wettelijke regelingen