27 Reacties

4 jaar geleden
Het is heel persoonlijk.
Ik denk ook niet dat er echt nog slechte kinderwagens zijn.
Ik denk dat het gewoon net is wat jou voorkeur heeft.
Maxi cosi hebben wij bij gestaan en ik vond hem eng.
Ik vond dat zodra de ligbak erop geklikt was het best wiebelde.
Er zat best wat spelling tussen.
Nu zei de dame in de winkel al dat moet ook ivm demping.
Maar andere kinderwagens hadden dat niet zo erg en dit voelde voor ons niet fijn.
Mutsy heeft mijn schoonzus en die loopt echt heerlijk vind ik.
Alleen is dit merk net failliet en gaande het faillissement werden ze niet verkocht eerst.
Joolz vonden wij ook fijn rijden.
Alleen is mijn bijnaam lomp en onhandig.
En vind ik het niet prettig dat zodra de kinderwagen opgevouwen is de duwstang uitsteekt.
Ik zie me al staan in de winter met die stang door de modder en sneeuwprut heen.
Waarna hij daarna compleet beschadigd is en na uitvouwen mijn handen vies zijn.
Hierdoor hebben wij gekozen voor de easywalker harvey3.
Welke heerlijk rijd.
Geen naad heeft op de duwstang en welke bij opvouwen heel compact is.
Maar welke ook net niet met de duwstang buiten de wielen komt.
Hij staat of leunt dus niet op die stang.
Ook vind ik de grotere wielen fijn wat schijnbaar als voordeel heeft dat hij op elke ondergrond ook fijn blijft lopen en wij gaan nog wel eens naar het bos.
Plus dat de ligbak net een paar centimeter breder en langer is als die van de joolz.
En geen idee of de joolz dat heeft maar de easywalker heeft hoogte adaptoren er standaard bijzitten.
Ik ben 1.62 en de hoogte bak en zitting is voor mij prima.
Maar mijn partner is 1.89 en deze kan de adaptors er nog tussen doen zodat de bak net wat hoger komt op het frame en hij minder diep hoeft te bukken.
Maxi cosi en easywalker waren qua prijs vrij gelijk als ik me goed herinner.
Joolz was iets duurder.
Het merk nuna hierboven genoemd zegt mij niks.
Heb ik ook niet gezien in de winkel waar ik was.
Ik denk echt dat je gewoon naar een winkel moet gaan en de boel moet ervaren.
Jij vond iets anders misschien fijn waar ik niet naar kijk.
En misschien vind jij de maxi cosi helemaal niet wiebelig.
En vouwt de easywalker voor jou totaal niet fijn in.

4 jaar geleden
Wij hebben deze van Baby Dump besteld, werd daar massaal gekozen en aangeraden! https://www.baby-dump.be/product/kinderwagens/13/dubatti-one-e4/64655/dubatti-one-e4-complete-set-black-black-frame/64665/dubatti-one-e4-complete-set-black-black-frame-donker-groen-bekledingsset-all-terrain-wielen/156543/

4 jaar geleden
Hi, het ligt ook aan je wensen. Wij willen, als het allemaal lukt en gegund is daarna voor een 2e kindje Gaan. Zonde om dan een duo wagen aan te moeten schaffen of een 2e wagen lijkt me onhandig. Ik heb me ingelezen en ben bij een paar zaken langs geweest voor advies en ben voor de Nuna demi Grow gegaan, ik heb er thuis al een beetje mee "gespeeld" en bevalt goed.
Hij is niet goedkoop, maar je koopt wel een complete wagen met accessoires ( bij Joolz bijvoorbeeld moet je veel nog apart erbij kopen)
Ik heb een showroom model gekocht, scheelde €300.
Ik zou sowieso in de winkel gaan kijken en naast of hij functioneel is, ook jezelf afvragen zie ik mezelf hier de komende jaren achter lopen en vinden we hem mooi?
Succes!

4 jaar geleden
Het ligt aan wat je zoekt en hoe je het wilt gebruiken (in de zin van veel wandelen, misschien ermee hardlopen, hoe je het op wilt bergen etc.) Toen ik voor het eerst ging kijken, ben ik toch maar begonnen met het kiezen van een prijsklasse gekozen. Het maakte me in eerste instantie ook niet uit maar wagens van €1500 vond ik te ver gaan.
Ik heb nagedacht over:
•wie ermee zouden lopen (mama, papa, oma, dus handvat moet verstelbaar zijn).
•waar (stad, bos etc. dus lucht- of foambanden),
•hoe het vervoerd zou worden (grote gezinsauto en kleine ‘boodschappen-autootje’ dus makkelijk in te klappen en zo klein mogelijk te maken),
•hoe het thuis opgeborgen moest worden en
•een tweede gebruik.
Uiteindelijk kwam ik uit bij de Mutsy Evo. Overigens las ik dat de fabrikant jammer genoeg failliet is gegaan.
Tip: op YouTube staan filmpjes van nagenoeg alle kinderwagens. Dat kan je misschien helpen als je over een wagen twijfelt. Scheelt veel tijd in de winkel waar je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet.

4 jaar geleden
Reactie op Annekevg
Wij hebben deze van Baby Dump besteld, werd daar massaal gekozen en aangera ...
Ja, maar dat merk je ook bij de medewerkers. Ze nemen je standaard mee die kant op en leggen alle voordelen veel beter uit. Logisch, want het is het eigen merk van babypark en babydump (valt onder 1 eigenaar). Dus dat ze die zelf aanraden is logisch en slim.

4 jaar geleden
Reactie op Michelien
Hi, het ligt ook aan je wensen. Wij willen, als het allemaal lukt en gegund ...
Welke winkels zowat ? Dreambaby? Woon je ook in België of Nederland ? Graag wat suggesties van winkels in België en ja ik zoek juist iets waar je alles compleet samen kunt kopen dan apart en telkens bij kopen van bij kinderwagens… dus dat is wel een super tip! Thanks 😊

4 jaar geleden
Reactie op Babymamalicious
Het ligt aan wat je zoekt en hoe je het wilt gebruiken (in de zin van veel ...
Heel Handige tips thanks ☺️

4 jaar geleden
We twijfelden heel erg tussen de Joolz day + en de Dubatti one. Uiteindelijk voor Dubatti gekozen na meerdere testrondjes en omdat deze toch wat meer ‘kan’ voor ons idee. Ik moet eerlijk zeggen ik twijfel nog wel, omdat ik de Joolz gewoon echt prachtig vind. Maar qua gebruiksvriendelijkheid won de Dubatti het!

4 jaar geleden
Welke winkels zowat ? Dreambaby? Woon je ook in België of Nederland ? Graag ...
Dit was in Nederland, maar ik kan me voorstellen dat in België ook binnenkort nieuwe kleuren komen en de 'oude' showroom modellen eruit gaan? Alle nuna demi grow wagens zijn compleet (behalve een autostoeltjes, maar wel de adapters ervoor)

4 jaar geleden
Wij hebben al bijna 3 jaar de bugaboo fox! Heerlijke wagen 😊 blijft ook super mooi terwijl hij echt vaak gebruikt wordt. En voor ons tweede meisje gaan we deze dus ook weer gebruiken!

4 jaar geleden
Wij hebben gisteren de easywalker harvey 3 premium besteld. Wij zijn allebei niet zo groot en de andere wagens waren toch best groot en minder makkelijk te sturen voor mij.
Hier gaat zo'n wagen echt kilometers maken aangezien ik veel wandel met onze hond dus dat waren voor ons belangrijke punten

4 jaar geleden
Wij zijn voor de nuna gegaan. Ik vond de modellen die in de winkel stonden enorm prijzig en slechte kwaliteit of gewoon niet wat wij zochten.
Geld maakt ons niets uit maar het moet niet raar gaan worden ik bedoel 2300 voor een kinderwagen ?? Koekkoek?
Wij wilde graag grote banden en een hogere kinderwagen ik ben zelf 1.85 en mijn partner 1.80. Daarbij is opa 2.05 dus het moet voor iedereen bij ons goed te doen zijn.
Hoogstwaarschijnlijk past hij niet in mijn auto zonder de wielen eraf te halen maar goed dat is zo simpel.. Ik rij een peugeot 108.
Veder heb wilde ik graag voor een mutsy gaan maar hier was veel onduidelijkheid over omdat het merk failliet was.

4 jaar geleden
Reactie op Michelien
Hi, het ligt ook aan je wensen. Wij willen, als het allemaal lukt en gegund ...
En waar vinden wij deze showroom models ? Enkel suggestie winkels voor in België ?

4 jaar geleden
easywalker harvey 3 genomen! Wou eerst de Joolz day+ met army print maar was tot januari niet leverbaar. Zo blij met deze keuze 😍 prachtige wagen