26 Reacties

3 jaar geleden

Mijn jongste dochter wil geen speen, maar mijn dochter van 1,5 gebruikt de bibs speen met slapen. Ik wil met 2 jaar stoppen. Nu zag ik op Instagram het volgende bericht van bibs Ik denk dat het allemaal wel mee valt 😊 Anders kan je difrax proberen. Kennissen van mij zijn toen ook keer overgestapt van bibs naar difrax

3 jaar geleden

Bibs heeft ook de platte, kijk even bij baby-speen.nl, volgens mij heet het bibs supreme.... die platte zijn minder slecht voor het gebit... qua vorm zijn ze ook niet rond.

3 jaar geleden

Wij hadden ook de bibs. En zijn gister rigoureus overgestapt op de Hevea speen. Die is beter voor de tanden. Eigenlijk alle spenen in dentist of orthopedic vorm zijn beter dan de ronde. Daarnaast belangrijk dat ze dan ook makkelijk plat drukken. Avent is bijv ook een goede daarom :) Daarnaast is het nog wel belangrijk dat ze voor 3 jaar stoppen met de speen en na 1 jaar eigenlijk proberen alleen nog bij het slapen te gebruiken. Wij zijn overgestapt op de Hevea omdat die uit 1 stuk van hetzelfde materiaal is. Dus die achterkant kunnen ze ook in hun mond stoppen en is wat vriendelijker voor hun gebit dan dat harde plastic

3 jaar geleden

Ik ben naar de difrax overgestapt

3 jaar geleden

Ik ben ook meteen overgestapt gisteren van Bibs naar de Difrax Dental en Suavinex Dental. Geen struggle gehad, m'n zoontje pakte meteen de nieuwe speen en lijkt deze ook nog eens veel fijner te vinden!

3 jaar geleden

Ik snap dat je je zorgen maakt daar over .. maar bij elke Fopspeen die je gaat gebruiken de kaak en de tandjes gaan zich aan passen. Mijn oudste zoon die liep de hele dag met zijn speen in zijn mond en toe zag ik indd ook dat zijn gebit aan veranderen was .. meer naar voren zeg maar .. toen heb ik zijn speen alleen gegeven om in slaap te komen en dan meteen er uit gepakt . En nu zie ik al meer verandering. Dus het komt wel goed . Ligt ook altijd aan hoe vaak je kindje aan het zuigen is . Maar goed terug op je vraag , bibs heeft ook de platte een

3 jaar geleden

Wij hebben de MAM speen dit omdat de zoon van mijn broertje heel erg zijn gebit vooruit heeft staan volgens de tandarts door de bips speen. Is al een paar jaar een dingetje. Zijn zusje een andere speen en niets geen last.

3 jaar geleden

Je moet er eens op letten maar die speentjes van Bibs worden ‘groter’. Heb er eens een nieuwe vergeleken met eentje die werd gebruikt en die ‘bol’ is dan echt beduidend groter. Wij hebben hier speentjes van MAM. Heel tevreden over. Is ook hetgeen me altijd aangeraden is geweest.

3 jaar geleden

Welke type van de MAM gebruiken jullie ?

3 jaar geleden

Mam perfect en mam supreme. Stukje van de speen waar de mond sluit is helemaal plat. Voor ons gevoel toch wat beter :)

3 jaar geleden

Btw, ik koop ze altijd via Amazon. In de nacht hebben we de glow in the dark van mam supreme

3 jaar geleden

Elke speen is even slecht voor het gebit. Ik vind het gewoon dikke zever dat ze plots bibs in een slecht dagbeeld zetten. De dag van vandaag is er nooit meer iets goed.

3 jaar geleden

Avent ultra air werkt hier supergoed!

3 jaar geleden

Elke speen is even slecht voor het gebit. Ik vind het gewoon dikke zever da ...
Dat was ook wel mijn eerste reactie 😅 maar ben toch even door gaan lezen en zoeken, en denk dan toch dat als we toch een speen willen blijven gebruiken, we beter voor een andere kunnen gaan ☺️ Bedankt voor de reacties iedereen! Zag dat ik hier nog Avent heb liggen, zat in een gratis pakket gok ik, dus die gaan we uitproberen

3 jaar geleden

Reactie op anne_b

Dat was ook wel mijn eerste reactie 😅 maar ben toch even door gaan lezen e ...
En denk je dat een avent of een andere zoveel beter is? Geloof aub niet alles wat je leest tegenwoordig

3 jaar geleden

Zo min mogelijk speen geven lijkt altijd het beste. Wij geven enkel tutje om in slaap te vallen. Ik begrijp zeker uw bezorgdheid omtrent dat bibs-nieuws. Wij hebben op aanranden van vroedvrouw van bij start die van medela gebruikt…

3 jaar geleden

Hier ook vanaf de geboorte MAM. Koop ze ook via Amazon trouwens. Net als de flessen van MAM

3 jaar geleden

Elke speen is even slecht voor het gebit. Ik vind het gewoon dikke zever da ...
Iedereen weet dat een speen niet goed is. En dat het bij vooral lang gebruik en hoeveelheid slecht is voor het gebit. Maar dan heb je slecht en slecht. Die bibs spenen zijn natuurlijk ook enorm groot en dik. Kan me voorstellen dat dat indd voor afwijken kan zorgen.

3 jaar geleden

Reactie op Cc85

Iedereen weet dat een speen niet goed is. En dat het bij vooral lang gebrui ...
Ja precies, die ik nu van Avent heb liggen is echt heel veel kleiner en smaller, het lijkt me logischerwijs dan ook wel minder slecht als zo’n groot ding. Dat een speen sowieso niet goed is ben ik me van bewust hoor ☺️ mijn zoontje heeft hem alleen in bij het in slaap vallen en spuugt hem zelf al heel snel uit dan, dus zoveel heeft hij hem gelukkig niet in!

3 jaar geleden

Wij hebben deze sinds de geboorte in gebruik. Zeer tevreden