20 Reacties
3 jaar geleden
Wij hebben 2dehands een Gazelle bloom gekocht, omdat het een goed/bekend merk is en je deze veel tegenkomt 2dehands samen met de Batavus Mambo (die het ook had kunnen worden, dat maakte me niet uit). Ik denk niet dat we een helm gaan gebruiken, heb het in 2 verschillende winkels gevraagd en ze zeiden dat het niet heel veel wordt verkocht en voornamelijk persoonlijke voorkeur is.
3 jaar geleden
Ik ga voor een Cortina e-u4 gewoon normale fiets wel de elektrische versie zit al een stuurslot op.
In de winkel werd mij deze aangeraden omdat ij smal en petite ben en dus niet perse een mama fiets nodig heb.
Ze kunnen de fiets zo voor mij maken dat het zitje zowel voorop als achterop kan dit doen ze in de winkel.
Ik woon op een eiland met veel polders en 365 dagen per jaar wind dus ja elektrische is gewoon nodig.
Een mama fiets is gelijk ook weer duurder en voor mij zou het niet veel uitmaken.
Moet nog even doorsparen sowieso een fiets nodig mijn fiets is te oud en doet het niet meer elektrisch
3 jaar geleden
Ik kreeg ook het advies om ook te kijken naar een gewone fiets. Het opstapten moet nu vanaf de zijkant (even wennen) maar ben blij met mijn keuze. Ik heb een Cortina. Ik heb nu een elektrische maar ook de gewone die ik hiervoor had vond ik super fijn! Vooral gaan uitproberen in de winkel.
3 jaar geleden
Cortina roots via marktplaats inclusief 2 yepp zitjes. Voor deze gekozen omdat hij er mooi uitzag en dichtbij te koop was, en erg blij mee! Het is een moeder fiets dus met dubbel standaard en stuurslot, breed stuur en stevig frame+ dikke banden. Ik fietste nog op mijn studentenfietsie en dit is wel echt een heel groot verschil, veeel beter. Ik ben 1,68 en het is frame maat 56. Dat gaat prima, hoewel ik van tevoren nog dacht dat dat te groot zou zijn. Maar als je een nieuwe fiets gaat kopen zou ik wel letten op het frame maat en of dat bij je lengte past :)
3 jaar geleden
Bedankt allemaal voor jullie tips! Ik heb ze bekeken en uiteindelijk voor de Gazelle Bloom gegaan. Kan m’n fiets vanmiddag ophalen en gaan dit weekend voor het eerst samen fietsen. Hopelijk werkt het weer een beetje mee. Zo veel zin in!
Hoe vinden jullie kleintjes het om te fietsen?
3 jaar geleden
Reactie op Kiwi88
Bedankt allemaal voor jullie tips! Ik heb ze bekeken en uiteindelijk voor d ...
Leuk!
Mijn dochter vind fietsen fijn. Zit lekker rustig alles te observeren, geloof dat ze er echt van geniet!
3 jaar geleden
Reactie op Kiwi88
Bedankt allemaal voor jullie tips! Ik heb ze bekeken en uiteindelijk voor d ...
Ik ga pas als ze zelfstandig kan zitten wordt ook aangeraden vanwege de rug en ze noemen het zitten als ze dus van rug naar zit kan zonder hulp.
Hoop voor je dat het weer meezit maar zo als het er nu naar uitziet wordt het niks