12 Reacties

4 jaar geleden

Je moet er geen liters in gooien ofzo. Gaat echt per maaltijd om een paar druppels en is meer voor de smeuïgheid dat ik het doe. Gooi je er te veel in werkt het averechts 💩 Zelf gebruik ik gewoon de extra virgine olijfolie van de lidl. Die gebruik ik ook voor onze gerechten.

4 jaar geleden

Ik gebruik olijf olie uit Marokko. Die is wel het lekkerst en ook het minst bewerkt denk ik. Ik weet niet of je uit de randstad komt maar zo ja kan je het wel vinden bij marokkaanse winkeltje/bakker/slager soms. Ze verkopen soms flessen met echte olie geen merk of iets erop En trouwens reden waarom we het gebruiken is niet om het per se lekkerder of dunner te maken hè. Hapjes moeten beste veel voedingswaarde hebben, anders komt je baby vol te zitten met niet voedende dingen. In groente en fruit zitten weinig vetten/eiwitten normaal dus die olie verhoogd de voedingswaarde heel erg. Ik heb ook wel eens gelezen dat je moet zorgen voor zelfde vetpercentage als in melk om het echt voedend te maken En mijn baby’s poepen nog steeds genoeg sinds ik ben begonnen met hapjes weet niet of dat per se door de olie komt?

4 jaar geleden

Je moet er geen liters in gooien ofzo. Gaat echt per maaltijd om een paar ...
Dankjewel voor je reactie. Ik wil het inderdaad gebruiken zodat het wat smeuïger word. Gewoon een paar druppeltjes. Wij gebruiken zelf altijd archaide olie dus vandaar dat ik er niet zoveel verstand van heb. Wil het liefst een zo min mogelijk bewerkte olie. Die van de Lidl is dat ook een bepaald merk? Dan zal ik daar eens voor gaan kijken 😊

4 jaar geleden

Reactie op Iris97

Ik gebruik olijf olie uit Marokko. Die is wel het lekkerst en ook het minst ...
Dankjewel voor je reactie. Ik ben inderdaad op zoek naar een goede olie en het liefst zo min mogelijk bewerkt. Ik kom niet uit de Randstad maar ze zullen hier vast in de buurt wel een Marokkaans winkeltje hebben. Ik zal er eens voor gaan kijken Bedankt voor de tip😊

4 jaar geleden

Reactie op Mandyke28

Dankjewel voor je reactie. Ik wil het inderdaad gebruiken zodat het wat sme ...
Lidl heeft gewoon 1 soort olie 😊

4 jaar geleden

Ik gebruik meestal olie van becel. Die gebruiken wij ook voor veel gerechten. En indd een paar druppeltjes is genoeg! 😊

4 jaar geleden

Welke olijfolie maakt eigelijk niet zo veel uit want er mag maar weinig in. Zelf gebruik ik maïsolie of arachideolie

4 jaar geleden

Ik vraag mij alleen af of het slim is om te doen. Ons zoontje heeft altijd al moeizame ontlasting gehad maar olijfolie was echt een laatste redmiddel ook omdat ze anders luie darmen kunnen krijgen. Ik weet niet of je er iets aan hebt.

4 jaar geleden

Waarom probeer je het niet gewoon eerst zonder olie? Verdunnen kan met kookvocht, water of zelfs wat melkvoeding. Mocht het dan moeizamer gaan, kun je alsnog een klein theelepeltje olie geven en dan is het binnen enkele uren ook opgelost 💩

4 jaar geleden

Ik gebruik pure cocos olie, gewoon bij de Albert Heijn te krijgen. Kun je ook voor de babyhuid gebruiken of als ze bijvoorbeeld spruw hebben, wel de niet ontgeurde variant: https://www.ah.nl/producten/product/wi227680/biotoday-kokosolie-koudgeperst

4 jaar geleden

Reactie op Rileysmommy

Ik vraag mij alleen af of het slim is om te doen. Ons zoontje heeft altijd ...
Heb je hier misschien een bron van? Of waar heb je dit gehoord/ gelezen? Ik ben benieuwd of het klopt

4 jaar geleden

Reactie op Iris97

Heb je hier misschien een bron van? Of waar heb je dit gehoord/ gelezen? Ik ...
Ik kreeg deze informatie van het consultatiebureau. En van mijn verloskundige praktijk uit het ziekenhuis. Nu was dit wel toegespitst op onze zoon, maar ik denk wel dat het advies redelijk overeen komt.