11 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb van mijn schoonzus haar puckababy geleend van 3-6 maanden maat en na 9dagen alleen maar succes ook zelf besteld, nu bij bol ook in de aanbieding trouwens, ons zoontje is vrij lang en zit met 8 weken al in de 3-6 maanden maat dus als je haalt laad je niet lijden door de maanden maar kijk even bij de lengte van je baby! Meneertje trapte elke keer zelf de dekens af en sinds hij in eigen bedje slaapt daarom voor slaapzak gekozen en dat hij zichzelf niet wakker kan maken met zijn handjes is helemaal top! Ik heb die van prenetal voor als hij gaat logeren of als de andere in de was zit, maar merk dat de puckababy hem rustiger maakt en houd
4 jaar geleden
Ik heb voor ons Julie geboren was, verschillende slaapzakken gekocht, van Hema, c&a tot Bemini. Uiteindelijk vond ik hier telkens wel iets mis mee. Bijvoorbeeld een tog waarde van 3 terwijl dit veel te warm is. Ook die van Bemini (tot 3 maand) vind ik het nekgat veel te groot.
Ik ben hele grote van van de slaapzak van Ikea. Een goed passend nekgat en 1 tog waarde. Ook helemaal niet duur.
Ik gebruik deze slaapzak sinds de 5 weken oud is.
4 jaar geleden
Wij gebruiken vanaf de geboorte de love to dream inbakerslaapzak.
Ik heb ook 1 bemini 0 tot 3 maanden maar was de opening bij de nek veel te groot dus eigenlijk nooit gebruikt.
Uiteindelijk heb ik 4x (goedkoop via Vinted) een puckababy Newborn 2x teddy 2x de katoenen versie. Ik hoorde er enorm veel goede verhalen over en dat die gelijk te gebruiken was. Helaas is ook bij deze slaapzak het gat bij de nek veel te groot. Hopelijk past hij ze snel ik heb de in iedergeval al in huis.
Mijn zoontje is momenteel 8 weken was vorige maand 3900 gram en 53 cm (morgen weer naar het cb).
4 jaar geleden
Ik heb zelf bij de oudste en de jongste tot 6 maanden hema slaapzakken gebruikt. Vanaf 6 maanden de 4 seizoenen van puckababy. Heb hiervoor gekozen omdat ze de eerste 6 maanden zo ontzettend snel groeien en die van de Hema goed aansluiten en de prijs mij goed bevalt. Kwaliteit is ook goed heb ze nog van de oudste en doen het nog prima. Hier ook nooit ingebakerd.
De 4 seizoenen is me ook heel goed bevallen, heeft de oudste echt lang in geslapen, zeker tot hij 2,5 was. Ik heb voor de jongste een nieuwe gekregen zodat ik ze kan afwisselen. Had hiervoor ook altijd een reserve van de Hema/prenatal maar hij sliep toch altijd fijner in de puckababy. Achteraf had ik er beter meteen 2 kunnen kopen.
4 jaar geleden
Ik volg even, zit met hetzelfde heb er te weinig. Meerdere heb je wel nodig, met spugen of doorlekken gaat het hier soms hard!
Mijn ervaringen:
Hema slaapzakjes:
Pre: goede prijs kwaliteit, leuk ontwerp en op 60 wasbaar.
Nadeel: de rits. Gedoe met verschonen omdat die vrij hoog zit.
Zijn er in diverse diktes.
Zeeman: de hoofdopening van 70 vond ik te groot nog gisteren, maar qua lengte gaat hij er snel uitgroeien dan want zn voetjes zitten wel al bijna onderaan. (Hoofdje net onder gemiddeld groot)
Prénatal: eentje newborn gehad die was ok. Wat te nauwe armgaten om aan te trekken.
Maatje 70 nu in gebruik met rits tot onderaan, die is fijn.
Hopper/Lodger: fan van. Fijn zacht slaapzakje, sommige met mouwtjes. makkelijk met verschonen en aan kunnen blijven in gordeltje (autostoel bv). Wel prijziger. Zijn er in meerdere togs.
Inbakerzakken: wel te leen gekregen, niets gebruikt, vind ik eng zonder toezicht (verslikgevaar)
4 jaar geleden
Even een waarschuwing mbt slaapzakjes vd Hema. Ik trof onze dochter gisterochtend aan met een kapotte rits in de slaapzak. Bovenaan dus best gevaarlijk omdat juist de hals goed moet aansluiten. Hema nam het verhaal heel serieus en de slaapzak is nu naar hen opgestuurd. Snel onze "vertrouwde" Puckababy besteld, dit x the Bag Newborn.

4 jaar geleden
Ik heb slaapzakken van Noukie’s en die zijn heel fijn. Ook Jollein is er een fijn merk voor.
4 jaar geleden
Het ligt er ook aan wat je nodig hebt.. ik heb een zeer goed geïsoleerd huis en een zoontje die het altijd warm heeft. Ik heb voor hem altijd Hema zakken gehad en ook een Puckababy 4 seizoenen. Hij heeft echter nooit het winterdeel aan omdat dat veel te warm voor hem is. Mijn dochter gaat weer in dezelfde zakken.