18 Reacties
4 jaar geleden
Ik lees mee!
Ondertussen zoveel in me handen gehad maar weet echt niet welke het fijnst is 😂😅
4 jaar geleden
Ik heb een wieg deken van koeka met teddy stof in de binnenkant. Unisex groen zodat ik hem kan hergebruiken voor een eventuele 2e kindje. Heerlijk zacht en lekker warm. ( ze staan ook op vinted) mocht je nieuw te duur vinden.
4 jaar geleden
Ik heb er twee gekocht, een dunnere (togwaarde onbekend) en een dikkere met togwaarde 2,3. Je kan een lijstje met die waarden opzoeken op internet. Daarin staat met welke temperaturen zo'n dekentje geschikt is en wat er verder nog aan kleding en beddengoed beschikbaar is. Heb zelf bewust twee verschillende gekocht, zodat ik voor warmer of koeler kan gaan afhankelijk hoe de baby reageert.
4 jaar geleden
Die van witlof for kids, die zijn echt super handig ivm de elastiek die eraan zit zodat je kindje het dekentje er niet heel de tijd uit kan trappen en je krijgt ook niet die bobbel onder het matrasje.
En er zit nog een speciaal gaatje in zodat het ook in de maxicosi kan. Dus wat mij betreft echt top!
4 jaar geleden
Volgens mij is het belangrijk om je kindje laagjes te geven. Dus bijv een lakentje met daaroverheen een dikker dekentje. Één dikke deken is (voor zover ik weet) niet goed voor een baby. Bij meerdere laagjes isoleert het beter en krijg je minder snel warmtestuwing.
Dit Is wat ze me tenminste van de kraamzorg bij ons eerste kindje hebben verteld.
4 jaar geleden
Ik heb deze! TOG waarde 3,3 dus erg warm! Maar denk voor in het begin dat het wel kan, omdat ze zich dan ook zo slecht op temperatuur kunnen houden + het zal ongetwijfeld koud zijn.
Daarnaast heb ik er nog 1 op lijstje staan : Briljant Baby Pique Winter Wiegdeken Stonegreen
Die heeft een TOG van 2,3 geloof ik

4 jaar geleden
Ik heb het aan de dame van de babyshop gevraagd. Tip; houd er rekening mee dat je ledikantje “onderin” opgemaakt moet worden omdat de baby onder zo min mogelijk deken moet liggen. Zeker in het begin zal je dus je dekentje dubbel moeten vouwen om uit te komen. Een heel dik dekentje kan dan nog wel eens té dik zijn dan. Liever een dunner dekentje en eventueel eentje extra was dus het advies ;)