73 Reacties
茅茅n jaar geleden
Reactie op DPD
Nou wat een onzin. Ze gaat haar eigen tempo. Stomme cb
Ach ja wel goed dat ze het in de gaten houden maar om je nou gelijk op stang te jagen.
Voorlopig hoef ik er niet meer heen.
Ze komen noh wel thuis maar om andere redenen
茅茅n jaar geleden
Net bij het cb geweest en was van gelijk ooo ze spreekt nog niet ook geen v ...
Zo zie je maar wat voor verschil daar in zit. Wij zijn ook geweest en bij ons gaf ze juist aan dat dat helemaal niet gek is. Dat als ze motorisch sneller zijn ze met spraak wat langzamer zijn maar dat heel veel kindjes nog niet veel zeggen. Ze gaf als richtlijn dat als hij 2 is hij 2 woordjes achter elkaar moet kunnen zeggen. Jou dat duurt nog 8 maanden dus we hebben nog even
茅茅n jaar geleden
Aaai en dan gaat ze echt aaien. Mama papa oma opa kraaai bah Ohoh die daar dat dit op hap tatutatu (politie brandweer)
茅茅n jaar geleden
Net bij het cb geweest en was van gelijk ooo ze spreekt nog niet ook geen v ...
Het is ook maar net hoe je het opvat allemaal.
茅茅n jaar geleden
Die van mij zegt papa, mama, kijk eens, en kijken. Alles wat een apparaat is noemt hij Google. Wij hebben wel wat apparatuur wat samen werkt met Google home 馃ぃ Sinds vandaag hoor ik hem ook zijn zusje van zeggen.
Wat ik wel erg schattig vind is dat als ik hem vraag waar de baby is dat hij naar mijn navel wijst. Ik ben nu 20 weken zwanger. Hij kijkt ook regelmatig naar de zwangerschap+ app. En wij zeggen dat die baby in mama鈥檚 buik zit. Wie weet wat hij ervan begrijpt!
En hij reageert ook op poesje, dan zegt hij meestal aaah. Dat kan hij ook doen bij een ander schattig dier, maar vooral bij poesje. Hij is ook heel lief en zacht voor onze poezen.
茅茅n jaar geleden
Dochter van 14 maand zegt: papa, mama, oma, opa, die, dees (deze) kijk is, nee, ja, ete (eten)(en in die diezelfde categorie zegt ze ham en hap, vooral als ze trekt krijgt rond etenstijd) , saape (slapen) en daat (daag) (soms zegt ze dieda tegen haar zus lydia, dachten eerst dat het toeval was maar ze zegt het vaker tegen dr.) verder nog hoop gebrabbel. Niet te druk maken hoor als je kind nog niet veel zegt. Ieder kind zn eigen tempo.
茅茅n jaar geleden
Wat knap! Mijn kind brabbelt..zegt wel bepaalde brabbels voor bepaalde gevoelens.. verder echt alleen hoge tonen.. lage tonen..en alles wat daar tussen past..
Mama en papa zegt ze wel..ah owh zegt ze nu ook..verder is ze nog te drukt en onderzoekend qua fijne motoriek..nog geen tijd voor woordjes gehad..
茅茅n jaar geleden
'Papa' tegen alle mensen en dieren die hij ziet. En hij zegt ook steeds 'ja'. Hihi