73 Reacties
één jaar geleden
Bij ons gaat het in periodes.. Eerst was het alleen mamamama, toen alleen papapa. En nu zegt ze overal 'die' tegen met hoog toontje en wijst overal naar. Wel lekker duidelijk wat ze dan wil (bijv het lichtknopje aan en uit drukken). En 'pss' (poes- tegen onze poezen) en 'wfff' (woef - tegen de hond van mijn ouders) hebben we ook weleens langs horen komen.
Verder vooral heel veel heel lief geklets de hele dag door. En worden steeds meer "woordjes" echte klanken 🥰. Zo lief dat eerste gebrabbel
één jaar geleden
Reactie op R8M
Jaaaa hier ook!! Dierengeluiden gaan geweldig, zo leuk en zo knap. Om te gi ...
Ja ze heeft hier echt haar missie van gemaakt lijkt het 🤣.
Inmiddels kan ze er nog weer veel meer en wij lachen ons helemaal rot 😂😂
één jaar geleden
Oh wat ben ik jaloers hihi, hier brabbelt ze alleen nog wat. Niets verstaanbaars 🤭 (14 maanden)
één jaar geleden
Reactie op mamavanN&I
Oh wat ben ik jaloers hihi, hier brabbelt ze alleen nog wat. Niets verstaan ...
Hier ook hoor🥴🫢
15 maanden, kletst de hele dag door, maar verstaanbaar is het niet😂
Hij is daarentegen wel echt mega snel qua motorische ontwikkeling, dus ik schuif het daar nog steeds op af🫢
Ondertussen verlang ik wel een beetje naar het eerste echte, verstaanbare, gerichte woordje🥺
één jaar geleden
Mijne (15 maand) zegt continu, dadadadaaa, kij, gongoe, momgom, kggghh. Geen idee wat het allemaal betekent. Denk dat hij (kijk) bedoelt. En gongoe zegt ie vaak rond zijn vaste etenstijden dus denk iets van honger. Hoor hele anderw woorden bij de meesten…..
één jaar geleden
Hier zegt ons mannetje van 15 maanden: papa, mama, die,dat,opa,oma,auto,tutata, bah en apie ofzo 😅😂
één jaar geleden
Het gaat in piekjes heb ik het idee, mijn dochter doet ineens allerlei dierengeluiden na en lijkt sinds dit weekend ook te oefenen of hoe de dieren heten.
Zo grappig dat het van de een op de andere dag in een stroomversnelling komt.
Ik vind dat praten denk ik de allerleukste, schattigste ontwikkeling die er is 🥰
één jaar geleden
Hier met 15 maanden nog niet zo veel. Mama, papa, die, dat, ja en hij schud nee. We hebben 4 poezen, dus we zeggen echt al vanaf dag één 20x poes op een dag, had echt gedacht dat dit z’n eerste woordje zou zijn 🙈
Het lijkt er soms wel op alsof ie “kat” zegt, maar volgens mij zegt ie dan “dat”
één jaar geleden
Hier auto, appel (vooral ook voor sinaasappel), koko (krokodil), au, ja (en jaaa als ze heel enthousiast is / we goed hebben begrepen wat ze graag wil), nee (nee, nee...als ze iets echt niet wil), opa (lopen), roar voor leeuw en kkggg voor poes (papa heeft paar keer spinnende poes nagedaan...), haai (als je de kamer binnenkomt).
Superleuk, en ze begrijpen echt nog zoooveeel meer.