73 Reacties

één jaar geleden

Mijn dochter zegt maar 2 dingen en dat zijn hebbuuuu (ze wil werkelijk alles hebben en kan dan goed aanwijzen wat ze wil) en poes.wsnt de poes is toch wel het leukst ookal vindt die haar helemaal niks 🤪

één jaar geleden

Mijn dochter begon vroeg met haar eerste woordjes. Maar sommige zegt ze niet meer. Alsof ze het vergeten is. Maar nu zegt ze “papa”, “baba” (is opa), djiiikiie (is dikkie dik), bah Ze knikt ja en zegt dan (njah) en schudt nee De naam van de hond (Bailey) probeert ze echt maar tot nu toe komt er alleen “kkkkk” uit, al is het een paar keer een beetje gelukt Langzaam aan begint ze weer mama te zeggen 😍 Maar haar lievelingswoord is: kijken

één jaar geleden

Papa, mama, de naam van haar broer, bah, die, jas, vis en poes.

één jaar geleden

Heit, beppe, nijntje, poekie, poes, die, deze, op, boee voor koe, miauw, woef woef, jas, beer, nee, bal, dank, auto, bah, aaien, ja

één jaar geleden

Mijn zoontjes zegt mama , papa , opa , oh ohh ,ow , bah , auto, toet toet , eten, aai/aaien , wat doe je, nee , die en dan wijst ie er ook nog leuk bij 😂 en hebben en 1,2,3 ,6 , hoera en jeej , koek , kwak en koe 😂😂 en als mijn katten langs hem lopen of aant miauwe zijn zegt tie mauw of auw op de toon van de katten 😂😂

één jaar geleden

Honden worden aaah of aaaii genoemd. Verder geen enkele woord wat maar lijkt op een woord🥺

één jaar geleden

Reactie op Piepelientje

Onze katten worden ‘aaaai aaaai’ genoemd, we oefenen met lief aaien ipv sla ...
Ik ga stuk! Hahaha.

6 maanden geleden

Mama, papa, oma opa omi, din (afkorting van zn broertje Enorm veel dieren, 1234568 en 10 De ‘regenboog’ kleuren, bruin zwart en wit. Daar is ie, nog een keer fles speen en bah/vies/iewl

6 maanden geleden

Leuk! Ik ben eigenlijk we benieuwd hoe alle kindjes nu een jaar later praten! Die ontwikkeling gaat zó ontzettend snel!

6 maanden geleden

Reactie op Piepelientje

Leuk! Ik ben eigenlijk we benieuwd hoe alle kindjes nu een jaar later prate ...
Qua praten is het hier heel veel, maar weinig correcte uitspraak (molen is bijvoorbeeld heeel lang 'koeka' geweest)🥴 Hij vertelt hele verhalen met 'volle' zinnen, alleen soms gewoon echt niet te begrijpen 😅 Hebben volgende week een intake bij logopedie.

6 maanden geleden

Reactie op Piepelientje

Leuk! Ik ben eigenlijk we benieuwd hoe alle kindjes nu een jaar later prate ...
Eigenlijk alles! Vooral woorden als 'daarachter' of 'daarboven' verbaas ik mij over dat ze dat allemaal correct gebruikt. Telt van 1 t/m 11, kent de kleuren, namen van familieleden/vrienden/juffen. Maakt zinnen van 5/6 woorden.

6 maanden geleden

Reactie op Bb2122

Eigenlijk alles! Vooral woorden als 'daarachter' of 'daarboven' verbaas ik ...
Wat goed! Het tellen gaat bij mijn dochter meestal nog 1-2-3-7-8 😜 alleen als ik heel nadrukkelijk ‘vvv’ zeg, dan gaat ze verder met vier. Qua praten is het verder écht een kwebbelkont, ze praat de hele dag door. En ik merk dat ze taal ook heel leuk vindt, ze wil altijd weten hoe dingen heten, herhaalt heel vaak wat je zegt. Ik sta ook geregeld versteld van wat ze nu weer ergens heeft opgepikt (haar eten was laatst ‘verrukkelijk!’) en wat voor zinnen ze soms maakt. Ze zei laatst ‘mama, wil je even de haas pakken die boven ligt?’, toen dacht ik huh? Komt vast doordat haar vader ook héél veel praat 😜

6 maanden geleden

Peuter van 2,5 praat ons de oren van de kop. Echt eigen willetje en veel temperament draagt daar ook zeker aan bij. Uitspraak van de R is nog lastig, dat wordt vaak een L. De grappigste opmerking van deze week: "Mama, de hond heeft een plakje worst in z'n mond!" Eh... nee schat, dat is zn tong 😅