30 Reacties
4 jaar geleden
Ik had het na mijn eerste dochter ook heel sterk het gevoel dat ik weer een kindje wou na een half jaar zijn we er weer voor gegaan.
Later dacht ik dat het misschien de hormonen waren, maar ik kan nu bevestigen dat dat niet zo was.
Want mijn 2 de dochter is nu 4 maanden en de wens voor een derde is er nu echt nog niet. 😌
4 jaar geleden
In de kraamweek riep ik al gelijk dat ik een 2e wilde, maar helaas moet ik minimaal 1 jaar wachten ivm een keizersnede. Mijn droom is 2 baby’s onder de 20 maanden.
Ik heb overigens ook een super fijne zwangerschap gehad met amper kwaaltjes.
4 jaar geleden
Ik twijfel ook zo erg. Wilde eerst wachten tot ze 1 is en nu al na de 9 maanden ontzwangeren🙈 ik vind het lastig hoor dr aandacht over 2 kleintjes verdelen lijkt me ook pittig maar ze hebben later denk ik meer aan elkaar.
4 jaar geleden
In de kraamweek riep ik al gelijk dat ik een 2e wilde, maar helaas moet ik ...
Je moet helemaal niks he. Als jij zwanger wilt worden kan dat gewoon. De risico's zijn wat hoger maar je wordt sowieso goed in de gaten gehouden bij een bevalling na keizersnede.
Mij hebben ze dit trouwens nooit afgeraden. Was na 3 maanden weer zwanger, helaas geëindigd in een miskraam(dit had niks te maken net de keizersnede) maar de verloskundige en gynaecoloog hebben beide gezegd dat het echt geen probleem was dat ik zo snel weer zwanger was.
4 jaar geleden
Dat had ik ook heel sterk en was na de geboorte van ons zoontje na 3 maanden weer zwanger, nu een trotste mama van 2 zoontjes van 16 maanden en 4 maanden, er zit precies 1 jaar en 10 dagen tussen, het is echt geweldig en heb er zeker geen spijt van, maatje voor het leven😊💙💙
4 jaar geleden
Waar ik nog een beetje mee zit is dat onze meid echt vrolijk is en lekker eet en slaapt. Wat als de 2e last van krampjes enzo heeft kan ik het dan aan om de 2e te troosten en de 1e aandacht te geven die ze verdient. Mijn man is schipper dus 4 tot 6 weken lang weg. Zou daar een beetje tegenop zien. Maar het lijkt me wel heel leuk😊
4 jaar geleden
Reactie op Essie10
Ja daar denk ik ook aan. Hier wisselende diensten. Dus staan er soms een so ...
Mijn man is bij het opstaan en naar bed gaan aan het werk. In het weekend wel thuis gelukkig. Maar komt er dus wel beetje op neer dat ik het meeste zelf doe.
Dit was echt heel pittig in het begin en het was zoeken naar de juiste manier van handelen.
Maar nu sinds een maand gaat het echt top. Nu is de 2de ook echt super makkelijk. En dat heb je natuurlijk niet voor het uitkiezen.
Ik zou het nu niet meer anders willen !
4 jaar geleden
Mijn zwangerschap was heel zwaar, de bevalling heftig en ik ben nog láng niet hersteld.. maar toch denk ik ook alweer vaak aan een tweede kindje!
Komt ook omdat we echt een superlief dochtertje hebben waar ik geen genoeg van kan krijgen. En ergens romantiseer ik mijn zwangerschap en bevalling heel erg. Ik voelde me ondanks de ellende gewoon heel speciaal omdat ik een kind in mij droeg, alsof het iets magisch was. Terwijl ik echt zeker de laatste weken soms paniekaanvallen had omdat ik me amper kon bewegen en de baby een extreme last vond 🤪 maarja dat vergeet je weer hè.
Mijn zus en ik schelen iets meer dan een jaar en als ik dan filmpjes terug kijk van toen wij klein waren en hoe gezellig we het samen hadden, en nu nog steeds trouwens. Dan gun ik dat mijn dochter ook!
Maar ik heb me voorgenomen dat ik pas zwanger wil worden als ze 1 is, dan ben ik hopelijk ook weer de oude. En kan ik haar nu nog alle onverdeelde aandacht geven die ze verdient ❤️
4 jaar geleden
Hier op advies van het ziekenhuis (ondanks een keizersnede) snel voor een 2e gegaan ivm eerdere verklevingen in mijn baarmoeder waar ik meerdere keren aan ben geopereerd . Helaas waren de verklevingen heel snel weer terug en kon ik pas na 8mnd geopereerd worden ivm corona (operaties werden uitgesteld). Na mijn herstel na de operatie gelijk zwanger en nu zit er 2 jaar en 10 dagen tussen, dus evengoed vrij snel na elkaar.
4 jaar geleden
Reactie op Happy-baby
Dat had ik ook heel sterk en was na de geboorte van ons zoontje na 3 maande ...
Voor de jongens zeker leuk. Hoe vind je het zelf qua gebroken nachten, verdelen van aandacht enzo. Vergt het nog meer energie of doe je het er gewoon even bij? Mijn man wilt ook al liefst nu voor een tweede gaan, had ik ook 2 maanden terug (hormonen?) toen adviseerden mama's hier me echt te wachten, omdat het pittig wordt wanneer de eerste gaat peuteren enzo. Dus ik ben wat rationeler gaan denken, en ik vraag me af of ik er zelf niet half aan onderdoorga als ik er 2 onder de 2 zou hebben. En ook onze relatie nog meer onder druk zou komen staan door nog meer slaapgebrek, zorg die vooral op mijn schouders terecht zou komen en gebrek aan seks door moe/pijn. Ik zou het ergens heel leuk vinden maar ik neig laatste tijd meer na we" wachten beter nog een jaartje (minimaal) met proberen
4 jaar geleden
Reactie op Mamsel
Ik wil heel graag terug zwanger zijn en dat magische gevoel weer ervaren, m ...
Nou ruilen? Haha ik wil nog wel een baby, maar vond er geen reet aan zwanger zijn. Ik miste mn oude lijf zonder kwaaltjes vermoeidheid en een buik die in de weg zat. En niet te vergeten Le moment supreme de bevalling. Die hele 9 maanden van aan de test (dat is wel leuk) tot aan dat ik die kleine in mn armen heb mag van mij doorgespoeld worden. Maar wie weet geniet ik wel meer van een volgende zwangerschap door andere omstandigheden
4 jaar geleden
Voor de jongens zeker leuk. Hoe vind je het zelf qua gebroken nachten, verd ...
Ja dit heb ik precies zo een beetje. Helemaal als we dan bijv een slechte nacht hebben gehad, dan denk ik: foi, dit is al pittig met 1 laat staan 2! Maar zodra alles goed gaat dan zit ik stiekem al helemaal te fantaseren over hoe het zou zijn met een broertje/zusje.. Haalt niet weg dat het ook heel pittig kan zijn als je kindje 1/2/3 is he! Dan zijn er ook geen garanties op een makkelijke tijd!
4 jaar geleden
Voor de jongens zeker leuk. Hoe vind je het zelf qua gebroken nachten, verd ...
Gebroken nachten heb ik nu al zo'n 1,5 jaar haha de oudste sliep.pas regelmatiger door na zijn eerste verjaardag en 10 dagen later werd de jongste geboren, maar ik kan er goed tegen en je raakt er aan gewend, verdelen van de aandacht is in het begin even wennen maar daar vind je je weg zeker wel in, als ik met de oudste speel dan leg ik de jongste erbij op het boxkleed, lekker wandelen met de dubbele kinderwagen vinden ze beide ook heel leuk het peuterpuberen is hier zeker al begonnen maarja dat heb je ook als je er ongeveer 2/2,5 jaar tussen hebt zitten wat je vaker ziet qua leeftijdsverschil dus ik denk dat dat niet veel uitmaakt, ja het is echt welleens zwaar en je bent de hele dag aan het zorgen en komt weinig tot jezelf toe maar ik moet eerlijk zeggen dat ik geen zitkont heb dus ik dat ook niet echt mis, onze relatie is er zeker niet slechter op geworden wij dachten juist: we zitten er nu toch al middenin dan gaan we gewoon meteen door haha dus over 2 jaar zijn wij redelijk uit de luiers, slaapjes, flesjes terwijl andere dan weer helemaal opnieuw beginnen.
Maar doe vooral waar jij je goed bij voelt en twijfel je nog dan zou ik gewoon nog even wachten, tis natuurlijk niet zomaar iets wat je besluit!
4 jaar geleden
Wij hadden vanaf de zwangerschap al het gevoel dat we snel een tweede willen. Dit is nog steeds zo dus bij ons is de tweede welkom 🙂