Hi moeders,
In de maand oktober ben ik opnieuw gestopt met de pil omdat we klaar zijn voor een broertje of zusje voor ons dochtertje. Wat keek ik uit naar vooral de maand december. Na mijn eerste menstruatie zouden we ervoor gaan.
Nu ben ik afgelopen plots geopereerd aan een acute blindedarmontsteking. Ik heb de verschillende risico’s van de operatie (bloeding, etc) maar dat is natuurlijk geen probleem. Die blindedarm moest eruit.
Nu ben ik gister ontslagen uit het ziekenhuis en begint het allemaal een beetje te landen. Uit interesse keek ik hoe lang je moest wachten met zwanger worden na een buikoperatie.
Tot mijn schrik lees ik de meest vreselijke horrorverhalen over dat verklevingen ervoor zorgen dat je minder vruchtbaar wordt. 90% krijgt ook verklevingen.
Nu ben ik zo blij dat dit geen maand later gebeurde en dat er een kans was dat ik al zwanger zou kunnen zijn want dat is natuurlijk heel erg. Maar dit maakt mij wel heel erg bezorgd.
Hebben jullie ervaringen met buikoperaties en hoe snel ging jullie zwangerschap?
Uiteraard bel ik maandag ook naar de afdeling chirurgie maar ben ook erg nieuwsgierig naar andersmans ervaringen.
Fijn weekend allemaal.
Liefs!