13 Reacties

3 jaar geleden
Oh ik herken me hier in! Ik ben ook met 28 weken van de groep gegaan, 2 februari bevallen en nu sinds 3 weken aan het werk. Heel toevallig heb ik ook een nieuwe baan bij een andere organisatie en start ook 1 juni. Ik snap je gevoel enorm... ik breng mijn eigen kind weg om te zorgen voor een kind van een ander. En wat je zegt, we weten als geen ander hoe goed kinderopvang is. Hoe de kindjes ervan genieten en groeien, leren samen spelen en noem maar op maar het is enorm dubbel

3 jaar geleden
Dit herken het ook ondanks dat ik nog in opleiding hiervoor ben (laatste jaar ) en stage moet lopen!
Ik ben met 22 weken weg gegaan wegens lichamelijke klachten. Nu na de bevalling is het mij ook allemaal teveel dus afgesproken eind augustus te beginnen na de zomervakantie. Maar ik heb dit gevoel dus ook heel erg ... En ook of ik het wel trek als je continue gehuil hoor , zowel op je werk als privé je baby... Lijkt mij erg zwaar en twijfel nu ook of ik verder zal gaan met de opleiding..

3 jaar geleden
Dit herken het ook ondanks dat ik nog in opleiding hiervoor ben (laatste ja ...
Aan de ene kant vind ik het ook wel lekker om te werken, even geen mama zijn. Klinkt heel gek maar je went wel snel. Mijn zoontje is de eerste weken nog niet naar de opvang geweest maar bij mijn moeder en dat idee is ook fijn. Hij gaat dinsdag voor de 1e keer , bij een andere organisatie en ben er nu al ziek van maar zo is alles een eerste keer spannend en vervelend
Het huilen van andere kindjes op de groep kan ik heel goed hebben. Het is wel wat zwaar als je een rot dag heb gehad met veel huilbaby's en thuis komt en dan precies het zelfde aan het doen bent 😂

3 jaar geleden
Reactie op MMY2222
Oh ik herken me hier in! Ik ben ook met 28 weken van de groep gegaan, 2 feb ...
Heel fijn de herkenning! Ik hoop als ik eenmaal aan het werk ben ik er weer van kan genieten.
Ik ben soort van bang omdat je overdag ook met kids bezig bent je savonds er meer klaar mee bent als je eigen kindje huilt. En dat is het laatste wat ik wil.. wil na me werk en vrije dag juist zooo genieten van me eigen meisje.
Mss is dit niet straks hoor. Op wat voor groep werk je?

3 jaar geleden
Dit herken het ook ondanks dat ik nog in opleiding hiervoor ben (laatste ja ...
Precies dat dus!! Ik zei vanavond tegen me man ik ga nog liever op kantoor werken bij de planning.
Ik was normaal al best gesloopt na een pittige dag op de opvang en je werkt gaat thuis door lijkt dan wel. En ik wil juist zo genieten van me eigen kindje en daar alle plezier in hebben.
Ik hoop dat ik 't mis heb en straks van beide kan genieten.

3 jaar geleden
Reactie op HuisVolLiefde
Heel fijn de herkenning! Ik hoop als ik eenmaal aan het werk ben ik er weer ...
Op een verticale groep 0-4 jaar. Geloof me, het komt echt goed! Werk is werk en ik merk dat ik bijvoorbeeld daar het huilen van een kindje goed kan hebben en soms kan afsluiten voor mezelf. In tegendeel tot het gehuil van mijn zoontje, dan word ik onrustig en schiet ik gelijk omhoog.. tot nu toe ervaar ik het niet als vervelend. Het is even zwaar de eerste keren , vooral omdat je lang niet gewerkt hebt maar ik zat er na 2 keer wel weer in. Het is ook goed plannen. Zorgen dat je na werktijd echt niks inplan en op je vrije dagen ook niet, kun je lekker genieten en samen zijn met je kindje

3 jaar geleden
Ik had het zelfde gevoel. Ben 6 maanden thuis geweest en vorige week weer begonnen. Werk op een babygroep van 0-2jr. Zag er enorm tegenop.. ook getwijfeld of ik dit werk nog wilde blijven doen. Dag 1 was sowieso moeilijk(gehuild!!) om m'n zoontje zon lange dag niet te zien, maar eenmaal op werk was het alsof je nooit weg bent geweest. Inmiddels nu 5 dagen weer gewerkt en is wel prima. Ben nog steeds wel liever thuis maar omdat het zo druk is op werk vliegt de dag om en voor je t weet ben je weer lekker thuis!

3 jaar geleden
Reactie op MMY2222
Aan de ene kant vind ik het ook wel lekker om te werken, even geen mama zij ...
Fijn dat hij eerst bij je moeder kon zeg! Heb je daar expres voor gekozen dat hij naar een andere organisatie gaat ?

3 jaar geleden
Reactie op HuisVolLiefde
Precies dat dus!! Ik zei vanavond tegen me man ik ga nog liever op kantoor ...
Hoeveel dagen werken jullie ?

3 jaar geleden
Reactie op Pattyhnn
Ik had het zelfde gevoel. Ben 6 maanden thuis geweest en vorige week weer b ...
Wat fijn dat het nu weer zo vertrouwd en prima voelt. Heel fijn deze ervaring

3 jaar geleden
Hoeveel dagen werken jullie ?
3 dagen waarvan de kleine 2 dagen naar de opvang gaat

3 jaar geleden
Fijn dat hij eerst bij je moeder kon zeg! Heb je daar expres voor gekozen d ...
Hij gaat op maandag en donderdag naar mijn moeder, en ik heb de eerste 4 weken op dinsdag vrij gevraagd zodat hij nog niet met 10 weken al naar de opvang zou gaan. Wij hebben maar 1 groep en dat zou betekenen dat hij bij mij zou komen, weet niet of ik dat heel erg trek. Nu start ik vanaf 1 juni bij de organisatie waar hij naar toe gaat, wel andere groep maar toch dichtbij 😂