13 Reacties

4 jaar geleden
Zelf ben ik ook slecht in drinken ik vergeet het vaak en bedenk me veel later pas dat ik gehele dag bijna niet heb gedronken. Nu heb ik een drinkfles gekocht van een halve liter en zorg dat deze steeds binnen mijn handbereik staat. In de avond drink ik nooit water maar iets van fris je lichaam verwerkt water snel aangezien er niet allemaal extra’s aan toegevoegd zitten waardoor je in de avond vaak moet plassen.
Soms vindt ik het ook lekker om wat smaken aan het water toe te voegen zoals fruit in het water te laten trekken dan merk ik dat de fles sneller op is.

4 jaar geleden
Ik heb een heel systeem.
Op aanraden arts trouwens.
Zo ie zo 1 drinkfles en 1 mok van 500ml aanschaffen.
Dan 1 glas zuivel bij ontbijt en lunch.
Glas water bij avond eten.
En om 16.00 een opkikker of cup a slip is al 1 liter.
Dan voor 12.00 1 mok rooibos thee of fles 500ml water.
Tussen 12.00 en avondeten.
Wederom een fles of mok water of thee.
Dan na het avondeten en voor 20.00 hetzelfde dit ivm in de nacht veel plassen.
Is ook 1.5 liter nu.
Verder kun je nog bolero limonade of slimpie nemen.
Dat drink soms makkelijker.
Zelf vind ik het nu te zoet dus ineens hou ik van water.
Hopelijk heb je hier iets aan.

4 jaar geleden
Ik drink erg veel op een dag. Ik drink standaard erg veel thee. Ik drink daarnaast ook wat glazen water. En een glas karnemelk. Ik drink ook graag een glas bloedsinaasappel of grapefruitsap of cranberry sap. Ik drink eigenlijk nooit cola of dat soort dranken. Heb er soms wel heel erg veel zin in tijdens de zwangerschap. Ik neem het wel als ik hoofdpijn heb ipv paracetamol.

4 jaar geleden
Fles water van liter altijd bij je hebben. Wordt een gewoonte dat je die zeker twee maal per dag leeg drinkt. Ik heb nu ook vaker de gewoonte van soep te maken : paar tasjes per dag —> extra water en vitamientjes ;)

4 jaar geleden
Word groene thee of andere thee zoals Camille enz meegeteld als onze dagelijkse behoefte voor water ? Ik had gehoord dat niets kan water verplaatsen?

4 jaar geleden
Ik merk dat ik juist heel veel dorst heb sinds ik zwanger ben. Ik drink mega veel. Ook water, thee en af en toe een sapje.
Ik zou denk ik altijd een glas water oid bij je hebben staan en als ie leeg is meteen weer vullen. Zo heb ik hem op mijn bureau staan als ik aan het werk ben. Ga ik naar de toilet dan vul ik meteen mijn glas weer.

4 jaar geleden
Een goede/ leuke waterfles aanschaffen. Die bij jou houden. Op je bureau als je een kantoorbaan hebt etc.
En dan timers instellen, ik wil voor 12.00 uur twee flessen leeg = 1L.
Moet ik nog een fles en gaat de timer, dan is het even flink doordrinken ;)
Maar zo wen je het jezelf steeds meer aan. Hoop dat het lukt :)
Volgens mij heb je zelfs apps hiervoor.