15 Reacties

3 jaar geleden

Ja hier ook sinds hij volop in de kruip fase zit wil hij niet meer neergelegd worden, alsof hij wilt zeggen “hallo! Ik kan nu hele andere dingen, ik hoef niet meer op de rug” 😅

3 jaar geleden

Ohjaa zo herkenbaar. Onze kleine man is nu 9 maand en vind het al 2 maanden niks meer aan. Wil nu ook constant draaien op de verschoonmat, maar dan mag niet van ons en dan word hij ook nog extra boos.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Op de commode verschonen gaat hier ook niet; bank of bed zijn de veilige opties. Ligt ie dan steeds met zijn blote billen op zijn knieën klaar om zich van de babk te storten. Resultaat is soms luiers die aanzitten als een soort sumoworstelaar 🤣

3 jaar geleden

Helemaal herkenbaar. We doen enkel de pamper even al liggend, al de rest al zittend op de poep en dat gaat beter 🤷🏻‍♀️

3 jaar geleden

Herkeeeeenbaar 🤦🏼‍♀️ ik geef hem maar een knuffel of borsteltje waar ik z'n haar mee borstel dat hij afleiding heeft dan gaat t wel 😝

3 jaar geleden

Jaa hier ook, ik geef altijd iets te spelen zodat hij even zoet is. Ik heb ook altijd van alles om het kussen heen liggen wat hij allemaal probeert te pakken 🙈

3 jaar geleden

Heel herkenbaar. Ze is 8 maanden en wil echt niet meer liggen om te verschonen en omkleden. Veel afleiding en goed opletten, want rollen op de commode is vooral heel leuk.

3 jaar geleden

Haha zooo herkenbaar, ook wat andere mama's allemaal zeggen. Mijne blijft totaaal niet stil en wil elke keer omrollen en van alles om haar heen pakken😁 ze wil ook altijd billendoekjes pakken of de sudocrem bakje 🤣 en bij het omkleden begint ze echt te jammeren, niet echt woendend maar ze wordt erg ongeduldig en wil er snel van af.

3 jaar geleden

Be warned: dit is een lange fase hahaha. Ongelofelijk wat een drukke boel. Alles en iedereen alle kanten op en veel herrie. En de nieuwste truc: keihard huilen als je de zalf tube terugpakt. Waar zijn de dagen van gezellig kletsen tijdens het verschonen gebleven... En deze week helaas ook: kapotte billetjes. Dus soms wel echt in een soort houdgreep leggen hoor om goed schoon te maken! Op de buik verschonend is er toch lastiger bij te komen

3 jaar geleden

Dit hoort bij sprong 6 volgens oei ik groei
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Ik heb n zo fout mogelijk speeltje gekocht met veel licht en geluid. Ben uitgekomen op t kiekeboe leeuwtje van VTech :D

3 jaar geleden

Dat is hier al van bij de geboorte 🤣 ondertussen pro geworden ik het negeren en afleiden 🤣

3 jaar geleden

Oooh heel herkenbaar! Zou ook een van de ontwikkelingen zijn in sprong 6... ik wissel na een paar minuten Telkens met een speeltje af. Eerst haarborstel, tube zalf, dan een rammelaar enzovoort. Echter leg ik alles echt helemaal klaar, dus ben binnen 5 minuten wel klaar haha!

3 jaar geleden

Hier ook al een tijdje, ik geef hem ter afleiding een speeltje of een pak doekjes en kind is weer blij. Dan huilt hij maar een keer, snel weer over als we klaar zijn hoor😊

3 jaar geleden

Reactie op Emvi86

Be warned: dit is een lange fase hahaha. Ongelofelijk wat een drukke boel. ...
Oepss kapotte billetjes hier ook. En ja afpakken daar kan die mijne ook om huilen....