Hi dames,
Mijn zoontje heeft een wit gehemlte. De ene dag witter dan de andere. Foto van vandaag is een milde dag, soms is het groter en spierwit.
Hij heeft een tijdje ook een witte tong erbij gehad en de huisarts heeft toen de twee welbekende middeltjes voor spruw gegeven. Op zijn tong is de witte aanslag verdwenen maar in zijn gehemelte blijft dit aan.
De huisarts zei nu bij het laatste bezoek dat het geen spruw is maar gewoon een wit gehemelte en zolang hij goed groeit er niks aan de hand is..
Hij heeft alleen periodes dat hij prima drinkt maar soms ook dagen dat hij het uitkrijst bij de fles. Vandaag moest ik de fles ongeveer op zijn tong duwen zodat hij, denk ik, niet te veel tegen zijn gehemelte komt. Alleen dan dronk hij.
Hebben jullie wel eens van een wit gehemelte gehoord waarbij het geen spruw is? Op google is dat ook het enige dat ik kan vinden..
Dank alvast!
Mijn dochter die vanaf het begin kunstvoeding krijgt heeft dit ook.. zelf dacht ik dat het gewoon melkaanslag is.. wel hadden wij laatst ook problemen met het drinken van de fles, bleek dat ze een aften in haar mondje had
Ons zoontje heeft dit ook. Voor de larynchomalacie wat hij heeft is hij hiervoor onlangs gezien door een kinderarts. Die zei dat het witte op zijn gehemelte parels van epstein zijn zoals sommige baby’s ook op hun tandvlees hebben. Gaat vanzelf zelf.