Zoontje is sinds september ontzettend verlegen geworden en het lijkt alsof het iedere maand meer wordt en we onze piek niet hebben bereikt 馃槀 Hebben jullie tips om het minder te maken?
We gaan bijv elke maandag naar de speelotheek waar hij met zelfde kindjes speelt en zelfde moeders ziet, maar elke keer als we binnenlopen weigert hij naar binnen te gaan en verstopt hij zich achter me. Dan draag ik hem met veel gedoe naar binnen en na 5 minuten begint hij weer te spelen. Maar zodra we weer in een kring staan met alle kindjes en moeders om te zingen en te dansen weigert hij mee te doen en wilt ie dat ik hem optil. Laatste paar keer weiger ik dit maar dan gaat hij huilend op de grond liggen en wordt dan boos en gaat dan maar uiteindelijk iets anders doen.
Als we buiten lopen waar andere mensen langslopen dan wilt hij weer opgetild worden. Als we binnenlopen in een restaurant wilt hij niet in de eetstoel en kijkt dan bang om zich heen. Na 5 tot 10 minuten gaat hij wel zitten wanneer hij gewend is geraakt. Hij begint 1 februari met de voorschool ik hou mijn hart vast. Ben bang dat het wennen ook lang gaat duren. Tips om hiermee om te gaan zijn welkom.