18 Reacties
4 jaar geleden
Ik zou je ook ziek melden.
Als ze vragen waarom zeg je dat je last hebt van het tillen van de zware dozen en van je astma.
De luchtvochtigheid is hoog nu daar heb in ook echt last van.
En dat je je niet lekker voelt door je te lage bloeddruk.
Je liegt daar dan helemaal niks aan.
Als je manager moeilijk doet over je ziekmelding geef je meteen aan dat ze je maar naar een arboarts moet sturen.
Dan is het op die manier geregeld.
4 jaar geleden
Je kunt trouwens zelf geen arbo arts inschakelen.
Je werkgever moet dat doen.
Het enigste wat jij kunt doen daarvoor is je ziek melden.
4 jaar geleden
Je kunt trouwens zelf geen arbo arts inschakelen.
Je werkgever moet dat doe ...
Dat mag wel degelijk ☺️ https://www.thuisarts.nl/bedrijfsarts/ik-ben-ziek-hoe-zit-met-contact-met-bedrijfsarts
4 jaar geleden
Reactie op LoeLoe-24
Dat mag wel degelijk ☺️ https://www.thuisarts.nl/bedrijfsarts/ik-ben-ziek-h ...
Bij mijn vorige werkgever kon ik dat niet 🤔
Vandaar dat ik de ziektewet in gegaan ben 🤷♀️
4 jaar geleden
Ik heb dit ook gedaan, het enige dat je even moet zien achter te komen is welke arbo-arts het bedrijf hanteerd.. bij mij deed mijn baas ook erg moeilijk zowel met de vorige zwangerschap als nu. Ik kreeg dan een preventief spreekuur, waarbij de arts zijn bevindingen enzo op papier zet een naar mij opstuurt. Dan kun je zelf met die papieren naar je baas stappen.. succes!!
4 jaar geleden
Je hebt inderdaad een keuze. Ofwel ziek melden, ofwel werkgever vragen om een preventief onderzoek.
4 jaar geleden
Ik zou sowieso contact zoeken met de arbo arts, eventueel via je leidinggevende. Misschien neemt hij/zij je dan ook serieuzer.
Eerlijk gezegd zou ik me niet gelijk ziekmelden zoals velen hier reageren. Lijkt me dat er genoeg dingen in de supermarkt zijn die je wel kunt doen of waar je meer tijd voor zou moeten krijgen.
Ik zou het toch echt eerst nog via je leidinggevende proberen.
4 jaar geleden
Als je ziek bent door zwangerschap, gelden er andere regels dan gewoon ziek melden. Als je ziek bent door je zwangerschap, zeker dat ook doen en duidelijk zeggen: ik ben ziek door mijn zwangerschap. Bedrijfsarts gaat dan kijken voor evt. andere werkzaamheden voor jouw belastbaarheid binnen de supermarkt als die er zijn. Leidinggevende kan NIET bepalen wat jouw belastbaarheid is.
4 jaar geleden
Dat kan zeker. Heb ik ook gedaan, ik werk in de zorg en er werd na mijn idee niet meegedacht naar wat het beste voor mij was.
Maar weet niet hoe je arbo arts via supermarkt inschakelt.
Anders inderdaad ziekmelden (hoe vervelend dat ook voelt) en dan krijg je vanzelf bericht van een arbo arts.
4 jaar geleden
Reactie op JUULBB
Dat kan zeker. Heb ik ook gedaan, ik werk in de zorg en er werd na mijn ide ...
Hoe reageerde ze? Heb je gewoon de arboarts gegevens opgevraagd? Ik werk ook in de zorg en heb het 5 week geleden verteld maar krijg niet echt reactie (hoort binnen 2 week) Meerdere mails gestuurd met vragen. Elke dag sta ik in een andere plaats op de werkvloer en al een aantal keren alleen een zware cliënten moeten doen en er later achterkomen via cliënt dat diegene cytostatica gebruikt of getest is.
4 jaar geleden
Bedankt voor alle reacties. Fijn om te lezen😊
Zoals iemand ook al zei; ik wil me niet meteen ziek melden, want er is genoeg werk wat ik wél kan doen.
En wij hebben gelukkig een afdeling vitaliteit&arbeid (daar moest mijn zwangerschapsverklaring ook heen gestuurd worden) en een vertrouwenspersoon. Dus daar ga ik komende week contact mee opnemen😁
4 jaar geleden
Reactie op MasKev17
Bedankt voor alle reacties. Fijn om te lezen😊
Zoals iemand ook al zei; ik ...
Heel veel succes en hopelijk word er snel naar je geluisterd. Onthoud een ding: jij en je kleintje zijn op dit moment het belangrijkste!!
4 jaar geleden
Deze kwam ik toevallig net tegen: je rechten tijdens je zwangerschap (veel meer rechten dat ik dacht)
https://www.24baby.nl/zwanger/zwanger-en-werken/checklist-zwanger-werk/