16 Reacties

4 jaar geleden

Ik hoor vaker dat ze bij mensen het contract niet verlengen vanwege zwangerschap/moederschap. Is te duur helaas. Over ziektewet weet ik niet zoveel. Veel sterkte💕

4 jaar geleden

Hier ook meegemaakt. Helaas mag je werkgever zonder opgaaf van reden een contract niet verlengen. Vaak weten we dondersgoed dat de zwangerschap de reden is maar dit zal een werkgever ontkennen. Dus dit is zelden hard te maken als je er een zaak van wil maken. Juridisch advies wat ik destijds kreeg was probeer er boven te staan. Het is helaas gewoon bijna nooit mogelijk zwart op wit te krijgen dat dit de oorzaak is.. kost een hoop tijd en energie wat je niet gaat winnen. Geniet van je zwangerschap! En hopelijk voel je je snel beter 😘

4 jaar geleden

Reactie op chnl

Hier ook meegemaakt. Helaas mag je werkgever zonder opgaaf van reden een co ...
Ja inderdaad! Ik vind het heel gemeen. Thnx ☺️

4 jaar geleden

Ik zou het goed uitzoeken als ik jou was, bel de fnv of juridisch loket als je niet lid ben van de fnv. Je mag niet ontslaan worden als je ziekte of zwangerschap de rede is. Ik zou toch gaan vragen via de mail (dan heb je het zwart op wit staan) wat de rede is van het niet verlengen van je contract. Noteer ook in de mail dat je nooit een functioneringsgesprek hebt gehad en jij de indruk hebt dat alles goed was.

4 jaar geleden

Reactie op Anouk Michelle

Ik zou het goed uitzoeken als ik jou was, bel de fnv of juridisch loket als ...
De reden is dat ze nu een invaller hebben , en ze terug kijkend naar mij , iets miste , wat de invaller wel heeft.. ik kan het proberen natuurlijk. Maar ik denk dat ik er niks mee kan. Maar ik weet voor me zelf wel beter, het was altijd goed en maakten plannen voor de toekomst, betreft extra taken ect. ( mondeling ) geen bewijzen van helaas.

4 jaar geleden

Bij mij was hij ook niet verlengd. Was erbij gezegd dat ik constant misselijk was en langzamer. Toen kwam een telefoontje van het uwv dat mijn contract niet beëindigd had mogen worden. Nadat ik dat hoorde, naar de vakbond gegaan en heeft mijn werkgever de fout toegegeven waardoor ik weer terug in dienst ben. Vooral als ze het idee hebben dat het door zwangerschap komt, is je werkgever strafbaar.

4 jaar geleden

Ik zou het goed uitzoeken als ik jou was, bel de fnv of juridisch loket als ...
Bij een tijdelijk contract wat verlengd of beëindigd wordt, zijn ze niet verplicht een reden op te geven

4 jaar geleden

Reactie op Pliintje

Bij mij was hij ook niet verlengd. Was erbij gezegd dat ik constant misseli ...
Ik denk dat bij jou het verschil was, dat ze letterlijk je klachten hebben benoemd. Bij mij spelen ze het slimmer, en ben ik niet meer goed genoeg🧐

4 jaar geleden

Reactie op Pliintje

Bij een tijdelijk contract wat verlengd of beëindigd wordt, zijn ze niet ve ...
Nee heb je, ja kan je krijgen. Ik zou het gewoon proberen. Voor hetzelfde geldt geven ze door dat het komt door haar zwangerschap.

4 jaar geleden

Reactie op evelien2401

Ik denk dat bij jou het verschil was, dat ze letterlijk je klachten hebben ...
Dat was niet de reden dat het niet beëindigd had mogen worden. Was bij mij dat dat niet mocht omdat ik 4 contracten had gehad en langer dan 3 jaar in dienst wa.s

4 jaar geleden

Nee heb je, ja kan je krijgen. Ik zou het gewoon proberen. Voor hetzelfde g ...
Dat is zo. Alleen nadeel is dat ze die redenen nooit zwart op wit zetten. Staat alleen op dat je contract beëindigd wordt. Dus dan blijft het jouw woord tegen dat van hun.

4 jaar geleden

Reactie op Pliintje

Dat is zo. Alleen nadeel is dat ze die redenen nooit zwart op wit zetten. S ...
Mijn werkgever heeft deze fout een aantal keer gemaakt. Ze konden niet anders dan een het contract verlengen. Bij 1 medewerker ging het zelfs om een vast contract. Ze hebben er nu wel van geleerd.

4 jaar geleden

Reactie op Pliintje

Dat was niet de reden dat het niet beëindigd had mogen worden. Was bij mij ...
Ahh okeee!

4 jaar geleden

Heb dit helaas ook mee gemaakt gebeurt zo vaak

4 jaar geleden

Ik heb met 16w verteld dat ik zwanger ben. Met 19w mijn vast contract getekend die afgelopen week met 24w zwangerschap inging. Overigs bij het bekend maken werd meteen besproken hoe ik de ziekte wet in kon gaan. Ivm thuiszorg en zwaar werk. Hier was de zwangerschap geen reden om mij het bedrijf uit te werken.

4 jaar geleden

Heb dit helaas ook mee gemaakt gebeurt zo vaak
Ja je kunt er niks mee helaas!