38 Reacties
één jaar geleden
Reactie op 1291
Ben ik dan echt een van de weinigen die dit gewoon echt heel erg vroeg vind ...
Ik vond het ook ontzettend vroeg. Maar een vriendin van mij vertelde erover en haar kindje vond het helemaal prachtig. Ik heb het zelf toen nog niet gelijk gedaan, omdat ik dacht 'het komt wel', maar toen vertelde een andere vriendin hetzelfde. Dat haar kindje het helemaal geweldig vond om te plassen en poepen op het potje, dus vandaar dat ik het toen ook ben gaan proberen en mijn dochter vindt het ook helemaal mooi. Ze is elke keer super trots als ze dan een plasje of poep heeft gedaan.
één jaar geleden
Reactie op Sneeuwklokje21
Ik heb deze vraag gesteld bij het cb, omdat je het hier veel op het forum e ...
Apart antwoord van het Cb.. mijn zoontje vindt het leuk op het potje en zit prima stil. met een speeltje of boekje en we doen spelletjes. Ik kleed hem ondertussen ook aan enz. Of ik ga tegelijk op de wc dat vindt hij helemaal leuk en interessant. En als hij eraf wil haal ik hem er uiteraard af. Dus ik denk niet dat jonge kindjes het potje als iets negatiefs hoeven te zien.
één jaar geleden
Reactie op Sneeuwklokje21
Ik heb deze vraag gesteld bij het cb, omdat je het hier veel op het forum e ...
Terwijl het CB bij mij vroeg (15 maanden) of ik al met het potje was begonnen! Toen ik zo keek: 🤨 legde ze uit dat je een potje naast je WC kan zetten. Als je kind dan uit nieuwsgierigheid komt kijken, kun je hem/haar er langzaam kennis mee laten maken. Ze adviseren bij het CB vanalles 🤣
één jaar geleden
Persoonlijk vind ik dat veel te jong. Maar het ene kind is het andere niet. Onze zoon van 16 maanden is daar nog lang niet aan toe.
Hebben ook een dochter van 2,5. Ook nog niet zindelijk, maar heeft wel interesse in potje en wc.
Kind moet er wel aan toe zijn om met zindelijkheid te starten.
één jaar geleden
Het maakt misschien ook wel verschil of het kindje al kan lopen? Lijkt mij heel onhandig om nu met ons zoontje te starten met zindelijkheidstraining als hij nog niet eens kan lopen 😅.
Maar ik ben wel voorstander van vroeg beginnen. Pas starten hiermee als een kind bijna 3 jaar oud is vind ik persoonlijk veel te laat.
één jaar geleden
Hij is nu 16 maanden.
Gaat al vanaf 9 a 10 maanden elke morgen samen met mij op het potje.
Eigenlijk is dit begonnen omdat hij steeds mee wou naar de wc.
En altijd smorgens na zijn fles poepte.
Dus nu elke ochtend na het ontbijt zitten we samen op de gang.
Hij op het potje ik op de wc.
4 a 5x per week doet hij ook daadwerkelijk poepen op het potje sindsdien.
Soms zit er een plasje in.
Hij krijgt dan een stukje papier.
Stopt die tussen zijn benen in het potje en is klaar dan.
Ik veeg hem af en daarna spoelen we alles door de wc.
Overdag als ik naar de wc ga en hij komt achter me aan zet ik hem op zijn potje.
Ene keer zit er wel wat in, andere keer niet.
Hij praat nog weinig maar zegt wel het woordje kak.
Als hij dat plotseling zegt en we ruiken zit er 9 van de 10x wat in zijn luier.
Hij poept 2 tot 4x per dag.
Van de zomer willen we als het warm genoeg is gewoon lekker buiten spelen zonder luier met zijn potje in het zicht en dan zien of hij daar verder ook wat mee wil gaan doen.
één jaar geleden
Hey hoe gaat het inmiddels met de zindelijkheid van jullie kindjes? Bij ons doet ie het super goed thuis, maar de opvang wil niet mee werken. Hij gaat daar 3 dagen naar toe, dus het lukt nog niet om hem helemaal zindelijk te krijgen. Wat logisch natuurlijk is als ie op de opvang steeds een luier om krijgt.
Hoe gaan jullie daarmee om? Werkt jullie kinderopvang wel mee? Ze zeggen bij ons dat ie nog te jong (19 maanden) is en dat ze daar geen tijd voor hebben..
één jaar geleden
Bij de oudste met 18 maandem begonnen, maar leverde niks eerder op aan zindelijkheid helaas haha pas vlak voor jaar 3e verjaardag.
De jongste is nu 19 maanden en kwam me gisteren al wijzend naar de luiertas zeggen dat ze poep had. Dus ik denk die er wel iets eerder aan toe is 😅 maar ondernemen nu nog niks.
één jaar geleden
Hier gaat het goed! 18mnd en klok zindelijk! Zowat geen luier meer aan. Plast overal op de wc of potjes. Poepen moeten we echt zien aan haar houding en dan er snel opzetten. Daarna is ze erg trots:)
Geen opvang hier, maar gaat naar oma. Die helpt natuurlijk mee. Ik snap het wel van de opvang.. bij ons maakt het niet uit of dochter een luierbroekje aan heeft of alleen een onderbroek. Dus als je aan de opvang vraagt of ze je zoontje op z'n minst steeds op de wc willen zetten wanneer ze iedereen naar de wc sturen, lijkt me al mooi meegenomen. 19maanden is echt niet te jong en lijkt me dat je dit zelf mag beslissen!
één jaar geleden
Reactie op Mar Van
Hier gaat het goed! 18mnd en klok zindelijk! Zowat geen luier meer aan. Pla ...
Wat goed!!
Ja helaas gaat niemand van de opvang daar naar de wc.. de groep is van 0-2 jaar, dus is echt pas bij de volgende groep zeggen ze. Maar ik heb het nogmaals gevraagd en ze gaan het bespreken in het team. We gaan volgende week op vakantie en dan ga ik gewoon doorzetten! Hij heeft dit weekend ook alles op het potje gedaan en geen één keer een ongelukje gehad.
één jaar geleden
Reactie op Kimmie_boarder
Wat goed!!
Ja helaas gaat niemand van de opvang daar naar de wc.. de groep ...
Uhh dat vind ik echt best raar.... ? Alsof het zo speciaal is... vroeger was iedereen vanaf 1,5jaar zindelijk! Anyhow, goed zo gewoon door zetten en wat knap van je zoontje! Vandaag heb ik mijn dochter ook amper er op hoeven te zetten, ze ging steeds uit zichzelf! Dus al meer dan klok zindelijk. Goed bezig!
één jaar geleden
Mijn dochter poept inmiddels elke ochtend op de wc (met verkleiner). Ook als we ergens anders zijn of ze later op de dag moet poepen, geeft ze het vantevoren aan. Plassen nog niet geprobeerd. Moet haar eigenlijk vaker op het potje gaan zetten en die luier gewoon uit laten, maar kom er steeds niet aan toe..
één jaar geleden
Wat fijn om deze verhalen te lezen!
Onze dame zegt vaak plas en poep, wil ook graag op t potje zitten maar doet dan vaak niets. Van de 10x doet ze misschien 1 a 2x iets. Meestal na 1 minuut zitten gaat ze met het potje spelen/schuiven....
Als ik op de wc zit, dan komt ze er vaak bij zitten en roept ze ook plas poep, als ik doorspoel zegt ze; doei plas!! 😅
Het lijkt dus dat ze interesse heeft. Ik ben nu 38wk zwanger en er komt een grote verandering aan voor ons gezin.
Wat zouden jullie doen? Doorzetten of even parkeren tot de interesse groter is en we in rustiger vaarwater zitten?
één jaar geleden
Reactie op Pluis88
Wat fijn om deze verhalen te lezen!
Onze dame zegt vaak plas en poep, wil o ...
Dan kan ze ook al goed praten zeg!
Om antwoord te geven op je vraag.. ik zou dan nog maar even wachten, want het kost wel een hoop energie om haar steeds op tijd op het potje te zetten en als je straks in je kraamweken bent, heb je daar echt geen aandacht voor en is de luier denk ik wel heel relaxt!
één jaar geleden
Hier zijn we vooral druk bezig met het leren uittrekken van haar eigen broek 🤗 ze zit regelmatig op het potje pakt haar buik en zegt poepen! Of pakt haar luier en zegt plassen.
Dus zeker mee bezig in haar hoofd maar tot nu toe 1x geplast op potje. Meestal doe je weer een luier aan en poept ze dan meteen.
Maar voor nu de focus op zelf aan en uitkleden voordat de luier definitief uit gaat.