Hoi allemaal,
Ik zit met wat vragen en zorgen. Mijn zoontje van bijna 2,5 heeft (weer) pijn bij het plassen en houdt het dus op.
Afgelopen februari/maart was dit ook het geval. Hij hield voor 2 dagen zijn plas op, moest heel hard huilen als hij moest plassen en gaf aan dat het veel pijn deed (au plassen en hard huilen). Gelukkig plaste hij ‘s nachts wel in zijn slaap, maar voor de rest niet. Destijds naar HAP geweest en daar kwam toen in eerste instantie geen blaasontsteking uit, later werd toch een bacterie gevonden maar de artsen konden het niet echt verklaren aan blaasontsteking. Daarom is er toen een echo gemaakt van zijn nieren en daar was alles goed. Hij had wel nog een antibioticakuur gekregen, maar toen was het eigenlijk al over (het heeft 2/3 dagen geduurd).
Maar jullie raden het al, nu hetzelfde. Hij moet hard huilen, grijpt naar zijn piemel en zegt dat het zeer doet. Hij heeft vandaag ook weinig gedronken, dus dat zijn we nu al aardig aan het inhalen. Maar weinig tot niet geplast…
Na het weekend bel ik sowieso de huisarts weer even, want ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Blaasontsteking komt eigenlijk amper/niet voor bij jongens, maar nu binnen een half jaar heeft hij toch 2x last bij het plassen. Wat kan het anders zijn? Wat moet ik doen?
Hoi!
Wat vervelend voor je zoontje...
Ik adviseer je om in ieder geval even naar de HAP te bellen, al hebben ze voor nu misschien alleen maar advies.
Hij heeft er natuurlijk wel last van.
Sterkte in ieder geval! 🤗
Ziet het er rood uit (als je de huid naar achter trekt)? Misschien was het niet goed schoon daar en is het nu daarom zo pijnlijk? Sudocreme geprobeerd?