17 Reacties

3 jaar geleden

enige wat ik kan bedenken is dat 175 fruit misschien een grote portie is? Ik geef hier 100 gram.. maar als ik het zo over algeheel kijk krijgt mijn meisje van 8,5 maand zelf wat meer en die is net over de 7,5 kilo. Ik geef zelf borstvoeding dus kwa flessen ben ik niet helemaal thuis. Wel heb ik van meiden om me heen begrepen dat ze met 8 maanden op 3 flessen moeten/ mogen. En zou me toch niet te druk maken hoor! Straks met kruipen/ lopen etc vliegt alles er vanaf er er spelen natuurlijk nog meer factoren mee dan alleen voedsel

3 jaar geleden

maatje 80 valt soms ook gek hoor. Wij hebben een tweeling van 27-12-2021 jongens zijn beide 9,6 kilo en eten meer dan die van jou haha. 8.00 240cc fles 10.00 200 gram fruit 12.00 180cc fles (soms brood) 16.00 200gram warm eten 17.00 150cc fles 19.30 210cc flesje

3 jaar geleden

Mijn dochter van 8,5 maand is 9.8 kilo. Eet meer dan jou kleine.. dus zou me er niks te druk om maken hoor, Hollands welvaren.

3 jaar geleden

Betreft het gewicht je kleintje hoop ik dat je je niet te veel zorgen maakt. Hier heb je niet veel invloed op. Het ene kindje is het andere niet. Je geeft zeker niet te veel eten. Zou het zeker zo houden en waar nodig aanpassen op zijn behoefte. Ter illustratie: Mijn dochter van bijna 8 maand eet al langere tijd 2 broodjes met beleg in de middag, 3 flessen met 180+6, 1 stuk fruit en 200 gram avondeten. Zij is slank en lang maar ook hier heb ik volgens mij weinig invloed op.

3 jaar geleden

Mijn zoon is van 3 januari. Krijgt 2x 150 en 1x 180. Eet 3 broodjes met beleg. 110-150 gram fruit en laatste dagen 200 gram groenten en vlees. Plus nog wel ergens een koekje of maissticks. Was dinsdag 75cm en 9.4 kilo. Ging helemaal prima volgens de huisarts. Hij mag zelfs nog een broodje erbij als hij wil

3 jaar geleden

Mijn baby is 8 maanden en weegt 10,5 kg😅 Drinkt 4x bv en eet 3 maaltijden. Krijgt geen suiker, zout, koek of andere meuk dus maak me er geen zorgen om. Wanneer ze gaan lopen gaat de groei qua kilo’s minder snel.

3 jaar geleden

Hier met 7,5 maand 10,2 kg. Maar consultatiebureau zegt er niks over.. Kreeg hetzelfde op die leeftijd als jouw zoontje alleen s ochtends ook boterham erbij. Nu is hij 8,5 maand en eet s ochtends 1 boterham en s middags 2. Maar dan wel nog maar 2 flessen. S middags niet meer. Tja, maakt mij er niet druk om , hij zal het nodig hebben 😊

3 jaar geleden

Maar dan wel 200 gr fruit en 200 gr groente

3 jaar geleden

Maak je niet druk. Als de kleine eenmaal begint met kruipen en later lopen dan gaat het er allemaal weer af. En onze kleintjes worden altijd eerst een strandballetje en dan schieten ze opeens weer de lengte in :) Je doet het gewoon super!

3 jaar geleden

Reactie op WookieMom

Maak je niet druk. Als de kleine eenmaal begint met kruipen en later lopen ...
Lief van jou! Ik voel me toch verantwoordelijk

3 jaar geleden

Hoi, Wij hebben ook een lekkere grote jongen. Zit bij cb boven alle lijntjes. Daar werd ik gelijk gewaarschuwd. Niet voor zijn gewicht. Maar voor ouderwetse medewerkers. Een baby onder de 1,5 jaar kan niet te zwaar zijn. Ja, natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen. Maar elke baby groeit anders. Onze zoon was eerst lekker mollig. Dat is nog geen 2 maanden geleden. Nu eet hij nog meer, maar is de lengte in gegaan en helemaal niet meer mollig. Zo te lezen geef je hem niet teveel eten. Dus ik zou mij niet teveel zorgen maken :)

3 jaar geleden

Mijn baby is 7 maanden en weegt ook 10 kilo. Hij draagt maat 80.

3 jaar geleden

En beweegt hij al veel? Soms zakt de curve weer. Al is dat bij ons dikkie ook nog niet. Volgens de curves is 9.5 kg nog prima hoor, 75 percentiel ongeveer. daar zit ons mannetje ook op en die gaat nu ook in maatje 80 als die ruim zit. Met oog op de toekomst ook zou ik wel je kind nu leren water te drinken? Misschien is (suikervrije) babythee als tussenstap? Of anders maar minder water drinken? Extra drinken hoeft niet per se naar binnen, als je kind dorst heeft zou hij toch water moeten drinken. Of maak zijn hap natter? En dan kijken of hij goede onlasting en plas houdt. Roosvicee is bijna puur suiker en als je hem dat nu aanleert... Hoe krijg je die suikerverslaving er dan weer ooit uit denk ik dan? En 4 maaltijden + snack is wel meer dan gemiddeld en je geeft minder melk dan gemiddeld. Maar heb daar de ballen verstand van, ik doe ook maar wat joh haha. Hier 2 a 3 maaltijden soms zonder water als het nat genoeg is, geen snack, 2x 180 1x 150 plus 3 borstvoeding in avond en ochtend.

3 jaar geleden

Hier was mijn kereltje met bijna 5 maanden al 9 kg. Ben benieuwd aankomende week wat hij nu doet met 8 maanden. Vraag is meer is hij in verhouding. Hier is hij ook een lang ventje en hij is blij en beweegt en ontwikkelt onwijs goed. Ik maak mij nog niet zoveel zorgen hij heeft reserves en straks met lopen en rennen zal het weer anders zijn.

3 jaar geleden

Niet over inzitten hoor! Onze dame zit in maat 68 en eet aanzienlijk meer 🙈😂. Is ook echt een bezige bij en continu in de weer als ze wakker is. Volgens mij zit je qua maaltijden super goed, en dat bolle buikje hoort er ook een beetje bij op deze leeftijd! Ze proberen hun evenwicht te houden maar de buikspieren zijn nog niet zo sterk met een bol buikje als gevolg. 🙈

3 jaar geleden

Ik zou me niet druk maken, eten ziet er prima uit. Alleen maar lief toch een extra rolletje bij een baby 😉

3 jaar geleden

Mijn dochter was een hele dikke baby, ze was net een bodemloze put qua eten. Inmiddels is ze 4 en sinds ze een jaar of 2 was, verdween het vanzelf! Mijn zoontje van net 8 maanden eet ook meer dan je kindje. Maar vanwege mijn dochter maak ik me er niet meer zorgen om 😊