7 Reacties

4 jaar geleden

Hoi, Toevallig ben ik ook 24 weken en heb ik deze week een sollicitatiegesprek gehad en ben aangenomen. Ik vond het heel spannend en had niet direct verwacht dat ze voor mij zouden kiezen. Maar de functie sprak me zo aan dat ik spijt zou krijgen als ik die kans aan me voorbij zou laten gaan. Ik heb tijdens het eerste gesprek gelijk gezegd dat ik zwanger ben, had ook gewoon een redelijk strak jurkje aan zodat het niet te verbergen was. Ze zeiden gelijk dat ze het totaal geen probleem vonden! :) Ik moet mijn huidige baan nog opzeggen. Begin dan waarschijnlijk per 1 december, dus dan kan ik nog ongeveer 3 weken werken voor m’n verlof.

4 jaar geleden

Reactie op Amy123

Hoi, Toevallig ben ik ook 24 weken en heb ik deze week een sollicitatieges ...
Gefeliciteerd!! Wat goed om te horen dat het gewoon kan dat je wordt aangenomen als je al ver in de zwangerschap zit!

4 jaar geleden

Hier 25 weken en ook op zoek naar een andere baan heb me wel voorgenomen als het niet lukt na mijn verlof verder te kijken heb wel al een aantal afwijzingen gehad ondertussen

4 jaar geleden

Ik wil ook graag ander werk maar kan ook echt pas na mijn verlof beginnen met werken. Ik ben nu bij m'n huidig werk ziekgemeld ivm mijn bekken en werk in de zorg dus waren weinig andere opties. Op het moment heb ik een vast contract dus kan na m'n verlof op m'n huidige werkplek beginnen maar wil heel graag wat anders. Ik weet ook niet zo goed of het dan wel nut heeft om nu al te solliciteren of te wachten met het risico dat ik geen ander werk heb na mijn verlof.

4 jaar geleden

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap gesolliciteerd met 24 weken en toen ook aangenomen. Ik begon pas na mijn verlof maar zij wilde op mij wachten

4 jaar geleden

Ik wil zelf ook graag een nieuwe job, ben nu 27 weken, heb een paar weken terug een gesprek gehad en daarin was het verlof geen probleem. Het was alleen niks voor mij dus ga gewoon rustig verder kijken. Dus als je het wilt zou ik zeggen go for it!

4 jaar geleden

Spannend hé? Ik heb ook gesolliciteerd toen ik zwanger was. Ik was 12 weken en de zwangerschap was nog niet zichtbaar. Dus heb het pas verteld toen ik werd gebeld et de mededeling dat ze me wilden aannemen. Het antwoord dat ik kreeg was "oh, dat is bij ons totaal geen probleem". Het antwoord zegt misschien ook wat over het bedrijf waar je solliciteert. Ik ben zelf namelijk nog niet eerder in zo'n warme omgeving terechtgekomen als bij dit bedrijf. Dus ja, het kan zeker goed gaan. Succes met je sollicitatie!