36 Reacties

4 jaar geleden

De zwangerhap app geeft al veel aan van wat je wel of niet kan eten. Verder zou ik wel proberen de volle zon de vermijden.

4 jaar geleden

Persoonlijk zou ik helemaal niet gaan nu.... overal lopen de besmettingen weer hoog op! Een vaccinatie moet ieder voor zich weten; mij word die afgeraden, en geadviseerd gewoon zo veilig mogelijk te leven. MET vaccinatie beland de 1 na de ander alsnog met corona in t ziekenhuis... we weten 1 ding wel; en dat is dat corona gevaarlijker is voor zwangere vrouwen en zij eerder op ee IC belanden. Ieder moet het voor zichzelf weten, maar buiten de normale dingen als t water wat je drinkt en de kruidige maaltijden die anders zijn enz enz, vind ik dat toch wel echt iets om ook in je overwegingen mee te nemen

4 jaar geleden

Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap een roadtrip door Amerika gemaakt met mijn vriend. Ik was 20 weken zwanger toen we weg gingen. Ik kon geen hele trails lopen in de natuurparken en deed wel extra voorzichtig, maar heb me verder niet beperkt gevoeld in mijn doen en laten:). Het was echt een fantastische vakantie. Ik zou zeggen: ga heerlijk genieten! En wat het eten betreft moet je op dezelfde dingen letten als in Nederland. En ik zou in Griekenland geen kraanwater drinken;).

4 jaar geleden

Gewoon lekker gaan hoor, wij zijn nu op vakantie in Kroatië en 16 weken zwanger. Let op met salades (en ander rauw groente) in restaurants, in het buitenland weet je nooit of de groentes extra goed gewassen zijn en die worden in kraanwater gewassen. (Gaf mn verloskundige deze week als advies) Verder inderdaad geen kraanwater maar flesjes uit de supermarkt. Goed insmeren en veel drinken, en genieten ;) Overal is corona en in het buitenland gaat het soms nog beter als in Nederland ;)

4 jaar geleden

Niet naar Griekenland geweest, wel nu een week thuis van vakantie in Kroatië. Ik heb gewoon gedronken wat ik thuis ook drink en flessen water gekocht. En qua eten heb ik opgelet of het wel goed gaar was etc, heb ook af en toe gekeken in de zwangerHap app. Geniet er lekker van😘

4 jaar geleden

Reactie op Nataschabaebae

Persoonlijk zou ik helemaal niet gaan nu.... overal lopen de besmettingen w ...
Volgendsmij is de kans dat je op de ic beland als zwangere 0,02% dus die is niet zo heel groot denk ik. Ik ga zelf niet op vakantie omdat ik geen zin heb om ergens vast te komen zitten of in carantene te moet gaan zitten. Pittig eten zou ik nu ook niet aankunnen haha. Maar als jij op vakantie wil zou ik zeker lekker gaan voordat alles weer dicht gegooid word

4 jaar geleden

Ik ben een paar jaar terug op rhodos geweest en heel ziek geweest van het eten. Ik luste niet veel in het hotel en at vaal salade. Schijnbaar wassen ze dat in kraanwater en dat is niet zo schoon als hier. Verder was het buffet ook nog niet altijd heel heet meer. Alles bij mekaar ben ik na 3 dagen ziek geworden en 2.5 week ziek geweest. Ik had nog mazzel dat ik mocht terug vliegen. Dat hing aan een zijden draadje toen de tijd omdat in veel spuugde en al bijna uitgedroogd was. Ik zou dus alleen eten nemen wat goed gaar is. En goed warm is. En uitkijken met salades en spul. Ik heb er uiteindelijk de rest van de vakantie geleefd op doritos chips en broodjes chocolade pasta. Mijn ex heeft er verder niks van gehad. Maar ik ben chronisch ziek en mijn weerstand was gewoon al minder toen.

4 jaar geleden

Ik zit op dit moment op Kreta en ben 15 weken zwanger. Griekenland heeft een prima gezondheidszorg mocht je klachten krijgen of je zorgen maken. Rhodos is prima ingericht op toeristen ook. Nagenoeg alle kazen zijn gepasteuriseerd (tenzij je een hele lokale kleine boer/kaasmakerij treft), daar zou ik het navragen. Ook de Grieken drinken water uit flessen en krijg je bijna altijd geserveerd aan tafel (en als je een karaf water krijgt zou ik navragen of het kraanwater is of niet). Wel oppassen met evt ijsblokjes. Alhoewel het meeste kraanwater wel drinkbaar is (chloor aan toegevoegd) maar vaak niet lekker is. Meeste vis kun je vaak prima eten. Ik zou vooral lekker genieten :)

4 jaar geleden

Reactie op Micheli

Volgendsmij is de kans dat je op de ic beland als zwangere 0,02% dus die is ...
Er staat niet voor niets persoonlijk zou ik niet gaan; t is ieder voor zichzelf die dat bepaald, no judgement! Mijn verloskundige raad het gewoon af; niet alleen om de risicos maar vooral hoe de zorg in andere landen is die je bezoeken wilt... zodat als er iets is zelfs als dit al niet corona geraleerd is je wel de zorgen krijgt die je nodig hebt. Ikzelf volg hierin het advies van mijn vk, maar wens iedereen wel een hele fijne vakantie want ieder moet dit lekker zelf kunnen bepalen😉

4 jaar geleden

Let op kraanwater. Ijsblokjes en groente en fruit wordt hier vaak mee gemaakt of gewassen. Ook te kruidig eten kan nu je zwanger bent niet goed vallen. Niet te vaak en te lang in de zon. Neem zelf pijnstillers enzo mee van thuis dan weet je wat je kan nemen. En een verklaring van de verloskundige. Mocht je medische zorg nodig hebben dan heb je de verklaring mee.

4 jaar geleden

Geniet maar lekker van je vakantie! Natuurlijk moet je opletten qua voeding en hygiëne maar dat moet je hier ook doen. Zie aan enkele reactie’s ook bezorgdheden door de Corona en eerlijk vind ik hier alles erger dan op reis te gaan waar het waarschijnlijk veel veiliger zal zijn .

4 jaar geleden

Reactie op Nataschabaebae

Er staat niet voor niets persoonlijk zou ik niet gaan; t is ieder voor zich ...
Zeker no judgemant! Zo bedoede ik het ook zeker niet ieder bepaald het voor zichzelf. En houd er wel rekening mee elke vk is ook weer anders die van mij zij namelijk gewoon doen als je dat wil! je hebt zeker gelijk met hoe de zorg in het land van bestemming is daar zou ik persoonlijk ook eerst naar kijken voordat ik daar heen zou gaan. ✌

4 jaar geleden

Het meeste is eigenlijk al gezegd, goed insmeren met factor 50 (ivm zwangerschaps pigmentvlekken), veel water drinken, niet te veel direct in de zon, water uit flessen drinken, en vooral genieten! Ik ben nu 18 weken zwanger en vorige week teruggekomen van een weekje Kos. Het was echt heerlijk. Iedereen draagt daar nog netjes een mondkapje en de besmettingen liggen daar lager dan hier. Wat betreft het vliegen heb ik voor de zekerheid een verklaring van de vk meegenomen. Wij hadden eten bij het hotel en dat was super, nergens last van gehad, en toen ik vertelde dat ik zwanger was hielden ze hier ook rekening mee. Veel olezier!

4 jaar geleden

Ik zou persoonlijk ook niet gaan maar dat is meer ivm corona en ik de keuze heb gemaakt me nu (nog niet) te laten vaccineren. Verder is het een persoonlijke keuze! Smeer je goed in met zonnebrand om geen zwangerschapsmasker te krijgen en idd gewoon lekker drinken uit flesjes en uitkijken met salades hoe dat word schoongemaakt. En lekker genieten! Als er geen corona was, zou ik ook lekker gaan hoor!

4 jaar geleden

Ik ben met 16 weken op Santorini geweest wat super relaxt was. Overal ijsblokjes die gewoon goed waren. Helemaal niet super druk en qua eten is Griekenland voor zwangere vrouwen echt heel goed te doen. 1 tip: als je bij stewardessen aangeeft dat je zwanger bent kun je eventueel als er ruimte is in het vliegtuig lege stoelen opzoeken zodat je je benen omhoog kunt doen. Blijf een beetje bezig zodat de doorbloeding goed is en eventueel kun je steunkousen dragen. Zelf niet gedaan want kon m'n benen lekker heen en terug omhoog doen. Lekker relaxen, heel veel plezier!

4 jaar geleden

Ik was 15 weken zwanger toen ik naar Griekenland reisde! Alles is goed gegaan. Ik lette er wel op dat ik enkel uit flesjes dronk. Wij hadden een all in, maar van het drinken heb ik niets genomen, ik vroeg altijd flesjes water! Ook van het buffet zag ik wel wat ik at, bv geen koude groenten die niet geschild waren. Maar er waren genoeg verhitte groenten dus dat was geen probleem. Inderdaad heel goed insmeren! Je huid is gevoeliger nu dus kan sneller verbranden. Ik smeerde me altijd in met factor 50 en mijn gezicht met echt een witte laag, haha! Het zag er soms niet uit 😅 Maar ik heb heel hard genoten, veel plezier en geniet van je laatste reisje zonder kleintje (als het je eerste is!) 😍

4 jaar geleden

Reactie op CR123

Gewoon lekker gaan hoor, wij zijn nu op vakantie in Kroatië en 16 weken zwa ...
Wat grappig! Wij zijn daar ook bijna. Zijn jullie ook met de auto? Ben benieuwd hoe het gaat om zwanger op vakantie te zijn.

4 jaar geleden

Reactie op JMY92

Wat grappig! Wij zijn daar ook bijna. Zijn jullie ook met de auto? Ben beni ...
Jaa wij zijn met de auto! Was wel een lange rit , heb namelijk al last van m'n bekken. Dus bij elke pauze even goed lopen ging ik. Dan ging het prima!

4 jaar geleden

Hé, wij zijn een aantal weken geleden op Rhodos geweest. Het was overall een fijne vakantie, de sfeer is daar zo relaxt en t weer natuurlijk heerlijk. Het drinkwater schijnt gewoon drinkbaar te zijn hoor alleen er zit chloor in dus t is niet lekker. Wij kregen vaak gratis ijs aangeboden na een maaltijd in een restaurant, daar zijn we toen allemaal ziek van geworden (vermoeden we). Het was een soort ‘softijs’ maar wel geschept, als je begrijpt wat ik bedoel. Het schijnt dat je het beste alleen voorverpakt ijs kan eten, dus dat heb ik vanaf dat moment gedaan. Had me wel zorgen gemaakt erna… maar gelukkig niks ernstigs gebeurd en baby alles goed. 1 dingetje… we zijn er al vaker geweest en helaas belandde mijn man dit keer in het ziekenhuis, ook hij was ziek en kreeg wegrakingen. De ziekenhuizen op Rhodos zelf zijn echt van HELE SLECHTE kwaliteit. We waren er enorm van geschrokken. Dus mijn advies zou wel echt dringend zijn, mocht je zorg nodig hebben, ga naar een privé kliniek!! Zoek van tevoren even uit welke goed is, gewoon voor de zekerheid. Als er nood is heb je er geen tijd voor. Het zal waarschijnlijk dan wel duur zijn maar geloof me, helemaal jij als zwangere moet daar niet belanden. Maar er zijn goede privé klinieken en de kans dat je het nodig gaat hebben is natuurlijk suuuuuper klein! Het gaat vast een super vakantie worden, lekker genieten van de Griekse zon en gastvrijheid! Iedereen is enorm blij dat je er bent!

4 jaar geleden

Reactie op CR123

Jaa wij zijn met de auto! Was wel een lange rit , heb namelijk al last van ...
Geloof ik! Waar zitten jullie? Wij ook heel veel file gehad gister, was een drama. Maar gelukkig zijn we er nu bijna. 😊 Ja die bekken vinden zo’n lange autorit niet heel leuk he. In 1x doorgereden?