4 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Sjakie3
Hoi, wat toevallig, hier ook MG. Komt niet zo vaak voor hé. Hoe gaat met je ...
Ik ben 3 zwanger, maar dit is mijn eerste kind. Het is nu week 39. Ik gebruik de medicijnen mestinon en imuran. En hoe voel je je?
4 jaar geleden
Oke, en daarmee is het stabiel?Hier alleen mestinon momenteel. MG is gelukkig stabiel gebleven in de zwangerschap. Voldoende slapen is wel belangrijk, anders merk ik wel meer spierzwakte. Hoe ervaar jij dat? Ik verwacht wel dat de eerste maanden na de bevalling weer pittig zullen zijn door de gebroken nachten. Als het erg pittig zou worden, heeft de neuroloog tijdelijk prednison of infuus met immunoglobulinen voorgesteld.
En moet jouw kleine straks na de bevalling ook nog 3 dagen opgenomen blijven ter observatie ivm risico op neonatale MG?
4 jaar geleden
Reactie op Sjakie3
Oke, en daarmee is het stabiel?Hier alleen mestinon momenteel. MG is gelukk ...
Ja is stabiel. Ik heb geen symptomen van myasthenie. Ik rust veel. Ik ga mijn zwangerschap goed door. Met de baby gaat het ook goed. De eerste zes maanden na de bevalling kunnen gevaarlijk zijn omdat de symptomen terug kunnen komen, maar dat hoeft niet. Ja ik blijf 3 dagen ook in het ziekenhuis. Natuurlijke bevalling, maar ze zullen helpen vacuüm te trekken en ik zal pijnstiller krijgen om risico's en stress te verminderen.