14 Reacties

vorig jaar

Hai! Hier t zelfde! Alleen nog een tandje “erger” noem ik het maar even… Hier kruipt hij ook niet. Hij billen schuift. Staan doet hij niet, optrekken niet laat staan lopen… ik maak me ook zorgen als ik kijk naar andere kindjes maar goed. Dit soort verhalen worden nooit vaak gedeeld alleen de verhalen waarin ouders trots vertellen wat hun kindje allemaal kan. Dat maakt ook onzeker vergeet dat niet hè ! Ieder kindje op zijn tijd ❤️😘

Reactie op isacalvinb

Hai! Hier t zelfde! Alleen nog een tandje “erger” noem ik het maar even… H ...
Ja hé! Je ziet overal enkel de beelden van kindjes die op 10 maand al los lopen. Terwijl elk kindje uniek is. En eigenlijk mogen we blij zijn dat ze hun tijd nemen, want het gaat al snel genoeg. Maar toch, met een eerste kindje twijfel je snel aan alles :-)

vorig jaar

Hoii! Ik snap dat je er over twijfelt en je wilt aan de ene kant horen van anderen dat het heel normaal is en het is ook zo dat elk kindje z'n eigen tempo heeft. En als je twijfelt is het op zich een kleine moeite om een kinderfysiotherapeut uit de omgeving te contacten en een keer langs te gaan. Ik deed dat bij mijn kind op aanraden van iemand omdat ze al drie maanden aan het tijgeren was en twijfelde of het normaal was. Een kinderfysiotherapeut heeft zoveel verstand van dit soort dingen, zij keek naar mn kind, gaf me 3 oefeningen mee en ze ging serieus na 2 weken al kruipen toen. Ik dacht achteraf.. waarom heb ik zo lang getwijfeld.. is gewoon fijn als iemand met je meekijkt. En hoe jonger je erbij bent, hoe meer ze kunnen corrigeren.. kijk maar of je er iets mee doet, succes!

vorig jaar

Maak je niet druk. Hier hetzelfde. Mijn oudste was ook zo'n luilak ;). Is nu een gezonde knul van 5 jaar die ver voorloopt in zijn cognitieve ontwikkeling. Ze kunnen niet alles tegelijk he. De een is motorisch sneller, de ander cognitief en weer de ander is snel in allebei. Met 13 maanden hoeven ze echt nog niet te kunnen staan

vorig jaar

Hier ook hoor. Heel normaal volgens de kinderfysio. Komt vanzelf!

vorig jaar

Reactie op rgerri

Hier ook hoor. Heel normaal volgens de kinderfysio. Komt vanzelf!
Zolang ze voor de 20-24 maanden lopen is er helemaal geen reden tot zorg 🥰 Ieder kindje ontwikkeld op zijn eigen manier. De ene focust meer op lopen, de andere meer op fijne motoriek of taal.

vorig jaar

Hier ook hoor, staat al wel en loopt langs de tafel al een maand of 2 nu, ze is nu bijna 14 maanden. We dachten nou die loopt zo. Nou echt niet, ze is veel te druk met andere dingen, je ziet een grote cognitieve ontwikkeling met woordjes en spelletjes. Als we met haar proberen te lopen gaat ze gelijk zitten. Ze kunnen niet alles tegelijk🤗

vorig jaar

Hier ook nog niet echt. Sinds vorige week ging hij staan bij de bank en het is bij twee á drie keer gebleven 😅 Komt vanzelf. Mijn zoontje is nu heel veel aan het brabbelen dus zijn focus zal wel daar liggen qua ontwikkeling.

vorig jaar

Super herkenbaar! Zo erg dat ik zelf al een topic wou openen hierover. Mijn dochtertje vindt rechtstaan maar niets. Heel soms 2 secondje duwt ze zich recht maar optrekken aan zetel of salontafel lukt haar niet. En als ik haar zelf op haar voetjes wil zetten, wordt ze meestal boos. Maak me ook wat zorgen maar probeer het nog even tijd te geven… alleen weet ik nog niet hoeveel tijd eer ik aan alarmbel ga trekken 🫣. Ik wil vooral even dat ze checken of ze geen last heeft van voeten, heupen of knieën waardoor ze zich nog niet optrekt en waardoor ze het niet leuk vindt. Ik begrijp je dus helemaal. 💗
Hoi, ik zocht naar dit onderwerp aangezien mijn dochter van 15 maanden nog amper wilt staan. Heel soms trekt ze zich op maar ze vindt staan volgens mij echt niet prettig want als ik haar op haar benen zet wordt ze ook boos meestal. Hoe is het inmiddels bij jullie?

Reactie op Mamavandriekindjes

Hoi, ik zocht naar dit onderwerp aangezien mijn dochter van 15 maanden nog ...
Hier is het voorlopig nog grotendeels hetzelfde. Zoontje doet alles op zijn knietjes. En staat intussen ook constant alsof hij iemand te huwelijk vraagt (op 1 knie en 1 voet). We zien wel vooruitgang. Maar hij wil nog steeds niet staan…

Reactie op Onskleingelukje88

Hier is het voorlopig nog grotendeels hetzelfde. Zoontje doet alles op zijn ...
Hahaha heerlijk die huwelijksaanzoekpose. Bij ons is ze nu wel iets meer aan het oefenen. Ben benieuwd!

vorig jaar

Bijna 15 maanden en hier ook nog niet zelfstandig staan. Ja .. perongelijk soms, en dan gelijk op z’n billen laten vallen. Loopt wel aan de hand korte stukjes of aan tafeltje of bank. Maar zelfstandig, ho maar.

vorig jaar

Mijn dochtertje loopt al vlot sinds ze een jaar is, maar is verbaal dan weer een stuk trager! Geen erg, elk kind op zijn eigen tempo, ze kunnen niet in alles even snel zijn, no worries!!