12 Reacties

vorige maand

Ik snap ook niet hoe je er een 2e even bij doet. Mijn tweede kindje is 11 maanden en komt ook nog 1 of 2 keer voor een voeding ‘s nachts. Mijn dochter kan soms echt een dwarse peuterpuber zijn en ik heb het gevoel dat ik al 3 jaar niet heb geslapen 😅. Respect dat je zoveel alleen doet. Wij hebben het redelijk 50/50 verdeeld en ben al gesloopt. Maar alles is een fase en het is ook zo leuk om te zien hoe ze nu samen spelen en gek op elkaar zijn. 🥰

vorige maand

Hier ongeveer het zelfde leeftijdverschil. Oudste begin jan '23 en jongste eind april '25. Wij ervaren het ook als pittig, niet dat de jongste zo moeilijk is, maar doordat je door een tweede je handen niet / minder vrij hebt voor alles wat voorbij komt tijdens die PEUTERPUBERTIJD. Ik kijk er nu al tegenop dat de tweede gaat peuter puberen. 😅 Gelukkig zijn er ook tal van fijne momenten, maar ook wij hadden het wat onderschat.

vorige maand

Reactie op Brechtje89

Ik snap ook niet hoe je er een 2e even bij doet. Mijn tweede kindje is 11 m ...
Gevoel dat je al 3 jaar niet hebt geslapen?😩 Ah. Wat zwaar zeg! Poeh! Wij hebben ook een dochter van januari ‘23 en een zoontje van februari ‘25. Het is zeker aanpoten wanneer ik alleen ben maar gelukkig is mijn man ook 3 van de 7 dagen per week volledig aanwezig! Hierdoor kan ik het wel gemakkelijker volhouden 😌 Maar alsnog……. Het is gewoon pittig 🌶️ 😌

vorige maand

@TS: jeetje! 5 dagen alleen met de kids en dan in de avonden werken 😵‍💫! Is het mogelijk om meer te delen met je partner of ander netwerk? Opvang? Het lijkt me echt wel heel pittig voor je zo, op deze manier 😅

vorige maand

❤️❤️❤️ Komt (uiteindelijk)goed! Hier zit er 19 mnd tussen. Oudste, eind jan '23 en de jongste begin sep '24. Hier eerste periode ook heel pittig gehad. Oudste was ook nog vrij jong met geboorte van zijn broertje en wist niet zo goed wat hij er mee 'moest'. Gelukkig was hij snel gewend aan zijn broertje maar toch ook flink schuldgevoel gehad. En ik kijk vooral uit naar het doorslapen van de jonsgte. Die spookt nog graag in de nacht. Nu de jongste steeds meer kan, spelen ze ook veel meer met elkaar. Lekker elkaar achter na, samen keten op de bank, of waar het ook maar kan. De jongste kan bijna los lopen. Dan is het hek van de dam 🫣🤪

vorige maand

Hier 3 jaar verschil.. als je denkt dat het moeilijk is met 2 kleine kids.. begint na 2 jaar de jongste ook met de peuter pubertijd en dan is het ruzie maken om hetzelfde speelgoed ook begonnen .. helppp, hier ook een man elke dag weg van 6:30 tot 18:30.. als ik zo terugkijk vond ik het makkelijker toen de jongste nog een baby was en niet zoveel kon plagen en afpakken van de oudste 🤭🤭🤭

vorige maand

Reactie op Marle31

@TS: jeetje! 5 dagen alleen met de kids en dan in de avonden werken 😵‍💫! ...
Ja het is even heftig 🤭 Meer te delen met partner gaat niet. Hij werkt overdag dus dan heb ik de volledige zorg voor de kinderen. Dochter gaat nu 2 ochtenden per week naar de voorschool. Opvang willen we niet, want dan ben ik aan het werk om mijn kinderen naar de opvang te doen, dat vind ik super zonde! Het is even doorzetten... Hett komt goed 🥰

3 weken geleden

Aw dat klinkt echt mega zwaar inderdaad! Zoals ik het lees heb jij echt nauwelijks tijd voor jezelf om op te laden. De uitspraak "Een tweede doe je er zo bij", heb ik ook nooit begrepen. Houd in de gaten dat je er zelf niet aan onderdoor gaat. Ik kan gelukkig heel veel op mijn ouders leunen en ze helpen me met oppassen of klusjes in huis, als het onszelf even niet lukt. En wij hebben nog maar 1 kind, moet je nagaan! 😅 Jaartje doorbijten totdat de oudste naar school gaat...

3 weken geleden

Reactie op Elodi91

Aw dat klinkt echt mega zwaar inderdaad! Zoals ik het lees heb jij echt nau ...
Lief van je ! ❤️ Ik kan gelukkig in het weekend wat langer liggen want mijn man gaat er dan uit met de kids. Alleen hij werkt ook volle dagen en is savonds alleen met de kinderen. We moeten idd onszelf goed in de gaten houden maar tot nu toe gaat het! Nog een paar weekjes en dan even vakantie dus dat is ook een fijn vooruitzicht haha! Fijn dat je veel aan je ouders hebt. Dat scheelt enorm! Helaas merk ik dat dat hier echt steeds minder is... waarom? Geen idee. Maar dat maakt me soms wel verdrietig...

3 weken geleden

Reactie op J.W.N

Lief van je ! ❤️ Ik kan gelukkig in het weekend wat langer liggen want mij ...
Snap ik helemaal! Succes nog even en dan lekker genieten van de vakantie! 😊 Ik las hierboven dat jullie geen opvang willen. Ik snap je reden hoor, maar zouden jullie niet tijdelijk je agenda iets anders kunnen indelen, totdat de oudste naar school gaat? Andere werktijden, toch 1 dag in de week de kinderen naar de opvang? (Of een gastouder, die zijn vaak iets goedkoper) Zodat jij en je man allebei zo nu en dan een moment voor jezelf hebben. Zonder die momentjes "vrij" zou ik allang zijn ingestort 🙈 Je moet niks natuurlijk. Als je ervoor kiest om even de tropenjaren door te bijten kan natuurlijk ook gewoon. Jammer dat het contact met je ouders wat minder is. Kan me voorstellen dat het je soms verdrietig maakt ❤️

3 weken geleden

Reactie op Elodi91

Snap ik helemaal! Succes nog even en dan lekker genieten van de vakantie! � ...
Onze dochter gaat 2 ochtenden naar de voorschool. Vanaf 1 dec gaat ze de maandag tot 14.15 Mn man is de maandag vrij en ik de vrijdag avond ( ouderschapsverlof) Maar opvang... neuhh... dan heb ik ze liever bij me hahah

vorige week

Zie dit topic nu pas maar herken dit helemaal! Heb het zo onderschat.. bij mn eerste had ik het juist andersom: was bang dat een baby zwaar zou zijn maar vond het 100% meevallen. Nu heb ik het andersom; wat is dit zwaar! Mn oudste is van januari 23 en mn jongste van mei 25. Allebei zijn ze ‘s nachts veel wakker, mn jongste soms ieder uur pfff.. en als ze dan net slaapt komt vaak mn andere. Sommige nachten slaap ik maar 2 of 3 uur. En hier werken we allebei fulltime.. vind het een heel geregel om de kindjes optijd klaar te hebben voor de opvang. Gewoon 0 tijd voor jezelf. Ben enorm sociaal en hou van avondjes met vriendinnen, maar dat komt er veel minder van. En als ik dan afspreek, ben ik om 22 of 23 uur all thuis terwijl het dan vaak net leuk wordt. Tuurlijk, er zijn veel mooie momenten en de interactie tussen de 2 is zo lief, maar snap idd de term tropenjaren nu veel beter haha!!