22 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb hem gehaald, paar dagen spierpijn en verder geen last gehad 🙂

3 jaar geleden

Als je hem niet haalt en je kindje zou kinkhoest krijgen dan zou dat extreem eng moeten zijn (hier zijn filmpjes over te vinden op internet) ze krijgen dan geen adem. Verder is de kans dat je voor je 37e week bevalt ook relatief klein

3 jaar geleden

Ik heb hem gehad, nergens last van. Je kindje kan echt doodziek worden als je dit niet doet.

3 jaar geleden

Ik heb hem met 22 weken gehaald. Nergens last van. Nu bijna 35 weken. Je baby kan er echt heel ziek van worden. Dus zou hem gewoon halen. Het is niet alleen tegen kinkhoest. Zitten nog twee andere dingen bij.

3 jaar geleden

Ik heb hem ook pas gehaald op 31 weken. Omdat ik heel erg twijfelde maar ik wel beter voor de kleine in je buik en na dat de kleine er uit is heb er alleen spierpijn van gehad. Nu inmiddels 34+5 week.

3 jaar geleden

Klopt. Bij vaccinatie tijdens de zwangerschap, wordt de baby geboren met een beetje weerstand tegen kinkhoest, waardoor de eerste eigen prik later hoeft. Voor kinderen die eerder dan 37 weken geboren worden, gelden andere richtlijnen. Maar dat gaat maar om een klein deel van de kindjes. En ook dan heeft het kindje wel iets aan die vaccinatie, alleen niet perse 'genoeg' tot aan de 3 maanden. Het is dus nooit voor niks! Daarnaast ben je zelf ook weer extra beschermd, waardoor je het zelf ook minder op zal lopen/minder ziek wordt en minder kan overdragen.

3 jaar geleden

Vind dit best grappig ze maken je bang om die prik niet te nemen maar heeft jullie moeder die vroeger gehad toen ze zwanger waren van jullie? Nee toen bestond het nog niet.

3 jaar geleden

Heb hem niet gehaald. Laat dit gewoon bij 2 maand op consultatie bureau prikken.

3 jaar geleden

Ik heb hem gehaald. Heb helemaal nergens last van gehad. Zelfs geen spierpijn.

3 jaar geleden

Hier niet gehaald, geen prikken in me lichaam ten tijden van zwangerschap.

3 jaar geleden

Reactie op Daniesha

Vind dit best grappig ze maken je bang om die prik niet te nemen maar heeft ...
Dat dus!

3 jaar geleden

Reactie op JenniferJCZ

Hier niet gehaald, geen prikken in me lichaam ten tijden van zwangerschap.
In plaats daarvan krijgt je baby straks de prik dus.. Als jij dat ene kleine prikje gehaald had, zou je baby straks één prik minder hoeven krijgen. Was voor mij een extreem gemakkelijke keuze dus. Ik heb 'm gehaald. Beschermde baby bij geboorte én hij krijgt een prik minder én het vaccinatieprogramma begint later.

3 jaar geleden

Check je facts voor je opgooit dat het iets nieuws is

3 jaar geleden

Heb ze net gehad. Geen last gehad. Mijn arts zei me dat als je het vaccin hebt gekregen 2 weken voor het kind geboren word, dit voldoende is en dat ze dan geen extra vaccins hoeft.

3 jaar geleden

Reactie op launica

Check je facts voor je opgooit dat het iets nieuws is
Klopt. Maar dat je tijdens je zwangerschap de vaccinatie kan halen voor je kindje is wel nieuw...

3 jaar geleden

Ik heb hem gehaald en geen echte last gehad. Een nacht een stijvere arm (tetanus zit mee in die spuit). Nu 36 weken en kindje doet het nog steeds prima. Een prik minder voor de kleine, extra bescherming voor ons allebei. Mijn mama heeft haar spuit ook gehaald (staat in het onderwijs met kleine kinderen en tetanus was ook bijna vervallen), zonder enige last te hebben blijkbaar

3 jaar geleden

Reactie op Daniesha

Vind dit best grappig ze maken je bang om die prik niet te nemen maar heeft ...
Vroeger hadden ze zoveel niet, zoiets heet ontwikkeling in de wetenschap. Vroeger rookten en dronken ze ook nog tijdens de zwangerschap.

3 jaar geleden

Kan je m ook nog laat id bevalling nemen? Bij 36 weken?

3 jaar geleden

Reactie op Ftje

Ik heb hem bij 33 weken genomen (uit pure laksheid) dus zou even bellen naar consultatiebureau wat zij adviseren. Ze prikken het daar en ik had gelijk een introductie dus dat was ook fijn.

3 jaar geleden

Reactie op Ftje

Mij werd verteld dat hij minimaal 3 weken voor de bevalling gezet moet zijn. Zodat de kleine voldoende antistoffen heeft binnen gekregen. Dus in theorie kan het nog. Mocht je toch eerder bevallen dan de 39 weken dan moet de kleine als nog de prik halen.