31 Reacties
2 jaar geleden
onze baby van 8 maanden slaapt ook niet door en daarnaast nog een peuter van 3.5 dus de ochtenden starten vaak vroeg. Ik zelf vind t erby horen en neem het voor lief ze gaan op een geven moment doorslapen
Maar probeer een slaapcoach ? of doe nacht om nacht. Kan de een slapen en de ander met hem zijn en de volgende dag andersom dan kunnen jullie omstebeurt je rust pakken.
qua kinderbescherming wat is jullie beeld hierbij als jullie ze bellen ??
2 jaar geleden
Reactie op Radje
onze baby van 8 maanden slaapt ook niet door en daarnaast nog een peuter va ...
Slaapcoach is voor ons te duur.. mijn vriend kan geen nacht met hem alleen zijn omdat hij dat niet trekt. Ook geef ik borstvoeding en weigert hij de fles. Kinderbescherming wil mijn vriend bellen om onze zoon uit huis te plaatsen. Wat ik natuurlijk niet wil en ook niet gaat gebeuren.
2 jaar geleden
Kun je je baby niet een nachtje naar iemand anders brengen? Oma of opa?
Of ga anders eens met je huisarts praten, misschien heeft die nog een oplossing?
Onze zoon slaapt ook niet door, maar ik leg hem snachts liggend aan mijn borst en we slapen samen verder. Ik vind het prima te doen zo, ik ben 2 min wakker en hij drinkt lekker verder. Als ik dan weer wakker word leg ik hem in z'n bedje. Misschien verdiepen in samen (veilig) slapen?
En wat gebeurd er als jij er niet bent? Werken ofzo? Weigert je kindje dan ook de fles? Gaat je kindje niet naar d'r opvang of een oppas?
Heb je al meerdere dingen geprobeerd qua flessen? Of misschien een open beker?
2 jaar geleden
En een vraag. Hoe slaapt jullie zoon dan? Heb je een voorbeeld qua schema hoe hij zijn slaapjes doet over de dag verdeeld?
2 jaar geleden
Mijn dochter slaapt ook niet door ( inmiddels 9 mnd) ik doe alles alleen en heb ook nog een oudere zoon. Na de nachtfles slapen we veilig samen. Het is ontzettend zwaar.
Ik hou mezelf continue voor ogen dat er betere tijden gaan komen.
Ik heb helaas geen advies maar wens je heel veel sterkte en je bent niet alleen❤️
2 jaar geleden
Ik ken het maar al te goed. Mijn eerste was altijd al een slechte slaper, deed pas dutjes van langer dan 45 min vanaf 6 maanden, sliep pas voor het eerst een nacht door met 18 maanden en komt nu met 3 jaar nog niet zelf in slaap. Was hardcore flesweigeraar tot hij met 10 maanden een tuitbeker pakte (tip: goed blijven proberen). Mijn oplossing om weer de dag door te komen was veilig samen slapen. Dan hoef je niet voor elk kikje wakker te worden maar gooi je gewoon je shirt omhoog.
Er kunnen onderliggende dingen spelen die zorgen voor dit slaapgedrag (bij ons deels allergieën en deels DNA), maar het kan ook zijn dat je daar nooit achter gaat komen en gewoon moet doorbikkelen.
Naast samen slapen kan ik jullie alleen aanraden om slaap (voor jullie zelf) anders te bekijken. Pak slaap wanneer je kan en waardeer het bijvoorbeeld boven serie kijken of andere dingen die je 'voor jezelf doet'. Want laten we eerlijk zijn, niks gaat je op de langere termijn een beter gevoel geven dan slaap. Heel veel succes en het wordt echt beter 💪
2 jaar geleden
Sterkte lieve mama!
Hier ook al 8 maanden max 4 uur slaap achtereen. Daarnaast nog 2 groters.
Mijn partner en ik zijn soms apart gaan slapen om bij te tanken. En Daarnaast veilig samen heeft enorm geholpen. Heel soms krijg ik nu 5 uurtjes achter elkaar.
2 jaar geleden
Oh jeetje, wat vervelend voor jullie.
Hoe ziet de dag van jullie zoon uit? Hoeveel slaapjes en hoe lang? En gaat hij naar de opvang? Als wel, hoe slaapt hij daar? En slaapt hij bij jullie of op zijn eigen kamer?
Ik ben geen expert en ik ken jullie baby niet, en in principe met 8 maanden hij zit in het midden van een slaapregressie, dus ik weet niet of mijn tips zullen werken. Maar ik wil even delen wat voor ons heeft gewerkt.
-Een betere schema, met minder slapjes overdag. Je kan proberen dat je zoon maximaal 3uur overdag slaapt en NIET meer dan 3 dutjes .
- zelfstandig leren slapen heeft ons ook geholpen. Dat kan je ook proberen. Dat begin je met de laatste slaap (van 19uur), omdat dat is wanneer je baby meest vermoeiend is en makkelijker zal slapen. Als die slaap goed zelfstandig gaat, begin je ook overdag (duurt maar een paar dagen). Je laat de baby eerst 3min huilen, dan 5, 8, 8. Tussendoor kom je 1 minuut kijken en hij moet in bed blijven (heel belangrijk !), gewoon buik aaien, kusjes geven. Tweede dag 5, 8, 10, 10.
- We hebben ook de nacht flessen afgebouwd. Toen kreeg mijn dochter nog bv, maar ik de fles (ik heb 7 maanden lang fulltime gekolfd). Je kan proberen om te tellen hoe lang dat je de voeding geeft en elke nacht 1min minder geven.
Ik ben met alle 3 in een keer begonnen en heeft ons geholpen. Ik hoop dat jullie ook. Veel sterkte in ieder geval, dat is zeker niet leuk
2 jaar geleden
Reactie op Melaniejochem
En een vraag. Hoe slaapt jullie zoon dan? Heb je een voorbeeld qua schema h ...
Over de dag slaapt hij denk ik anderhalf uur in de ochtend een half uurtje en in de middag een uur of 2keer een half uur langer gaat niet. We hebben alles al geprobeerd maar het lukt allemaal niet. Ik ben echt radeloos.
2 jaar geleden
Reactie op Julia314
Over de dag slaapt hij denk ik anderhalf uur in de ochtend een half uurtje ...
Ach jeetje wat moet dit ontzettend zwaar zijn. Het klinkt alsof je kleine nog niet goed zelfstandig in slaap kan komen, maar dat is voor iedereen online natuurlijk lastig te bepalen en ook lastig om te helpen.
Een vriend van me werkt in het ziekenhuis en gaf aan dat als ouders echt radeloos langskomen ze de kindjes vaak een paar nachten opnemen, om het kindje te beschermen. Zo erg kan het zijn dus. Als ik jullie (/je man) zo hoor over de kinderbescherming of uit huis plaatsen klinkt het in ieder geval alsof het bij jullie nu ook wel zo pittig is dat er hulp nodig is. Kan je contact opnemen met de huisarts/het consultatiebureau? Zij kunnen adviseren/doorverwijzen en je kan even goed je hart luchten.
Dikke knuffel!
2 jaar geleden
Jeetje wat een nare situatie zeg voor jullie. Wij helaas ook al 8 maanden een slechte slaper en weet hoe zwaar het is. Chronische vermoeidheid doet echt iets met je en je gaat uit wanhoop de gekste dingen zeggen. Op de korte termijn zou ik inderdaad kijken naar acuut wat hulp uit jullie omgeving, als dit mogelijk is. Wij wisselen inderdaad de nachten maar als dit niet mogelijk is misschien iemand uit je omgeving die kan helpen? Extra lastig dat je zoon de fles weigert. Maar je zou misschien wel kunnen vragen of iemand de nacht voor je doet en bijv alleen voor de borstvoeding jou wakker maakt met ruime intervallen, zodat je in ieder geval blokken van 4 tot 6 uur kan slapen: een baby van 8 maanden kan echt wel zo lang zonder melk en voel je niet bezwaard voor je omgeving: voor hen is t 1 of een paar nachten gebroken, maar daarna kunnen ze weer bijtanken. Op de lange termijn zou ik kijken naar zowel een fles vinden die je zoon pakt (evt met professionele hulp, bijv consult lactatiekundige?), als extra begeleiding. Via het consultatiebureau/OKT wordt als het goed is begeleiding bij dit soort zaken gewoon vergoed en kunnen ze ook bij jou thuis meekijken. Heel veel sterkte gewenst, weet dat het uiteindelijk beter wordt!! Maar ik weet hoe slopend het is dat je niet weet wanneer....
2 jaar geleden
Ten eerste sterkte met de situatie.
Hier ook een slechte slaper/veel huilen/wakker. Nog geen nacht langer dan 3 a 4 uurtjes achter elkaar geslapen. Fles en kunstvoedingweigeraar hier.
Je hebt al goede tips gekregen hierboven. Wat hier iets helpt bij het slapen: noise aan, knuffeltje en pikdonkere slaapkamer.
Ik weet niet of je partner of jij ook al hulp heeft, misschien gaan praten met huisarts of praktijkondersteuner. Die kunnen ook meekijken of er meer nodig is.
En vraag ook om hulp in je netwerk. Hier merk ook dat iedereen met liefde wilt helpen, ook al is het niet de makkelijkste baby. Zet hem op mama!
2 jaar geleden
Je zou een nacht oppas kunnen regelen zodat jullie wat bij kunnen tanken. Onze oudste startte met door slapen toen ze 2jr was dus voel met jullie mee! Je kunt de nachten ook om en om met je partner verdelen helpt ook
2 jaar geleden
Ik zou ook hulp zoeken bij het vinden van de juiste fles voor de baby. Je kunt bijv hulp vragen bij het consultatiebureau of bij een lactatiekundige..ben je al eens bij een osteopaat met hem geweest?
2 jaar geleden
Mocht je zelf echt niet meer weten wat te doen, neem dan contact op met het consultatiebureau en vraag om pedagogische hulp. Zij kunnen met je meekijken naar slaapgedrag en drinkgedrag. Onze dochter dronk haar flessen slecht, sliep slecht en was veel aan het huilen. Daarnaast was ik de enige die voor haar mocht zorgen, anders was het ook paniek. Ik was ook op en wist echt niet meer hoe ik haar kon helpen, icm met de zorg voor onze oudste dochter.Ze is uiteindelijk een week opgenomen geweest in het ziekenhuis. We hebben een hele andere baby mee naar huis gekregen. Ze drinkt goed, slaapt goed en komt in de nacht nog maar 1x voor een flesje. Het eerste jaar is pittig, maar het bellen van de kinderbescherming kan ook grote gevolgen hebben voor de toekomst lijkt me. Het cb en het ziekenhuis hebben ons goed geholpen. Dus wellicht een optie om daar contact mee op te nemen