18 Reacties

16 dagen geleden

Vreselijk he! Wij hier sinds 3 weken hetzelfde. Terwijl het zo goed ging. Hopelijk komen er war tips 🫠

16 dagen geleden

Ik weet niet of je dit wilt horen, maar hier is het vanzelf overgegaan 🙈 ze is 16 maanden nu. Ik denk dat ze gewoon nu klaar was om door te slapen. Ze slaapt nu paar weken redelijk door, soms is ze nog even 1 keer wakker (Dat vinden wij ook doorslapen hihi). Tot ze 1 werd heeft ze denk ik 4 nachten doorgeslapen 🫠 dus dan weet je wel hoe rommeltje het hier was, echt hele slechte slapen overdag en 's nachts (hazenslaapjes, in slaap wiegen etc.) Ik zal gewoon naar je gevoel luisteren waar jij je prettig bij voelt om te doen. Je kan niets fouts doen. Ze gaan echt vanzelf een keer slapen 😘 Wat ik deed als ze nachts uren wakker was haar gewoon bij me nemen, dan was ze rustig en huilde ze niet. Verder heb ik haar nog lang (tot 14 maanden) nachtvoedingen gegeven, had ze ook gewoon nodig. Ze slaapt nog steeds met noise aan, in donkere kamer. Het gaat echt goed komen mama❤️

15 dagen geleden

Hier bijna 16 maanden en nog nooit 1 nacht door geslapen 🤭🫣

15 dagen geleden

Reactie op Fyrria

Hier bijna 16 maanden en nog nooit 1 nacht door geslapen 🤭🫣
Ja ik denk ook genoeg dagen van het hoort erbij, het is een fase, het komt wel weer. En dan is het ook helemaal prima als hij wakker wordt en volg ik mijn gevoel maar dit bericht heb ik op zo'n dag geschreven dat je even aan alles twijfelt. Soms denk ik dan echt doe ik iets in de opvoeding verkeerd ofzo waardoor dit gebeurd 😯😅🙈🙈

15 dagen geleden

Bij ons schiet het ook nog niet echt op. Nu 14 maanden en misschien een paar keer nog maar doorgeslapen. Z'n zus die sliep al met 11 maanden door maar die had geen speen en daar heb ik gewoon in een paar dagen de borstvoeding afgebouwd in de nacht. Dus dat ging ook anders. Hier is de nachtvoeding (flesjes) er al lang af maar de onze kan vaak niet zelf z'n speen nog goed vinden. En dan moet ik er toch nog even vaak heen om z'n speen te geven. Gaat wel steeds beter trouwens, maar toch ook soms wel 3 of 4x nog even huilend wakker en dan speen erin en weer slapen. Soms wordt hij ook maar 1x per nacht wakker en dan helemaal overstuur. Dan komt hij vaak bij mij in bed en gaat m'n man op het matras in de woonkamer. Ik vind het af en toe ook slopend. Zeker als ik maar van die korte stukjes slaap telkens. Onze oudste wordt nu ook vaak weer wakker sinds we de baby hebben dus soms ga ik er wel 7x per nacht uit. Nou, na 2 van dit soort extreme nachten achter elkaar kan je me ook opvegen. We wachten maar af op beter. Hij zit nu ook in sprong 9. Veel sterkte. Je bent niet alleen

15 dagen geleden

Wij hebben dit ook vaak als ze wakker wordt rond 2u. Wat ik wel al gemerkt heb als we veel met haar gaan wandelen zijn. Soms tot 4x per dag ongeveer 20-30min slaapt ze wel goed. Of als ze gezwommen heeft dan ook. Het zijn energiebommetjes ik merk gewoon echt dat die energie er tijdens de dag er echt uit moet anders is het snachts miserie 🙈

14 dagen geleden

Hier ook geen doorslaper. leggen we haar bij ons en slaapt ze vaak weer door. Hebben we de afgelopen 2 weken de nachtvoeding afgebouwd, ik kon niet meer, was helemaal op. Sindsdien slaapt ze veel beter door (maar wel dus nog 1 of 2x wakker). Juist gewend zijn om even melk te drinken was hier de reden dat ze zo vaak wakker was. En 2 keer wakker worden in de nacht is heel normaal ook voor volwassenen. Hangt er meer vanaf hoe lang je dan wakker bent. Als dit heel lang en vaak is bij je zoontje zou je indd nog eens kunnen kijken naar activiteiten overdag zoals iemand al zei. En noodoplossing hier als ik haar moeilijk in slaap krijg is zelf eens diep ademhalen en me er aan overgeven. We gaan dan in de stoel op haar kamer zitten met haar. Slaapt ze vanzelf weer een x in. Gaat ze er sneller van slapen.. nee dat niet, maar ik ben zelf iig wel een stuk minder gestresst 😂 Wat ik mij nog afvroeg is in welk tijdsbestek je de dingen die je beschrijft hebt gedaan? Kinderen hebben vaak 2/3 weken nodig om te wennen aan een nieuwe routine.

13 dagen geleden

Misschien extra trek? Mijn zoontje krijgt sowieso nog een flesje tussen 22 en 23. Dus dat is voor mij geen raar tijdstip voor een dreumes om wakker te worden. Misschien heeft je kindje behoefte aan extra voeding door groeispurt/ontwikkelingen?

13 dagen geleden

Reactie op Moederes

Bij ons schiet het ook nog niet echt op. Nu 14 maanden en misschien een paa ...
Heb je al eens geprobeerd 3 spenen in het bed te leggen? Hielp ons enorm! Wij hebben net een helse nacht ook weer gehad hoor.. 4e kies die door komt en constipatie problemen en allemaal uitslag op zijn enkels en kuiten. Niet achter oren of gezicht/romp dus dan geen mazelen of toch wel? Heftige periode in elk geval. Jij ook sterkte!

10 dagen geleden

Fles geven rond 23 uur? Onze kleine werd heel lang nog wakker rond 23 uur voor een fles, gaven we die niet werd ze midden in de nacht wakker.. desnoods een droomvoeding geven rond 23 uur als hij niet uit zichzelf komt.. op de volle maag ging onze kleine dan wel de hele nacht door.. Slaapt jullie kindje wel op een eigen kamer? Bij ons ging het doorslapen veel beter toen ze niet meer bij ons op de kamer lag..

10 dagen geleden

De enige tip die ik heb is, go with the flow! Mijn dochter sliep zo slecht, we hebben alles geprobeerd en honderden euro's uitgegeven. Slaapcoach, knuffels, slaapzakken, etc etc. Niks hielp en pas toen ze 2 was ging ze beter slapen. Zoontje, nu 15 maanden slaapt ook niet door, rommelt altijd snachts, vaak heel vroeg wakker. En we doen nu niks, go with the flow, het gaat vast over. De vermoeidheid is killing. Maar 100x iets proberen watgeen effect heeft vond ik achteraf zo onrustig dat we dat nu niet meer aangaan. Ja het is rot, maar je kan er denk ik weinig aan doen. Je kindje is er vanzelf aan toe.

9 dagen geleden

Reactie op Moederes

Bij ons schiet het ook nog niet echt op. Nu 14 maanden en misschien een paa ...
Hoeveel spenen heb je in bedje? Ons dochtertje slaapt sinds ze 3 spenen aan zon happy horse knuffeldoekje heeft zoveel beter. Ja het is druk in bed, maar ze vind altijd wel een speen en slaapt dsn verder 😋

9 dagen geleden

Reactie op Jess-p20

De enige tip die ik heb is, go with the flow! Mijn dochter sliep zo slecht, ...
Ja, eens. Vooral met de laatste zin: “Je kindje is er vanzelf aan toe”. Dit is niet het gedroomde antwoord maar ik denk wel echt dat dit klopt. 😌. Stop met 1000 dingen proberen, je geeft jezelf er zo veel extra stress mee. Als je kindje verder een blije en gezonde indruk maakt dan kan je niet anders dan het de tijd geven… Het komt goed en ik begrijp hoe pittig dit is… Dat is ook zeker niet te onderschatten of weg te wuiven.. Maar ik denk dat je geen andere keuze hebt. 🍀 Veel succes en hopelijk gauw een doorslapend kindje! 💤 😴

8 dagen geleden

Reactie op Anna-37

Heb je al eens geprobeerd 3 spenen in het bed te leggen? Hielp ons enorm! W ...
Ja, zeker. Er lliggen 3 spenen in bed. Maar het speen vinden gaat erg goed de laatste dagen en er wordt ook erg goed geslapen. Het begint zowaar op doorslapen te lijken. Heb soms ook zelfs spenen botsing omdat ik dan met de speen kom en e hij ticht net de speen vindt en hem dan net zelf in z'n mond aan het doen is 😅, dus nu wachten ik ook telkens even wat langer voor ik er heen ga. Het waren rustige nachten hier 🤞🤙🤞🤙

8 dagen geleden

Wij hebben dit ook lang gehad, maar zijn uiteindelijk aan de slag gegaan met een slaapcoach. We wilden echt onze slaap terug en daar wat aan doen. We merkten ook dat de kleine man er last van had, het slechte slapen. En geloof het of niet, maar het heeft ons zo erg geholpen! En wij hebben onze slaap weer terug. Zeker het proberen waard.

8 dagen geleden

Reactie op Deniserp

Wij hebben dit ook lang gehad, maar zijn uiteindelijk aan de slag gegaan me ...
Via waar heb je een slaapcoach en via welke methode zijn jullie toen aan de slag gegaan? Bij ons ging het een poos beter (=1 keer in de nacht wat water of melk) maar is het de afgelopen twee weken weer dramatisch. Het lijkt verlatingsangst dus ik weet ook niet of daar met een slaapcoach iets aan te doen is, maar we willen ook zo graag onze slaap terug... Vannacht weer van 12-3 met haar bezig geweest 😭

8 dagen geleden

Reactie op Sof88

Via waar heb je een slaapcoach en via welke methode zijn jullie toen aan de ...
Wij hebben een traject afgenomen bij De Slaapclub. Wij waren eerst sceptisch of dit ons ging helpen, omdat wij ook dachten dat het verlatingsangst was. Bram lag alleen nog maar tussen ons in 's nachts en wilde absoluut niet in eigen bed zonder ons. Met de methode hebben we veel geduld moeten hebben, lees een aantal minuten laten huilen en daarna naast het bed gaan zitten zonder contact te maken. Puur en alleen aanwezig zijn tot hij weer sliep. Het waren een aantal weken doorbijten, echt door de zure appel heen. Maar het heeft ons zoveel gebracht. Na twee weken hadden wij resultaat. De slaapclub houdt rekening met kindjes waarbij de methode niet werkt, je kunt dan je geld terug krijgen. Dit vond ik prettig om te weten.

8 dagen geleden

Reactie op Deniserp

Wij hebben een traject afgenomen bij De Slaapclub. Wij waren eerst sceptisc ...
Dank voor je info! Ik ga me daar eens inlezen :)